Raport 2018

47 Sănătatea și siguranța clienților În vederea asigurării sănătății și siguranței clienților noștri, la PENNY Market am continuat în 2018 să utilizăm programul nostru intern de verificare și testare în laborator, prin sondaj, pentru toate produsele marcă proprie pentru a ne asigura că sunt respectate toate specificațiile tehnice, dar și informațiile incluse în eticheta produselor. Am monitorizat și vom continua să monitorizăm în mod constant eventualele deviații și să le remediem, imediat ce apar. În 2018, am gestionat 310 comunicări oficiale din partea autorităților, iar în 11 dintre ele produsele au fost retrase de la comercializare. Toate produsele marcă proprie PENNY Market se supun unui proces de audit anual ce are loc în urma analizării concluziilor rezultate din procesul de evaluare a riscurilor. Produsele proaspete sunt auditate bianual, iar cele uscate sunt verificate o dată pe an. Auditul este efectuat utilizând chestionarul REWE Group, fie de către auditori calificați ai unui organismextern, fie de către un auditor intern calificat și are loc înainte de listarea produselor. Toate analizele sunt efectuate de laboratoare independente, acreditate conform standardului ISO 17025. Am continuat aceste practici și proceduri bine stabilite pe tot parcursul anului 2018, acestea urmând a fi menținute și îmbunătățite în viitor. În 2018, 100% din articolele marcă proprie au fost supuse procedurii de verificare. În urma evaluării interne comparative a 444 de produse, am luat măsurile de îmbunătățire senzorială sau de compoziție pentru 21 de produse și am făcut recomandări de îmbunătățire pentru alte 108 produse, pentru majoritatea pe partea senzorială. În plus, în scopul evaluării calității am efectuat teste de gust pentru 3.997 de produse și determinări de laborator pentru 475 de produse pentru care au fost determinați 15.167 parametri și doar două articole au fost incluse în procedura de retragere. În ceea ce privește produsele din carne, furnizorii noștri au primit avertismente pentru 70 de articole din totalul de 1.628 articole analizate. Credibilitatea și transparența sunt principii cheie în comunicarea noastră externă, pornind de la etichetarea produselor și până la realizarea campaniilor de publicitate. Deși informațiile cu privire la originea produselor nu sunt impuse prin lege, noi alegem să le adăugăm pe etichetele produselor noastre. Specificațiile de produs conțin toate informațiile privind data de expirare, ingrediente, parametri chimici și microbiologici, informații despre materialul din care este confecționat ambalajul. Pentru a verifica corectitudinea informațiilor declarate de furnizori, produsele sunt testate în laborator, în vederea confirmării conținutului. Prevederile legate de etichetare, marketing și publicitate se aplică tuturor produselor noastre, însă specificațiile de produs la mărcile proprii sunt create de noi în colaborare cu furnizorul. În 2018, ca măsură de prevenție, am retras 93 de articole ca urmare a sesizărilor primite, dintre care 16 din partea unor furnizori, 4 din partea unor angajați, iar 5 din partea clienților noștri. În cazul în care etichetele nu conțin informații suficiente sau sunt deteriorate, comercializarea produselor respective va fi oprită. În 2018, din totalul de 93 de articole retrase, 33 de retrageri au fost cauzate de etichetarea neconformă. În 2018, 40% dintre articolele retrase au avut ca motiv un potențial de risc legat de calitate, iar măsura de retragere a fost luată imediat ce acest risc a fost identificat. În ceea ce privește promovarea produselor și serviciilor prin intermediul publicității, ne asigurăm că respectăm standardele etice și culturale, reușind astfel ca, în 2018, să nu primim nicio avertizare legată de încălcarea unor prevederi de acest tip.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy