Intervenții în zona strategică Sustenabilitatea este un element fundamental al strategiei noastre de afaceri și suntem conștienți că acțiunile noastre au un impact asupra oamenilor, animalelor și mediului, motiv pentru care ne străduim să oferim clienților noștri produse sustenabile care sunt dezvoltate ținând cont de principiile protecției mediului și aprovizionării etice. Pentru a răspunde nevoilor complexe ale consumatorilor și a incorpora permanent sustenabilitatea în procesele de achiziții, cele mai importante măsuri urmărite în 2022 au fost: z Creșterea ponderii produselor românești: Alegem pentru sortiment produsele fabricate sau procesate în România. Strategia noastră este să ne concentrăm atenția pe alimente produse în România de producători locali. z Îmbunătățirea continuă a calității produselor: În perioada de raportare, am continuat să acordăm atenție îmbunătățirii rețetei produselor prin diminuarea sau eliminarea numărului de aditivi z Îmbunătățirea calității ambalajelor: Depunem eforturi în continuare pentru reducerea plasticului și a substanțelor chimice din ambalaje, dar și pentru utilizarea unui procent cât mai ridicat de materiale reciclate în compoziția ambalajelor folosite pentru produsele noastre z Integrarea transparenței și sustenabilității în procesul de evaluare a furnizorilor: Furnizorii sunt obligați contractual să respecte legile internaționale și naționale, precum și standardele în domeniul muncii elaborate de către Organizația Internațională a Muncii. z Responsabilitatea în procesele de aprovizionare cu produse de origine animală: Grupul urmărește ambiția de a implementa standardele referitoare la bunăstarea animalelor, pentru produsele de origine animală, marcă proprie, care oferă garanția faptului că pe întreg lanțul de aprovizionare cu proteine este implementat un sistem consecvent privind bunăstarea animalelor. Intervenții în zona operațională Dezvoltarea și promovarea consumului de produse sustenabile rămân două dintre obiectivele principale ale PENNY. Domeniile de acțiune ale pilonului „Sortiment sustenabil“ au fost revizuite anul acesta și definite astfel: „Regionalitate și localitate“, „Etica în procesele de aprovizionare“, „Tratarea responsabilă a animalelor de fermă“, „Managementul ambalajelor“ și „Promovarea nutriției sănătoase“. În 2022 acțiunile noastre la nivel operațional s-au concentrat pe: z Remodelare a magazinelor pe conceptul „Future Store“. Conceptul respectă politicile noastre de sustenabilitate, principiile de eficiență energetică și vizează inclusiv creșterea confortului pentru angajații și clienții noștri, cu accent pe categoriile de sortiment sustenabil. z Continuarea parteneriatelor locale. În anul 2022 am continuat colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali pentru a ne asigura că le oferim clienților noștri produse procesate și ambalate în România, cu ingredientul primar din România, astfel, 28% din sortimentul nostru, în această perioadă, a fost sortiment 3RO. z Investiții pentru calitate și produse locale. Ne dorim să le oferim clienților noștri produse locale de calitate la prețuri convenabile în mod constant pentru ca aceștia să beneficieze de posibilitatea de a cumpăra zilnic din magazinele noastre toate produsele de care au nevoie, într-un mod rapid și eficient. z Echipare pentru eficientizare. Dotarea vitrinelor cu uși, utilizarea lădițelor IFCO și folosirea unui serviciu logistic de transport corespunzător sunt acțiuni care contribuie la calitatea și prospețimea îndelungată a alimentelor. z Punctualitatea la serviciile de livrare. În 2022 acest indicator a fost de 98,8%. z Protecția pentru angajați, clienți și colaboratori. Am acordat o atenție sporită măsurilor de prevenire și răspândire a bolilor și menținerii calității înalte a serviciilor din distribuție și livrare, astfel încât toate cerințele de calitate a alimentelor să fie respectate cu strictețe. z Proiect pilot de monitorizare a culturilor. Ne asigurăm de intrarea rapidă a producției românești pe rafturile magazinelor noastre. z Politicile de comunicare. Conduita noastră respectă toate principiile dezvoltate de REWE Group, precum și directivele Consiliului Național al Audio-Vizualului. Respectăm principiile de credibilitate și transparență atât în cadrul campaniilor publicitare cât și cele de conștientizare. GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk3NjE0OQ==