Raport sustenabilitate

61 PENNY este o companie care aplică un standard foarte ridicat în ceea ce privește construcția clădirilor. Certificarea BREEAM nu este obligatorie pentru a deschide noi magazine, însă pentru noi este important să ne dezvoltăm sustenabil. Ne- amdorit ca,pe lângăaspectele legatedeeficiența energetică, respectiv reducerea costurilor de operare, să ne concentrăm asupra a ceea ce înseamnă calitatea mediului din interiorul si exteriorul magazinului, atât pentru clienți, cât și pentru angajați. PENNY Otopeni a fost menit să fie un magazin în care soluțiile de mediu și cele sociale sa fie reunite. PROIECTAREA MAGAZINULUI ȘI MANAGEMENT ENERGETIC Soluții Beneficiu de mediu Beneficiu social • Amplasament facil • Panouri termoizolante performante pentru pereți • Schemă de ventilație cu sistem de recuperare a căldurii • Iluminat LED dublu-asimetric (axat pe produse) cu efect de estompare a intensității luminoase în funcție de intensitatea luminii naturale ce intră în sala de vânzare prin tuburi solare • Reducerea consumului de energie • Lumină naturală difuză și indirectă, plăcută • Fără pierderi de căldură pe timp de iarnă sau supraîncălzire în condiții de vreme caldă • Eficiență la locul de muncă • Atractivitate pentru clienți • Productivitate crescută pentru angajați Beneficiu de mediu SURSE DE ENERGIE REGENERABILĂ Soluții • Reducerea emisiilor de CO2 • Panouri fotovoltaice montate pe acoperișul magazinului și pe fațada acestuia Soluții GESTIONAREA RESURSELOR NATURALE • Rezervor de 15m³ pentru apa de ploaie folosită pentru toalete și rezervor de 68 m³ pentru apa „gri” • Plante care se adaptează pentru a scădea nevoia de udare • Gestionarea deșeurilor de construcții • Facilități de colectare a deșeurilor pentru reciclare Beneficiu de mediu • Conservarea resurselor naturale

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy