Raport 2018

25 Etică și integritate Codul de Conduită valabil la nivel de Grup pentru manageri și angajați definește integritatea și corectitudinea ca standarde de comportament pentru toți cei ce lucrează în compania noastră. PENNY Market a adoptat acest Cod ce guvernează comportamentul exemplar al angajaților și managerilor noștri, și, în consecință, a elaborat reguli procedurale interne și un sistem de management al conformării (CMS) pentru a gestiona aceste valori, principii, standarde și norme de comportament, încă din 2014. Acestea au fost ulterior adaptate și aprobate de Management, și adoptate de către toți angajații. În 2018, o serie de cerințe au fost adăugate la validarea normelor din CMS. Un total de 5 riscuri legate de corupție au fost identificate în 2018 în cadrul evaluării anuale pentru PENNY Market. În 2018, am continuat să livrăm cu regularitate cursuri dedicate pe teme de conformare și anti-corupție cel puțin o dată pe an, tuturor angajațiilor noi din sediul central. Suplimentar, au fost organizate sesiuni de training de tip • Politica anti-corupție: Nu tolerăm nicio formă de corupție, mită sau șantaj. Pentru a evita conflictele de interes și situațiile dezavantajoase pentru noi sau partenerii noștri, înlăturăm orice interes personal din operațiunile de business. Niciun contract sau relație de business nu poate fi folosită în beneficiul personal sau al unei terțe părți. •Corectitudineacompetițională:Susținemcompetițiacorectășinealegempartenerii contractuali pe baza calității, prețului și potrivirii serviciilor acestora cu nevoile noastre. Orice înțelegere sau schimb de informații către sau între competitori în privința prețurilor și termenilor și condițiilor furnizorilor sunt interzise. Ascultăm întotdeauna angajații care raportează posibile incidente privind conformarea cu regulile companiei și investigămorice situație raportată prin discuții și verificarea documentelor interne. În 2018, au fost raportate două cazuri de neconformare, însă după investigare și evaluare doar unul dintre ele a fost confirmat. Pentru ambele situații au fost propuse măsuri de prevenire. În 2018, PENNY Market nu a fost implicat în niciun incident legat de corupție sau proces de corupție. La PENNY Market, respectăm confidențialitatea datelor personale și punem pe primul loc siguranța acestora, în acord cu prevederile legale. Ofițerul de protecție a datelor răspunde de felul în care este asigurată conformarea legală privind datele cu caracter personal, cât și de programele de procesare a acestora și raportează direct către conducerea companiei. focus group unde participanții sunt selectați în funcție de zona lor de activitate (expansiune, construcții, achiziții, marketing). În total, 35 de angajați au participat la astfel de instruiri. De asemenea, toți partenerii noștri de afaceri au avut în 2018 obligația de a-și asuma obligativitatea conformării cu cerințele noastre, la nivelul procedurilor de licitație. Toți furnizorii comerciali cu care colaborăm sunt informați cu privire la politica anti-corupție care se aplică la nivelul companiei noastre, iar clauza anti-corupție a fost semnată de către toți furnizorii în 2018. În plus, clienții noștri sunt informați cu privire la aspectele ce țin de conformitate și le punem la dispoziție o linie telefonică pe care o pot regăsi pe website-ul nostru. Managementul PENNYMarket România este responsabil de asigurarea conformării cu aceste standarde. Toți angajatii noștrii primesc instruire privind regulile procedurale și de conformare.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy