Raport

54 Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă lumea de astăzi. Ca o recunoaștere a acestei provocări, țările semnatare ale Convenția Cadru a Națiunilor Unite asupra schimbărilor climatice au adoptat Acordul de la Paris privind schimbările climatice, la 12 decembrie 2015. Obiectivul nostru strategic este să contribuim la protejarea climei și a resurelor prin minimizarea impactului generat de operațiunile noastre care includ: construirea și operarea magazinelor, a depozitelor, birourilor administrative, operațiuni logistice, utilizarea resurselor și materiilor prime. Ca atare, pentru a atinge obiectivul strategic al pilonului de sustenabilitate “Energie, climă și mediu”, PENNY Market se implică prin acțiuni concrete în 3 zone majore de acțiune: emisiile de gaze cu efect de seră, eficiență energetică și conservarea resurselor. Înțelegem și ne asumăm responsabiliatea pe care o avem față de climă, deoarece știm că o mare parte din emisiile globale de CO 2 sunt generate de producția și consumul de produse, precum și de prestarea de servicii. De asemenea, gazele cu efect de seră sunt generate și de activitatea desfășurată în magazine, depozite sau alte locații în care operăm. Pe de altă parte, și activitățile PENNY Market sunt afectate de schimbările climatice. Obiectivul nostru este să reducem consumul de energie în magazine, centrele logistice și clădirile administrative. Cel mai mare potențial de economisire a energiei îl au iluminatul și tehnologiile de răcire. De aceea și multe dintre măsurile pe care le-am implementat până acum privesc aceste două aspecte. Un alt obiectiv important este să utlizăm cât mai puțini combustibili fosili și non-regenerabili în noile noastre magazine și depozite. În momentul actual, încercăm să ne atingem acest obiectiv prin implementarea unor proiecte pilot, dar și a unor acțiuni pe termen lung. Credem că determinarea noastră pentru respectarea celor mai înalte standarde și dorința constantă de a fi cât mai performanți, ne-au ajutat să devenimprimul retailer din România care a obținut certificarea ISO 50001 pentru implementarea Sistemului de Management al Energiei. Certificarea reprezintă recunoaște eficienței politicilor noastre energetice, de către un organism independent prin implementarea unui standard internațional la nivelul tuturor magazinelor, depozitelor și sediului central. Sistemul de Management al Energiei este un instrument organizațional esențial care ne susține compania în atingerea obiectivelor strategice în domeniul energetic. Pentru a evalua performanța pilonului „Energie, climă și mediu”, monitorizăm o serie de indicatori specifici de performanță cum ar fi: consumul de electricitate pe metru pătrat de sală de vânzare și cantitatea de emisii de CO 2 pe metru pătrat de sală de vânzare. Acești indicatori ne ajută să măsurăm eficacitatea acțiunilor noastre în vederea îndeplinirii angajamentului de a contribui la îndeplinirea Obiectivelor pentru Dezvoltare Durabilă ale ONU: Obiectivul 7: Energie curată și la prețuri accesibile, Obiectivul 11: Orașe și comunități sustenabile și Obiectivul 13: Acțiune în domeniul schimbărilor climatice. 7. Energie, climă și mediu

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy