Raport

11 d. Tehnologia Tehnologia influențează multe industrii la nivel global, iar în industria de retail, cele mai multe schimbări au loc de-a lungul lanțului de aprovizionare. Multe dintre obiectele pe care oamenii le folosesc zi de zi precum televizoarele, frigiderele și alte obiecte de uz personal sunt conectate la internet, permițând astfel colectarea și monitorizarea unor cantități mari de date. Consumatorii sunt conștienți de acest fenomen și au cunoștințe avansate legate de folosirea tehnologiei în vederea îmbunătățirii vieților lor. De aceea, pentru a putea ajunge la clienții noștri, este necesar să înțelegem comportamentul lor în raport cu tehnologia și consumul. La PENNY Market , folosim date de natură macroeconomică în dezvoltarea strategiilor de shopper-marketing și ne propunem să înțelegem nevoile clienților și să previzionăm noi comportamente de consum pentru a putea răspunde potențialelor schimbări în orice moment, într-un mod relevant și prompt. 2.1.2. Trenduri de consum Conform unui raport al Retail Industry Leaders Association (RILA) 4 , 93% dintre consumatori la nivel global au început să acorde o atenție sporită eforturilor companiilor de a se implica în cauze sociale și de a susține acțiuni de protecție a mediului înconjurător. Aceștia își exprimă nevoia de a avea acces la informații complete legate de produse, își bazează deciziile pe credințele personale, așa că protecția acestora depășește domeniul siguranței alimentare și se extinde la oferirea de informații de încredere prin introducerea unor produse certificate care să îi ajute să ia mai ușor o decizie. Consumatorii cer, în mod special, mai multă transparență în legătură cu conținutul alimentelor și își doresc să înțeleagă ce impact au asupra societății și mediului aditivii (îndulcitori și coloranți artificiali), plasticul (folosit pentru ambalaje) sau antibioticele (folosite pentru prevenirea îmbolnăvirii animalelor). În România, preocuparea principală exprimată de consumatori este sănătatea 5 . De aceea, felul in care hrana afectează sănătatea consumatorilor devine un aspect din ce in ce mai important pentru retailerii care iși doresc să mențină și să cultive încrederea acordată de consumatori. Conceptul de sustenabilitate capătă popularitate printre consumatori. Din ce în ce mai mulți oameni sunt interesați să afle cum acțiunile lor afectează societatea și mediul înconjurator. Ei își doresc să știe, îndeosebi, că angajații care lucrează la livrarea produselor și prestarea serviciilor au parte de șanse egale și lucrează în condiții sigure. 4 Sursa: http://www.retailcrc.org/sustainability/Lists/Briefings/Attachments/14/RILA%20Issue%20Brief%20-%20The%20 Value%20of%20Sustainability%20in%20Retail%20Marketing.pdf (Copyright © 2019, The Nielsen Company) 5 Nielsen Consumer Confidence Index Q4 2017 (Copyright © 2019, The Nielsen Company)

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy