Raport

10 2.1. Contextul local 2.1.1. Trenduri macro a. Economie Conform Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză 1 , Produsul Intern Brut al României (PIB) a început să cunoască o ușoară scădere în 2017. În același timp, salariile și inflația au crescut. Un alt trend important a fost creșterea venitului casnic ca rezultat al politicilor cu privire la salariul minim pe economie aplicate în 2017. ȚARĂ PRODUS INTERN BRUT (PIB) % INFLAȚIE % RATĂ ȘOMAJ % CREȘTEREA SALARIILOR % România 6,9% 3,3% 4,9% 15,90% b. Trenduri demografice În România, populația a început să scadă în ultimii ani, însă într-un ritm încetinit în comparație cu decada trecută 2 . Putem observa că populația a scăzut în același ritm atât în 2016, cât și în 2017: cu 0,79%. În același timp, vârsta medie a populației crește și creează, astfel, provocarea de a ne adapta strategiile la obiceiurile în schimbare ale clienților. Vârsta este un element important în conturarea comportamentului de consum și conduce la preferințe diferite: consumatorii tineri preferă mâncarea sănătoasă, pe când cei mai în vârstă caută prețuri rezonabile. Mai mult, am observat că pe măsură ce ne-am extins rețeaua de magazine în țară, am întâlnit comunități din ce în ce mai diversificate din punct de vedere al etniei, componenței gospodăriei și stilului de viață, ceea ce înseamnă că întâlnim consumatori care își doresc oferte din ce în ce mai diversificate, din partea noastră și a industriei retail, în general. Cifre cheie privind populația României în 2017 3 : • 181.165 nașteri • Sporul natural: - 67.841 persoane • Migrația netă: - 84.608 persoane • 9.264.542 bărbați la 31 Decembrie 2017 • 9.855.895 femei la 31 Decembrie 2017 c. Disponibilitatea resurselor Hrana este un indicator foarte relevant al schimbărilor climatice care afectează populația la nivel global. Deja putem vedea că încălzirea globală schimbă calitatea și cantitatea hranei produse în lume. Scăderea disponibilității resurselor, precum apa sau a nutrienților din sol este un fenomen global cu impact direct asupra agriculturii. Ca atare, retailerii încep să se confrunte cu provocarea de a pune la dispoziția clienților anumite produse în viitor. De exemplu, o provocare importantă este legată de scăderea cantității de materii prime precum porumbul, grâul sau orezul. Izolarea influenței schimbărilor climatice de trendurile globalizării este dificilă, însă pe agenda noastră monitorizarea constantă evoluția cererii în România este un element permanent. 1 Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, proiecția principalilor indicatori macroeconomici în perioada 2018 – 2022, Iulie 2018 2 Sursa: website Country Meters (http://countrymeters.info/en/Romania ) 3 Sursa: website Country Meters (http://countrymeters.info/en/Romania ) Despre companie

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy