Raport
12 Cu toate acestea, consumatorii nu se bazează doar pe factorul „sustenabilitate” atunci când iau o decizie de cumpărare. Aceștia continuă să ia decizii în funcție de doi factori care au fost importanți dintotdeauna în industria de retail: calitatea și prețul produselor. Un alt aspect important este definirea diferită a termenului „sustenabilitate” în rândul consumatorilor: unii dintre ei definesc sustenabilitatea ca protejarea naturii și a mediului înconjurător, pe când alții o privesc din perspectiva condițiilor sociale sau a protejării animalelor. 2.1.3. Trenduri ale industriei de retail Piața de discount, în 2017, a reprezentat 11% ca importanță în valoarea din totalul pieței de produse de larg consum (FMCG), în România 6 . Pentru a crește, este necesar ca retailerii să se adapteze nevoilor clienților, întrucât aceștia tind să rărească vizitele pentru cumpărături în magazinele tradiționale și încep să cumpere mai des din supermarketurile din apropiere și magazinele de proximitate 7 . Consumatorii își manifestă nevoia de comoditate și prețuri mici, dar aceste două elemente nu sunt principale în alegerea lor. Un factor important în alegerea unui magazin este oferta de hrană sănătoasă și organică pe care retailerul o are de oferit. Pe de altă parte, dobândirea loialității clienților este o provocare căreia retailerii trebuie să îi facă față cu o ofertă în creștere pentru mărcile proprii, care devin principalul diferențiator față de competiție. Cumpărăturile în segmentul brandurilor private sunt în creștere, dar gradul de conștientizare al existenței diferitelor tipuri de branduri scade cotele rămânând constante 8 . 2.2. Despre noi PENNY Market face parte din grupul internațional de comerț și turism REWE Group , fondat în 1927, sub forma unei asocieri a retailerilor independenți cu sediul central în Cologne. Grupul a intrat pentru prima oară în România în 2001. Acesta cuprinde supermarketurile REWE și BILLA , magazinul de discount PENNY Market , rețeaua de magazine toom Baumarkt DIY , drogheriile BIPA si DER Touristik Group , unul dintre cele mai importante grupuri de turism din Europa. 6 Nielsen Retail Audit data, 2017, Total FMCG tobacco excluded (Copyright © 2019, The Nielsen Company) 78 Nielsen Shopper trends Report 2017-2018 (Copyright © 2019, The Nielsen Company) Despre companie
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy