Raport Sustenabilitate

Produse regionale și locale Parteneriatele curente cu furnizori locali și regionali ne asigură un flux constant de produse proaspete, regionale și pe placul clienților noștri. Întreprindem eforturi constante pentru a crește procentul de produse locale la cel mai bun preț. Vom dezvolta în continuare colaborarea noastră strânsă cu producătorii locali și regionali pentru a ne asigura că le oferim clienților noștri produse procesate în România, cu ingredientul primar din România, iar transformarea substanțială a ingredientului principal să fi fost făcută tot în România. Este ceea ce noi numim „TripluRO”. În prezent, portofoliul nostru Hanul Boieresc este produs 100% în România și în Republica Moldova. În același timp, portofoliul Boni este și el o dovadă importantă pentru angajamentul TripluRO – peste 38 de articole din acest brand, produse proaspete, sunt produse exclusiv în România. Strategia generală a companiei acordă o mare atenție principiilor TripluRO, deoarece considerăm că este singura modalitate prin care putem fi mai aproape de clienții noștri și putem avea un impact pozitiv asupra mediului și comunităților locale. Avem în plan să dezvoltăm în continuare colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali și suntem pe calea cea bună pentru a ne alinia sortimentul de mărci private la obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România. În 2021 am continuat promovarea brandurilor private. Printre cele mai importante branduri private se numără: z Hanul Boieresc – produse tipic românești, realizate în România, cu ingrediente de bună calitate, de către furnizori cu experiență. z Meșterul Măcelar – produse variate pentru iubitorii de produse pentru grătar. z SuporteRO – prima și singura marcă proprie dedicată suporterilor fotbalului românesc. z BONI – peste 30 articole lactate proaspete produse exclusiv în România. z Berea Haiduc – patru tipuri de bere (blondă, neagră, amară, tare) produsă cu ingrediente 100% românești. z Casa Gustului – mezeluri şi conserve cu carne tipic românești, realizate de producători din România. z PENNY – ofertă variată de produse marcă proprie fabricate atât în țară cât și internațional. Produsele fabricate în România și cu ingredientul principal din România au semnalizarea produs în România pe ambalajul primar. z PENNY READY – produse proaspete semipreparate şi produse gata de mâncat. Standarde sociale pe lanțul de aprovizionare Stabilirea și îmbunătățirea continuă a standardelor sociale și de mediu și a practicilor specifice de-a lungul lanțului de aprovizionare este un proces îndelungat, dar deosebit de important pentru a le oferi clienților noștri produse sustenabile. Prin managementul sustenabil al lanțului de aprovizionare asigurăm: z aprovizionarea în mod responsabil prin investiții la nivel local pentru dezvoltarea furnizorilor z respectarea și promovarea drepturilor omului şi condițiilor de lucru adecvate pentru colaboratorii noștri z informarea colaboratorilor cu privire la cerințele din România z informarea clienților referitor la țara de origine a produselor, elemente de nutriție și ingredientele alimentelor În 2021 am început analiza sortimentului nostru permanent pentru a identifica nevoia de intervenție. 93% din amplasamentele de producție marcă proprie națională sunt încadrate în țări cu risc social 46% din producători au declarat până la finalul anului 2021 că dețin certificat de audit social valid (BSCI, BRCS-ETRS, SA8000, SMETA) Vom continua verificarea cerințelor și în 2022 cu solicitarea ca toți producătorii până la final de 2022 să obțină o certificare pe standarde sociale. Pe baza analizelor de risc legate de produs făcute la nivel de grup, următoarele materii prime critice au fost definite pe domeniul uman de acțiune: cafea, cacao, ceai, ulei de palmier, sucuri (în special sucul de portocale), pește, fructe și legume precum banane sau ananas. O atenție deosebită o acordăm produselor textile din bumbac și a pietrelor naturale. RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 70/168 CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy