

Intro
Echipa PENNY a devenit din ce în ce mai puternică de-a lungul anilor, o performanță ce are de-a face atât cu experiența pe care am dobândit-o pe piața din România, cât și cu investițiile constante pe care le-am făcut în dezvoltarea angajaților noștri. Astfel, pe lângă recompensarea financiară, am dezvoltat programe de training și formare profesională competitive care facilitează progresul colegilor noștri în cadrul companiei. Oamenii noștri sunt pe primul loc în tot ceea ce facem și, ca atare, lucrăm în mod constant la fidelizarea lor, la îmbunătățirea condițiilor de lucru și a calității vieții lor.
Echipa noastra
Creșterea companiei noastre la nivel național a continuat și în anul 2019, prin deschiderea a 20 de magazine noi, ajungând la un număr de 256 operaționale. Prin urmare, numărul de angajați a crescut de la 4.521 în 2018 la 4.840 în 2019, ceea ce reprezintă o creștere procentuală de 7%, față de cea de 4,8% înregistrată în anul precedent. Îmbrățișăm și încurajăm diversitatea membrilor echipei, a clienților și a stakeholderilor – mediul lor, experiența, gândurile și talentele lor unice. Toată lumea este prețuită și apreciată pentru contribuțiile lor distincte la creșterea și sustenabilitatea afacerii noastre. În 2019, la PENNY, aproximativ 54,28% din pozițiile de Management au fost ocupate de femei.
Strategia de remunerare
Eforturile noastre de a deveni un angajator atractiv și o companie în care oamenii se dezvoltă s-au materializat în implementarea numeroaselor beneficii acordate angajaților atât la nivel financiar, cât și non-financiar. Astfel, în 2019 am continuat să diversificăm și să adaptăm pachetele de beneficii în funcție de nevoile colegilor noștri, exprimate prin intermediul sondajelor sau a diverselor forme de feedback pe care le punem la dispoziție în cadrul evenimentelor interne sau a diverselor programe de dezvoltare profesională și personală pe care le desfășurăm. Suntem conștienți că pachetul salarial este un mecanism convingător de atragere și loializare a angajaților.De aceea, începând cu 1 august 2019, orice nou angajat al companiei, precum și angajații actuali, primesc un salariu minim net de 2.000 de lei, ce include și bonurile de masă, cu peste 50% mai mult comparativ cu salariul minim legal din România în 2019.
Programele de dezvoltare a angajatilor
În ceea ce privește programele noastre de resurse umane, în 2019 am continuat eforturile de îmbunățire a stilului de comunicare atât între colegi din aceleași echipe, cât și între cei care își desfășoară activitatea în magazine și cei din sediul central. Principalele programe pe care le putem aminti sunt PENNY BUDDY, PENNY ACADEMY, CONFERINȚA STATEGICĂ, MANAGEMENT ACADEMY – program de leadership, PROGRAMELE DE EDUCATIE DUALĂ, și PROGRAMELE DE IMPLICARE A ANGAJAȚILOR. Acestea ne-au ajutat să creăm valoare nu doar pentru angajații noștri, cât și pentru alți stakeholderi precum clienții noștri sau comunitățile în care activăm.
Programe de Educație Duală
Programe de Educație Duală începute în 2017 au continuat și în 2019 cu selecția a 48 de elevi. PENNY participă activ la lansarea învățământului dual în România, după modelul german. Programul constă într-un parteneriat între companiile de retail HORNBACH, LIDL (2017), METRO, SELGROS (alăturat în 2018), cu susținerea Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) și liceele partenere. Programul este bazat pe educația profesională în sistem dual, cu specializare în lucrător comercial, și are ca grup țintă tineri absolvenți ai clasei a opta între 14 și 26 de ani. În 2019, în cadrul programului de învățământ profesional dual al școlii, PENNY a susținut 113 elevi din opt orașe, în cadrul a 18 magazine și sub îndrumarea a 28 de instructori, obținând o rată o retenție de 82,6%.
Piloni sustenabilitate


Ne propunem să conservăm pe cât posibil resursele naturale ale Pământului în procesul de producție.


Ne dorim să diminuăm cât mai mult impactul negativ al activității noastre asupra mediului înconjurător.


Prin activitățile noastre de implicare în comunitate, țintim către o societate mai incluzivă, cu șanse egale pentru toți membrii acesteia.
PENNY în cifre
2,000,000 de clienți/săptămână
vizitează magazinele PENNY
268 Magazine
deschise în România
MAI MULT DE 65%
dintre produsele noastre alimentare au fost realizate în România
100% iluminat LED
în magazine și în centrele logistice
Certificare 3RO
pentru 3 categorii de carne: porc, pasăre și vită
PESTE 76,000 ORE DE INSTRUIRE
organizate pentru angajații noștri
PESTE 4,800
de angajați
3.96 mld LEI
cifră de afaceri
SUTE DE VOLUNTARI
în programe de implicare socială
Peste 600 furnizori din România
cu care am lucrat în 2019