Raport sustenabilitate
101 Managementul risipei alimentare La PENNY, monitorizăm îndeaproape stocurile de produse alimentare și căutăm în permanență soluții de prevenire a pierderilor. Ne angajăm să fim transparenți față de clienții noștri cu privire la modul în care gestionăm problema risipei alimentare. În mod inevitabil, ca retailer de alimente predominant proaspete, cu un accent puternic pe disponibilitate, ne confruntăm cu provocări unice în abordarea surplusului alimentar dinmagazine. Un mod în care le adresăm este programul de reducere a prețurilor pentru produsele al căror termen de valabilitate se apropie de final, disponibil în toate magazinele PENNY din România. Toate produsele care se apropie de expirare beneficiază de reduceri suplimentare pentru a maximiza potențialul nostru de vânzare. Acest proces elimină, în mod constant, mare parte din produsele care, altfel, ar fi fost aruncate. Pentru a oferi societății românești o soluție pe termen lung în ceea ce privește problema risipei alimentare, am decis să ne alăturăm Asociației Banca pentru Colectarea și Distribuirea Alimentelor atât prin suport financiar anual de 10.000 euro, cât și prin livrarea de produse. Proiectul are drept misiune colectarea de la producători și companii private, de alimente, dar și de produse igienico-sanitare, care nu audepășit termenul de valabilitate și distribuirea gratuită a acestora prin ONG-uri partenere, către persoane aflate în dificultate precum tineri cu dizabilități, familii defavorizate sau bătrâni nevoiași. Informarea și implicarea consumatorului în aspecte legate de sustenabilitate Odată cu publicarea primelor rapoarte de sustenabilitate și obținerea unor rezultate care ne-au oferit încrederea de a continua eforturile noastredinacest domeniu,aminițiat înoctombrie 2019 prima noastră campanie de comunicare având ca temă principală „Sustenabilitatea”. Prin aceasta, ne-am propus să facem conceptul de sustenabilitate mai ușor de înțeles de către clienții și angajații noștri, dar și să promovăm programele de sustenabilitate pe care PENNY le derula la acel moment. Principalele roluri pe care le-a avut comunicarea în cadrul acestei campanii au fost: • sensibilizarea stakeholderilor cu privire la problemele ridicate de diversele organizații cu privire la mediu și schimbările climatice; • informarea stakeholderilor cu privire la acțiunile sustenabile pe care le implementăm - explicarea conceptului de sustenabilitate și a acțiunilor concrete pe care clienții sau angajații noștri le pot integra în stilul de viață; • atragerea de voluntari care să se implice activ în acțiunile pe care le derulăm cu ajutorul asociațiilor partenere. Cu ocazia campaniei, am lansat și o pagină web dedicată sustenabilității, unde publicăm informații referitoare la progresul nostru: https://sustenabilitate.penny.ro/. Tot aici se regăsesc și toate rapoartele noastre anuale de sustenabilitate începând cu anul 2017. Campaniaafostdezvoltatăpornindlaconceptulde comunicare „Construim viitorul cu fiecare pas” . Credem că fiecare acțiune mică este importantă în procesul de adoptare a unui comportament
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy