Raport sustenabilitate

2019 / raport de sustenabilitate 46 Produse regionale și locale În prezent, sectorul retail se confruntă cu tendințe parțial contradictorii, de tipul: regionalizare vs. internaționalizare, alimentație sănătoasă vs. mâncare semipreparată, bunăstarea animalelor vs. sensibilitatea prețurilor. La PENNY, venim în întâmpinarea clienților noștri cu produse proaspete în care pot avea încredere prin intermediul parteneriatelor puternice cu furnizorii locali. În același timp, este important pentru noi să ne îndreptăm atenția către economia locală și să contribuim la susținerea furnizorilor locali pe tot parcursul anului. Astfel, ne propunem, în continuare, să ajungem la 70% din sortiment produs exclusiv în România. La sfârșitul anului 2019, 63% dintre produsele noastre erau de origine locală (65% pentru produsele alimentare), produsele fiind furnizate de 569 de furnizori locali. Principalele avantaje ale parteneriatelor cu furnizorii locali sunt: prospețimea produselor și materiilor prime, distanțele scurte de transport, producțiade încredereși contribuția labunăstarea comunităților locale. În 2019, cota furnizorilor români a fost de 87,27% din numărul total de furnizori, cu 2,48%mai mare decât în 2018. Cota procentuală a produselor de proveniență românească din sortimentația permanentă în categoriile de produse selecționate: 2016 2017 2018 2019 Cartofi 82% 79% 67% 57% Ceapă 90% 87% 75% 88% Fructe și legume Non-alcoolice 94% 95% 92% 89% Bere 93% 87% 88% 86% Vin 74% 67% 74% 72% Băuturi Brutărie și dulciuri 38% 38% 40% 39% Pâine 99% 99% 98% 95% Brânză 71% 70% 64% 60% Produse proaspete Ouă 77% 700% 60% Lapte 100% 100% 100% 100% Zahăr 99% 87% 97% 96% Ulei 62% 79% 85% 27% Alimente de bază Făină 100% 100% 100% 100% Carne de pasăre 100% 100% 100% 100% Carne de porc 100% 100% 100% 100% Carne de vită 100% 100% 100% 100% Mezeluri 80% 84% 75% 77% Carne și mezeluri Produse din pește 100% 100% 97% 100% Delicatese 100% 100% 100% 100% Conserve de carne 99% 99% 100% 100% 66%

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy