Raport sustenabilitate
2019 / raport de sustenabilitate 54 Sănătatea și siguranța clienților Siguranța produselor și sănătatea clienților noștri joacă un rol însemnat în desfășurarea activitătii de comerț, PENNY fiind responsabil pentru garantarea calității și asigurarea sănătății clienților săi. Astfel, pentru asigurarea calității, în 2019 am continuat practici și proceduri stabilite la nivel de grup, acestea urmând a fi menținute și îmbunătățite în viitor. Programul nostru intern de verificare și testare în laborator, prin sondaj, pentru toateproduselemarcăpropriea fost urmat și în 2019 pentru a ne asigura că sunt respectate toate specificațiile tehnice, dar și informațiile incluse în eticheta produselor. Am monitorizat și vom continua să monitorizăm în mod constant orice deviație și vom gestiona eventualele sancțiuni imediat ce apar. Toate acestea pentru că asigurarea calității și siguranței clienților noștri este primordială. Toate analizele efectuate au fost realizate de laboratoare independente, acreditate conform standardului ISO 17025. Produsele mărcilor proprii reprezintă un punct deosebit de important al managementului calității, deoarece societatea noastră definește cerințe specifice referitoare la produs și producător de-a lungul lanțului valoric - de la materia primă, la rețetă și etichetare, până la ambalaj. Aceste specificații reprezintă baza pentru verificări periodice prin sondaj de către institute de verificare independente și acreditate. Eșantioanele sunt alese în funcție de risc, care poate fi risc de furnizor sau risc de produs. Așadar, produsele noastre marcă proprie se supun unui audit intern anual, efectuat în baza concluziilor rezultate din procesul de evaluare a riscurilor. Produsele proaspete se auditează bianual, iar cele uscate, anual. Auditul este efectuat înainte de listarea produselor, utilizând chestionarul REWE Group, de către auditori calificați ai unui organism extern sau un auditor intern calificat, pentru produsele marcă proprie și cele importate direct. În 2019, am continuat să supunem la verificări periodice articolele marcă proprie. În urma evaluării interne comparative a 665 de produse, am luat măsurile de îmbunătățire senzorială sau de compoziție pentru 157 de produse și am făcut recomandări de îmbunătățire pentru alte 109 produse. În plus, în scopul evaluării calității am efectuat teste de gust pentru 3.453 de produse și determinări de laborator pentru 694 de produse, pentru care au fost identificați 15.198 parametri și doar opt articole au fost incluse în procedura de retragere. În ceea ce privește produsele din carne, au fost verificate 183 de articole. 68% din numărul total de verificări nuauprezentat problemede calitate, și numai 5% dintre acestea au avut probleme semnificative, de cele mai multe ori din cauza aspectului, consistența, gustul, mirosul, culoarea și ambalajul fiind optime. De-a lungul anului, amanalizat un număr total de 887 de produse pentru care au fost determinați 15.198 parametri. În plus, am efectuat 1.252 teste de gust în urma cărora 2,71% dintre articole
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy