Raport

58 7.1. Magazinele noastre – Formatul Future Store De când am deschis primele magazine PENNYMarket în România în 2005, ne-am adaptat la schimbările care au apărut în comportamentul de consum al românilor. Am identificat nevoia de a remodela magazinele noastre în formatul Future Store care, pe lângă faptul că vine cu un mediu de cumpărături diferit și un sortiment nou, este gândit să fie un magazin eficient din punct de vedere energetic. La sfârșitul anului 2017, aveam 163 de magazine în format Future Store, dintre care 107 rezultate din remodelarea vechiului tip de magazin și 56 de magazine noi în acest format. Toate magazinele noastre dețin certificarea ISO 50001 . Ca parte a strategiei noastre de îmbunătățire continuă, am stabilit obiectivul de a reduce consumul mediu de energie / metru pătrat sală de vânzare, cu 12%, pentru perioada 2012 - 2022 și reducerea cu 23% a emisiilor specifice de CO 2 /metru pătrat, pentru toate formatele de magazin. În 2017, am fost bucuroși să observam că magazinele noastre au devenit chiar mai eficiente din punct de vedere energetic: fiecare magazin nou consumă cu 5,88% mai puțină energie decât un magazin remodelat. Am început să folosim conceptul Future Store din anul 2015, ceea ce ne-a ajutat să reducem consumul de energie per magazin nou construit cu 8,33%. De asemenea, am început să construimmagazine mult mai eficiente energetic prin utilizarea materiale moderne și sustenabile, a izolației acoperișului de 25 cm, a panourilor termoizolante de 10 cm și am mărit suprafața ferestrelor pentru a beneficia de o cantitate mai mare de lumină naturală și pentru a reduce cantitatea iluminatului artificial, iar începând cu anul 2015, acolo unde este nevoie de iluminat artificial se utilizează doar lămpi LED, eficiente energetic. Până la sfârșitul anului 2019, magazinele noastre vor fi iluminate utilizînd tehnologia LED în proporție de 100%. Folosim un sistem electric de climatizare eficient (cu auto-curățare) și verificăm întotdeauna pierderile de energie din magazinele noastre înainte de a aproba construcția unui magazin nou (ne bazăm pe testele de etanșeitate conform standardului SREN2114 din România și pe testele de scanare termică pentru a vizualiza pierderile de energie, pentru a detecta izolațiile lipsă sau defectuoase, pentru a localiza punțile termice și pentru a identifica defecțiunile de construcție înainte de a deschide magazinul). În plus, am deschis magazine cu acoperiș verde în Agigea și Mangalia , precum și un magazin cu un perete verde în Oradea. Magazinul nostru de la Oradea se bucură de un spatiu verde extins, acolo unde am salvat și 95% din copacii existenți. Scopul acoperișului verde este de a reține apa de ploaie, de a promova biodiversitatea și de a reduce consumul de energie. Principalele beneficii ale unui astfel de acoperiș sunt minimizarea impactului magazinului asupra mediului, o izolare fonică mai bună și economisirea unor cantități mari de energie, mai ales atunci când temperaturile exterioare sunt ridicate. Sistemele de panouri fotovoltaice au devenit una dintre cele mai rapide surse de energie alternativă. PENNY Market Videle utilizează acest tip de alimentare, care se estimează că generează anual aproximativ 65.000 kWh de energie electrică, evitându-se astfel eliminarea în atmosferă a peste 102,7 kg de CO 2 pe an. 7.2. Energie Cea mai mare parte a consumului nostru de energie provine din procesele de refrigerare și iluminatul magazinelor dar și din transportul de mărfuri. În conformitate cu angajamentele REWE Group , obiectivul PENNY Market este să realizeze o reducere a consumului său de energie electrică (kWh / mp sală de vânzare) cu 12% până în 2022 (obiectiv stabilit în 2012 13 ). De asemenea, ne dorim să înlocuim 13 Indicatorul de referință a fost stabilit prin luarea în considerare a factorilor de corecție legați de noii consumatori de energie electrică și de condițiile de vânzare, cum ar fi orele de program introduse în procesele de remodelare a magazinelor între 2012 și 2016. Energie, climă și mediu

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy