Raport sustenabilitate
21 Cota de piață a produselor marcă proprie PENNY a avut o evoluție bună în 2019 la top trei categorii relevante: alimente perisabile, biscuiți, produse de cofetărie și gustări. La nivel de industrie (FMCG), produsele marcă proprie au crescut ca pondere cu +0.3pp în 2019. În special, importanța mărcii proprii este evidențiată în special de discounteri, însă hypermarketurile au și ele rezultate bune pe acest segment. Astfel, la sfârșitul anului 2019, ponderea în cifra de afaceri a produselor marcă proprie la nivel de industrie a fost de 13%³. În ceea ce ne privește, privim cu o plăcere aparte orice nou proiect de dezvoltare de marcă proprie sau de schimbare a identității vizuale pentru oricare dintre ele. Pentru noi, dezvoltarea unor astfel de produse este parte esențială din identitatea de discounter. O marcă proprie este o marcă deținută de REWE România sau REWE Group, cu drepturi de proprietate intelectuală sau licențe pentru produsele identificate ca „marcă proprie”. În 2019, sortimentul nostru a atins 902 de articole (545 de mărci proprii naționale și 340 brand-uri private internaționale). În cadrul magazinelor PENNY, clienții noștri pot regăsi atât mărci proprii, denumite și branduri private, cât și branduri exclusive. Un brand exclusiv poate fi un produs pentru care drepturile de proprietate intelectuală au fost cedate de deținătorul mărcii companiei REWE România sau un produs fără brand realizat la cererea REWE România. În 2019, am adăugat 17 astfel de articole în sortimentul nostru permanent. Comercializarea articolelor marcă proprie, deținute fie de REWE România, fie de REWE Group, a reprezentat 27,16% din cifra de afaceri, iar 57,28% din cifra de afaceri a produselor marcă proprie a provenit de la mărci proprii naționale. Proporția mărcilor proprii din totalul cifrei de afaceri 22,2% 23,4% 24,5% 25,93% 27,16% 77,8% 76,6% 75,5% 74,07% 72,84% 2015 2016 2017 2018 2019 marcă proprie marcă proprie marcă proprie marcă proprie rest rest marcă proprie rest rest rest 3 Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de Retail Audit pentru Total FMCG Nielsen (categorii auditate, fără țigări), și separat pentru Total Food, cote de piață Penny Market din piața Total Romania, în valoare, pentru 2 ani (2018 și 2019). (Copyright © 2020, The Nielsen Company.)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy