Raport 2018
60 Sistemul de refrigerare utilizat de PENNY Market are o contribuție majoră la consumul de energie, ceea ce ne îndeamnă să ne străduim continuu să-i reducem impactul asupra mediului. Strategia noastră axată pe reducerea potențialului de încălzire globală (GWP) se concentrează pe fezabilitatea economică pe termen lung și reducerea consumului de energie. Soluțiile noastre nu se limitează la agenții de refrigerare folosiți, ci privesc și condensatoarele, valvele și sistemele de control întrebuințate, iar strategia a fost pusă în practică în noile magazine și vom continua să o implementăm în 2019. Pe piață există numeroase strategii de proiectare pentru reducerea cantității de agent de refrigerare necesar cu reducerea potențialului de producere de scurgeri de substanțe inflamabile sau toxice. Varianta pe care am ales-o a fost agentului R404a cu variante mai prietenoase. Astfel, în 2018, am înlocuit 3.700 kg de agent R404a în 58 de magazine cu variantele R449a sau R407f. Deși avem de parcurs pași importanți pentru implementarea strategiei de refrigerare, cuobstacolededepășit, inginerii noștri lucrează activ la testarea de alternative eficiente. În următorii ani, ne așteptăm să înmulțim numărul magazinelor cu un GWP 7 redus al agenților de refrigerare. Prin programele noastre de mentenanță preventivă am reușit să reducem cu 12% aceste pierderi, comparativ cu anul anterior, ceea ce a condus la o scădere cu 38% a emisiilor de gaze cu efect de seră. Suntem entuziasmați să continuăm angajamentul nostru de reducere a utilizării agenților cu hidroflorocarburi și de introducere a refrigeranților naturali, precum cei testați în magazinul nostru din Chiajna. Consum de apă anual/ suprafață de vânzare (m3/m2) Consumul de apă Apa este una dintre cele mai importante resurse ale planetei, atât din punct de vedere al disponibilității, cât și al calității. Suntem conștienți că fără această resursă, nicio activitate nu este posibilă. Suntem în permanență atenți la impactul pe care îl generăm și, de aceea, toate magazinele noastre sunt dotate cu echipamente de ultimă generație, eficiente atât din punct de vedere energetic, cât și al consumului de apă. De asemenea, utilizăm agenți de curățare biodegradabili astfel încât să prevenim contaminarea apei uzate. În anul 2018, consumul de apă a crescut cu 7,32%, pe fondul creșterii numărului de magazine nou deschise, însă consumul per unitate de suprafață a scăzut cu 3,45%, ceea ce înseamnă că eforturile noastre dau roade. Din 2018 am introdus un nou indicator de monitorizare, respectiv consumul mediu zilnic per magazin, care a fost de 1,3 m³/magazin. 2017 2018 0,58 0,56 7 Global Warming Potential (potențial de încălzire globală)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy