

Intro
Dezvoltarea unui sortiment sustenabil și promovarea consumului de produse de acest fel reprezintă cele două obiectivele principale ale PENNY pentru pilonul „Produse verzi”. Acestea sunt și încorporate în puncte strategice, aliniate cu ținte și arii de acțiune clar stabilite. Achiziția produselor verzi este foarte importantă pentru sănătatea clienților noștri, mediul în care trăiesc și comunitatea locală, iar recunoașterea valorii produselor verzi este în creștere accentuată. PENNY continuă să le ofere consumatorilor responsabili motive de bucurie an după an prin comercializarea de produse sustenabile ce provin de pe piața regională, dar și de la producătorii locali, investind în parteneriate cu furnizori locali și regionali.
Meșterul Măcelar
O caracteristică a companiilor care activează în industria alimentară modernă este adaptarea la specificul local al țării în care desfășoară activități de comercializare. Este și cazul companiei noastre. Din 2005, de când am intrat pe piața din România, am învățat să ne adaptăm. Unul dintre brand-urile adaptate gusturilor românilor și pe care îl dezvoltăm în mod continuu este Meșterul Măcelar. În 2019, am introdus și am promovat noi produse în cadrul acestui brand tocmai pentru a testa și a evalua cum au evoluat preferințele clienților noștri.
Evolutia numărului de carmangerii din rețeaua PENNY
În 2019, am deschis 18 noi carmangerii în România, am depășit astfel 100 de unități și am închis anul cu 101 carmangerii. Toate carmangeriile partenere PENNY sunt autorizate de autoritățile sanitar veterinare, de sănătate publică și se află sub atenția autorităților pentru protecția cosumatorului. Intern, funcționăm pe baza unui sistem de analiză de risc și monitorizare a punctelor critice referitor la siguranța alimentară (HACCP) și un program de auto-evaluare pentru testarea regulată de materii prime, apă, produse finite și prelevarea de probe pentru analize igienicosanitare.
Pâinea
Pe parcursul anului, 80 de furnizori locali din întreaga țară au furnizat pâine proaspătă în magazinele noastre, în funcție de preferințele clienților noștri. Distanța medie dinte brutării și magazinele PENNY a fost de maximum 50km și am colaborat cu câte doi furnizori pentru fiecare magazin. Ne propunem ca distanța maximă dintre producător și magazin să se mențină la 50km astfel încât să livrăm pâine proaspătă zi de zi pentru clienții noștri.
Fructe și Legume
Pentru categoria fructe și legume, în 2019, am susținut și dezvoltat un proiect împreună cu IFCO, furnizor global de soluții de ambalare reutilizabile, un pas înainte semnificativ în lupta cu deșeurile, prin reducerea deteriorărilor din timpul transportului a fructelor și legumelor, diminuând astfel și risipa alimentară. De asemenea, temperaturile sunt constante pe parcursul transportului și depozitării, ceea ce înseamnă că produsele sosesc la punctul de vânzare la nivelul optim de maturitate. Am continuat susținerea producătorilor locali, în special pentru producția de legume, și am reușit să creștem cu 42% în cadrul acestei categorii pentru sezonul vară-toamnă, cu produse proaspete de origine românească, atât de mult solicitate și apreciate de clienții noștri.
Piloni sustenabilitate

Ne propunem să contribuim la dezvoltarea durabilă a societății prin crearea unor politici incluzive de resurse umane.


Ne dorim să diminuăm cât mai mult impactul negativ al activității noastre asupra mediului înconjurător.


Prin activitățile noastre de implicare în comunitate, țintim către o societate mai incluzivă, cu șanse egale pentru toți membrii acesteia.
PENNY în cifre
2,000,000 de clienți/săptămână
vizitează magazinele PENNY
268 Magazine
deschise în România
MAI MULT DE 65%
dintre produsele noastre alimentare au fost realizate în România
100% iluminat LED
în magazine și în centrele logistice
Certificare 3RO
pentru 3 categorii de carne: porc, pasăre și vită
PESTE 76,000 ORE DE INSTRUIRE
organizate pentru angajații noștri
PESTE 4,800
de angajați
3.96 mld LEI
cifră de afaceri
SUTE DE VOLUNTARI
în programe de implicare socială
Peste 600 furnizori din România
cu care am lucrat în 2019