Raport
28 investigației a fost clasificat ca nefiind valid. Pentru a evita orice potențial conflict de interese, avem în vedere actualizarea continuă a regulilor aferente procedurilor interne și de conformitate cu regularitate. Pentru a analiza problemele legate de conformitate, folosim un instrument dedicat: Sistem de Management al Conformității (CMS). Orice informație cu privire la un eventual conflict de interese va fi adus în atenția tuturor părților interesate, respectiv management, angajați clienți și parteneri de afaceri. Identificăm și evaluăm în mod sistematic riscurile legate de corupție și dezvoltăm măsuri bazate pe ceea ce descoperim în urma acestor analize. Ca urmare a atentei monitorizări, am identificat mita comercială ca fiind principalul risc legat de corupție în zonele de achiziții și logistică. La nivel de Grup, pentru a preveni și monitoriza factorii de risc de acest tip am colectat toate riscurile legate de conformitate și operațiuni de business într-un singur sistem orientat către soluții și care face parte dintr-un proiect dedicat: Governance Risk & Compliance (GRC) . În ceea ce privește activitatea PENNY Market în România, în 2017 am identificat 36 de riscuri legate de corupție în cadrul evaluării anuale, care acoperă toate departamentele interne. Evaluarea se realizează prin intermediul instrumentului Risk to chance (R2C) , iar principalele tipuri de riscuri legate de corupție sunt: oferirea de mită, acceptarea mitei sau oferirea de gratuități autorităților publice. În urma evaluării anuale din 2017, PENNY Market nu a fost implicat în niciun incident sau caz legal legat de corupție. 3.3. Protecția datelor La PENNY Market , respectăm confidențialitatea datelor personale și punem pe primul loc siguranța acestora, în acord cu prevederile legale. Ofițerul de protecție a datelor răspunde de felul în care se gestionează conformarea legală în legătură cu datele cu caracter personal, cât și de programele de procesare ale acestora. El raportează direct către conducerea companiei. Având în vedere recentele schimbări produse de legislația în vigoare la nivelul Uniunii Europene în legătură cu datele personale, GDPR 12 , a apărut și nevoia reformulării politicilor legate de protecția datelor la nivel de Grup. Acest proces este unul continuu. În 2017, perioada acoperită de acest raport, nu au fost înregistrate cazuri de încălcare a intimității clienților noștri și nici scurgeri de date cu caracter personal. • Politica anti-corupție: Nu tolerăm nicio formă de corupție, mită sau șantaj. Pentru a evita conflictele de interes și situațiile dezavantajoase pentru noi sau partenerii noștri, înlăturăm orice interes personal din operațiunile de business. Niciun contract sau relație de business nu poate fi folosită în beneficiul personal sau al unei terțe părți. • Corectitudinea competițională: Susținem competiția corectă și ne alegem partenerii contractuali pe baza calității, prețului și potrivirii serviciilor acestora cu nevoile noastre. Orice înțelegere sau schimb de informații către sau între competitori în privința prețurilor și termenilor și condițiilor furnizorilor sunt interzise. Fluxurile operaționale 12 EUGDPR - Information portal: https://eugdpr.org
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy