Raport
69 Înlocuirea paleților convenționali cu alternative de plastic și alegerea serviciului CHEP (Commonwealth Handling Equipment Pool) certifică contribuția REWE la protecția mediului și promovarea unui sistem logistic durabil. Împreună cu CHEP 19 , am reușit să salvăm 168 de copaci, să reducem nivelul de poluare cu 200 kg și deșeurile zilnice cu 16,5 kg. 7.7.1. Utilizarea hârtiei în mod responsabil față de mediul înconjurător Hârtia este o resursă esențială pentru orice companie comercială și joacă un rol major în domeniul publicității produselor. Consumul total de hârtie din cadrul PENNY Market a scăzut de la aproximativ 6.251 tone în 2016 la 3.096 tone în 2017. Majoritatea hârtiei este consumată în producția de pliante și am reușit să reducem această cantitate în 2017, ca rezultat al trecerii la hârtie ecologică (hârtie reciclată). Odată cu creșterea numărului demagazine din rețea în perioada 2016 - 2017, consumul de hârtie de birou și de imprimare a crescut însa cu 23%. Consumul si concurența au crescut de asemenea, ceea ce a necesitat o cantitate mai mare de materiale de publicitate tiparite precum pliantele sau cataloagele companiei. 7.7.2. Ambalaje sustenabile În Ghidul pentru afaceri sustenabile al companiei 20 , Grupul REWE se angajează să utilizeze eficient solul, aerul și resursele de apă, precum și materiile prime și combustibilii. În acest scop, Grupul REWE optimizează consumul resurselor importante în activitatea sa și implementează măsuri privind produsele sau materiile prime folosite în etapele din amonte și din aval ale lanțului valoric. Măsurile pentru produsele noastre pe care le implementăm pe parcursul etapelor din lanțul de aprovizionare vizează următoarele procese: ambalarea, reciclarea materialelor și optimizarea ciclurilor de viata a materialelor pe care le folosim. Activitatea noastra se concentrează, de asemenea, pe următoarele aspecte: gestionarea energiei, optimizarea proceselor logistice și utilizarea hârtiei reciclabile. Importanța protejării resurselor naturale și a păstrării biodiversității de-a lungul activitatilor asociate lanțului de aprovizionare a fost reafirmată în strategia pilonului “Produse Verzi”. Punctele principale de acțiune în ceea ce privește conservarea resurselor sunt economia circulară, apa și biodiversitatea. Un rol special în economia circulară este reprezentat de ambalaje, pentru care au fost definiți indicatori cheie de performanță. În următorii ani, la nivel național, PENNY Market se va concentra pe dezvoltarea de ambalaje ce conțin etichete ecologice pentru produsele brand privat. Primul ambalaj de hârtie al produselor brand privat PENNY Market va fi transformat treptat în alternative mai ecologice. Obiectivul nostru pe termen lung este de a avea 100% ambalaje realizate din hârtie reciclată sau certificată. 19 http://www.chep.com/ro/ro/retail 20 Ghidul poate fi citit online accesând: https://www.rewe-group.com/dam/jcr: 0debad18-9304-4e63-ab0b-5183f4717bd8/ REWE_Leitlinien_Nachh_Wirtsch_engl_Online.pdf
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy