2023 RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY România REWE (România) S.R.L. Strada Bușteni nr. 7, 077175 – Ștefăneștii de Jos, Ilfov
CUPRINS. Mesajul Directorilor Generali 4 Repere de Sustenabilitate 6 Viitorul se face azi 8 Despre RAPORT 10 DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC 12 STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE 32 SUSTENABILITATE PAS CU PAS 38 Analiza materialității 39 Matricea materialității 41 Implicarea stakeholderilor 51 GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE 54 Guvernanța și Managementul Sustenabil 56 Model de business sustenabil 70 Managementul Riscului și Conformarea 90 Securitatea Cibernetică 100 SORTIMENT SUSTENABIL 104 Regionalitate și produse locale 108 Etica în procesele de aprovizionare 116 Tratarea responsabilă a animalelor de fermă 126 Managementul ambalajelor 130 Promovarea nutriției sănătoase 136 ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE 140 Protecția climei 144 Conservarea resurselor 160 Logistică și mobilitate 172 Clădiri Verzi 176 Managementul Risipei Alimentare 180 ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE 186 Bunăstarea angajaților 190 Responsabilitate socială 220 Comunități locale 226 Educație și conștientizare 232 ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI 236 INDEX de conținut GRI & SASB 244
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 4/256 Mesajul Directorilor Generali Dragi prieteni, Ne place să spunem că la PENNY, Viitorul îl facem azi. copiilor și tinerilor cu potențial, sectorului cultural din România și inițiativelor sportive din țară, dar și parteneri și furnizori cu ajutorul cărora asigurăm un sortiment de produse divers și potrivit nevoilor clienților PENNY. Mai mult, proiectele noastre de biodiversitate urbană și parteneriatele cu organizații precum Habitat for Humanity România și World Vision România reflectă angajamentul nostru față de dezvoltarea comunitară. În 2023, am aderat cu încredere la implementarea Sistemului de Garanție-Returnare din România, investind peste 21,2 mil. Euro în echiparea magazinelor noastre din România. În prezent, clienții noștri pot returna ambalajele de plastic, sticlă sau metal în toate magazinele din rețea pentru a-și recupera garanția de 0,5 lei per ambalaj. De asemenea, ne-am continuat angajamentul pe care ni l-am asumat prin inițiativa TripluRO (3RO) și susținem producătorii locali prin promovarea produselor românești. Prioritatea noastră este să creștem la raft procentul de produse cu ingredientul principal provenit din România, procesate și ambalate local, pentru a susține, astfel, economia națională. Anul trecut, am fost recertificați ISO 50001, drept recunoaștere a eforturilor noastre de a reduce impactul asupra mediului și de a utiliza resursele într-un mod mai eficient. Lista reușitelor anului 2023 poate continua, iar toate acestea sunt motive de mândrie pentru noi și pentru întreaga echipă PENNY România. Știm că ne așteaptă în continuare noi provocări și un drum la fel de la intens ca până acum, însă privim spre viitor cu încredere. Știm și că în echipă se fac lucrurile mari, iar noi suntem dedicați fiecărui membru al echipei PENNY. Astfel, în cele ce urmează, vă invităm să parcurgeți Raportul de Sustenabilitate aferent anului 2023 și vă dorim lectură plăcută! Daniel Gross, CEO PENNY | REWE România Raffaele Balestra, CFO PENNY | REWE România Marek Dolezal, COO PENNY | REWE România Într-o echipă de peste 7 300 de colegi, lucrăm împreună pentru a ne asigura că rolul nostru în sectorul de business este în strânsă legătură cu rolul pe care îl avem în comunitățile pe care le deservim. Astfel, căutăm ca fiecare acțiune pe care o întreprindem să fie o cărămidă pusă pentru un viitor mai bun și mai sustenabil. La PENNY, sustenabilitatea joacă un rol definitoriu în ceea ce facem. Ne bazăm acțiunile pe trei piloni esențiali activității noastre: • Sortiment sustenabil – fundația pentru o alimentație echilibrată cu produse locale și regionale – toate realizate cu grijă pe tot parcursul proceselor operaționale și cu bune practici în optimizarea lanțului de aprovizionare • Energie, climă și resurse – eficiență energetică, clădiri verzi, mobilitate electrică, monitorizare • Angajați și societate – responsabilitate socială și managementul risipei alimentare Anul 2023 a fost marcat de evoluții notabile și continuarea angajamentului nostru pentru o dezvoltare responsabilă. Am continuat expansiunea rețelei noastre cu 40 de noi magazine deschise, atingând un impresionant total de 376 de unități la nivel național. De asemenea, am investit în tehnologii verzi pentru a îmbunătăți experiența la cumpărături. Magazinele noi sunt echipate cu sisteme de refrigerare cu CO₂ și oferă stații de încărcare pentru vehicule electrice, reflectând preocuparea noastră în ceea ce privește confortul clienților și responsabilitatea față de mediu. Am dezvoltat și mai mult parteneriate de durată, alături de colaboratori cu ajutorul cărora lucrăm pentru obiective comune, precum Rețeaua Băncilor pentru Alimente din România – prin care donăm alimente comunităților în nevoie, Bonapp – aplicația prin care clienții pot achiziționa produse alimentare care se apropie de data de expirare cu reduceri de minim 50%, organizații neguvernamentale prin care ne adresăm direct MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 6/256 Repere de Sustenabilitate* GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE. SORTIMENT SUSTENABIL. z 86% din total achiziții de la furnizori locali – din România z 58% din furnizori au o relație contractuală cu PENNY de peste 5 ani z 69% proporția produselor alimentare de origine regională (din România) z 198 de măcelării partenere ale fermierilor și producătorilor locali z 84 de articole ecologice și pentru dietă specială comercializate z 246 articole nou dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC z 376 magazine operaționale z 1,7 miliarde Euro venituri nete z 120,1 milioane Euro cheltuieli cu salariile și beneficiile pentru angajați z 14,81 milioane Euro taxe și impozite plătite z 6,91% cota de piaţă Sustenabilitatea se regăsește în portofoliul nostru de produse! Sustenabilitatea este parte integrată a businessului nostru! MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE. ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE. Sustenabilitatea ne ghidează în stabilirea culturii organizaționale și definirea inițiativelor sociale din comunitate! Sustenabilitatea stă la baza dezvoltării eforturilor noastre de decarbonizare și eficientizare a operațiunilor! z 13% reducere emisiilor CO2-eq z 12% scădere consum specific de energie electrică z 7 681 MWh energie verde produsă intern cu 88 sisteme de panouri fotovoltaice z 65 amplasamente dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice z 102 mii mp spații verzi amenajate peisagistic z 38 de magazine certificate BREEAM in use și alte 39 în curs de certificare z 2 725 tone de alimente salvate de la risipă z 7 285 angajați activi la final de an z 160 mii ore de instruire z 90% rata de ocupare din intern a rolurilor de management z 302 femei în poziții de management z 49% dintre angajații în funcții de management cu o vechime mai mare de 10 ani în companie z 2,3 milioane Euro investiți în comunitate z 1 160 de ore alocate de angajați pentru acțiuni de voluntariat sau ajutor pentru comunitate *progresul prezentat se referă la evoluția indicatorului față de anul anterior (2022) SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 8/256 VIITORUL se face azi MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
Responsabili pentru AFACERE Ne dezvoltăm afacerea într-un mod responsabil, urmărind implementarea principiilor de sustenabilitate în toate activitățile noastre de business, acționând cu responsabilitate pe piața din România și încercând să contribuim la dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil. Ne păstrăm alinierea direcțiilor strategice cu Obiectivele de Dezvoltare Durabile ale ONU, în concordanță cu țintele stabilite prin Pactul Climatic European. Urmărim un viitor mai bun pentru toți și ne asumăm rolul nostru în acest efort. Din acest motiv, urmărim să integrăm principiile de sustenabilitate în toate activitățile noastre, inclusiv în guvernanța organizației. Deoarece dezvoltarea sustenabilă nu este un proces individual, depunem în permanență eforturi de a comunica cu stakeholderii și a identifica în mod eficient nevoile lor. Prin acțiuni comune și colaborarea în lanțul valoric putem obține rezultate care să susțină dezvoltarea durabilă atât pentru comunitate, cât și pentru mediul de afaceri, protejând în același timp mediul înconjurător. Prin strategia noastră de sustenabilitate dorim să contribuim și să creăm un business sustenabil în piața din România și să creștem calitatea vieții comunităților locale. Această viziune este asumată într-un mod colectiv în cadrul organizației noastre, atât din partea angajaților cât și a managementului. Sperăm ca toate aceste aspecte să fie regăsite în acțiunile și măsurile pe care le prezentăm în acest raport, de la măsurile noastre de protecție a mediului, la cele de atenuare a schimbărilor climatice și până la proiectele de responsabilitate socială și susținere a comunităților locale. Dorim totodată să prezentăm cititorilor progresul nostru pe diferiți indicatori de performanță, prin prezentarea datelor și informațiilor pe care le-am înregistrat în anul 2023 și compararea lor acolo unde este posibil cu valorile anului 2022. Pentru o privire de ansamblu, în raport se pot regăsi informații despre: z Date despre PENNY și grupul REWE, pag. 12 z Strategia de Sustenabilitate PENNY, pag. 32 z Informații legate de sistemul nostru de guvernanță, pag. 54 z Informații privind responsabilitate noastră față de sortimentul comercializat pag. 104 z Informații privind responsabilitatea noastră pentru mediu pag. 140 z Informații privind responsabilitatea noastră pentru oameni pag. 186 Motto-ul nostru: Economisim bani, nu dragoste, ne apropie de consumatorii noștri într-un mod responsabil prin completarea în comunicare cu: z „Economisim bani, nu responsabilitate”, ce aduce în prim plan preocupările noastre pentru sustenabilitate z „Economisim timp, nu pasiune”, prin care comunicăm încă o dată angajamentul nostru față de colegii noștri Pe parcursul acestui raport, veți avea ocazia să descoperiți modul în care, ghidându-ne după strategia de sustenabilitate și obiectivele stabilite, ne conturăm inițiativele pentru a îndeplini în mod responsabil misiunea de business. Vom evidenția eforturile depuse pentru a răspunde cerințelor comunităților locale și a consumatorilor, subliniind angajamentul nostru constant de a contribui la o lume mai bună și mai sustenabilă. MULȚUMIRI Ne angajăm să continuăm dezvoltarea într-un mod sănătos și responsabil și în anii următori, având întotdeauna în vedere standardele internaționale pentru practici de afaceri responsabile. Suntem recunoscători tuturor partenerilor noștri pentru colaborările și proiectele pe care le-am implementat împreună. Totodată, le mulțumim clienților noștri pentru că ne aleg, pentru implicarea în inițiativele noastre dedicate conservării resurselor și nu numai. Împreună, putem construi un viitor mai bun prin crearea de sinergii între activitățile noastre de business responsabil și așteptările tuturor celor interesați. Așa cum ne-am angajat în anii precedenți, suntem foarte deschiși la recomandări și vom lua în considerare toate sugestiile primite de la stakeholderii noștri pe diferite canale de comunicare în cadrul analizelor interne efectuate de Comitetul de Sustenabilitate. Întregul nostru efort, progres și succes sunt rezultatul muncii angajaților noștri talentați și dedicați, cărora le mulțumim din suflet pentru contribuția lor. Continuăm să rămânem parteneri dedicați dezvoltării unui viitor mai bun și mai sustenabil pentru toți! Efortul, progresul și succesul nostru le aparține angajaților noștri talentați și dedicați. Mulțumim pe această cale tuturor! SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 10/256 Scopul Raportului Ca parte integrată a Grupului REWE International, ne definim ca un lanț de magazine de tip discount, angajat în promovarea unui viitor sustenabil. Pentru noi, acest angajament se traduce printr-un viitor cu emisii reduse de carbon, îmbunătățirea calității vieții clienților, gestionarea eficientă a resurselor, colaborări strânse în lanțul de aprovizionare, diminuarea poluării și contribuții în comunitățile locale unde operăm. Susținem obiectivele de dezvoltare durabilă, în concordanță cu angajamentele stabilite prin Acordul de la Paris. Raportul subliniază inițiativele noastre locale, care sunt aliniate cu direcțiile Grupului REWE, dar sunt adaptate strategic și operațional pentru a se potrivi particularităților pieței din România. Scopul raportului este de a prezenta într-un mod transparent și responsabil rezultatele activităților noastre din anul financiar 2023, și de a dezvălui progresul și impacturile noastre asupra mediului, societății și din punct de vedere al guvernanței (ESG). Perioada de raportare În fiecare an realizăm și publicăm raportul nostru de sustenabilitate aferent anului financiar anterior, prin care prezentăm performanța noastră ne-financiară, punând accent pe aspectele cruciale ale activității care reflectă interesele economice, sociale și de mediu ale companiei. Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2023 marchează a șaptea ediție publicată de compania noastră și cuprinde detalii despre strategia noastră de sustenabilitate, precum și o evaluare a impactului economic, social și de mediu rezultat din activitățile noastre cotidiene. Raportul de față cuprinde inițiativele, provocările, rezultatele și succesele companiei pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023. Pentru a evidenția progresul în comparație cu anul anterior, 2022, am utilizat indicatori de performanță operațională conform standardelor Global Reporting Initiative (GRI) 2021 și Sustainability Accounting Standards Board (SASB). Acolo unde a fost relevant, am prezentat rezultatele comparându-le cu anul de bază 2019, în linie cu strategia noastră de sustenabilitate, și cu anul precedent, 2022. Suntem dedicați să oferim în mod consecvent informații privind rezultatele ne-financiare ale PENNY România. Este fundamental pentru noi să dezvoltăm și să păstrăm relații de încredere pe termen lung, și, în acest scop, ne angajăm să comunicăm transparent cu toți stakeholderii aceste informații. Aria de aplicabilitate Performanța financiară a ambelor companii REWE (România) S.R.L. și REWE Projektentwicklung România S.R.L. este detaliată în raportul curent, în timp ce performanța operațională este prezentată numai pentru compania REWE (România) S.R.L., fiind singura ce deține angajați. În cadrul acestui document, am actualizat și revizuit anumite cifre din raportul anterior, corespunzător anului financiar 2022, cu precizări adăugate în notele de subsol ale datelor cantitative pentru aspectele materiale relevante. Anul de referință pentru strategia noastră de sustenabilitate este 2019, stabilindu-se astfel baza pentru obiectivele noastre legate de reducerea emisiilor de CO₂. Obiectivele referitoare la energie și climă sunt stabilite luând în considerare beneficiile utilizării energiei electrice provenite din surse regenerabile. Până în 2020 (anul de referință 2019), Agenția de Mediu din Austria (Umweltbundesamt) a implementat calculul bilanțului climatic pentru REWE CEE (inclusiv pentru PENNY România). În 2021, o altă entitate a fost desemnată cu această sarcină. Unele detalii metodologice care nu mai erau în conformitate cu standardele actuale au fost modificate în acest sens. Cu toate acestea, calculul și prezentarea rezultatelor au fost concepute cât mai comparabile posibil. În 2021, un nou obiectiv climatic a fost stabilit de REWE International (inclusiv PENNY România) pentru anii 2030 și 2040. Prin urmare, anul de referință 2019 este foarte relevant și a fost recalculat. Compatibilitatea cu anii trecuți a devenit mai puțin importantă decât adecvarea metodei de calcul pentru monitorizarea obiectivului climatic. Prin urmare, metoda a fost revizuită și anul de referință 2019, dar și anul 2020 au fost recalculați. Anul acesta, o nouă entitate a fost contractată pentru a calcula bilanțul climatic, astfel că, pentru a exista comparabilitate, s-au recalculat datele pentru 2021 și 2022 odată cu calcularea celor pentru 2023. Pentru a face acest lucru adecvat pentru monitorizarea obiectivelor climatice, o atenție deosebită a fost acordată următoarelor aspecte: z Îmbunătățirea și armonizarea bazei de date a REWE CEE (include PENNY Romania) și REWE DE (Germania) z Alinierea cu INFRAS (pregătește bilanțul climatic pentru REWE Germania) în ceea ce privește baza de date, metoda, factorii de emisie și prezentarea rezultatelor z Categoriile de rezultate au fost armonizate pentru REWE CEE (include PENNY Romania) și REWE DE (Germania), luând în considerare structura domeniilor de aplicare în conformitate cu Protocolul privind gazele cu efect de seră (Protocolul GHG) În plus, în urma revizuirii datelor și încheierii situațiilor de raportare interne aferente anului operațional 2022, valorile declarate în raportul de sustenabilitate anterior au fost actualizate pentru anumiți indicatori, care sunt marcați în cadrul raportului cu însemnul • . Despre RAPORT MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
Cadrul de raportare, referințe și linii directoare Prezentul raport urmărește aceleași cadre de raportare ca și cele din ultimii ani: GRI (Global Reporting Initiative din 2021) și SASB (Sustainability Accounting Standards Board). Lista completă a standardelor specifice și a indicatorilor din ambele cadre de raportare este inclusă în ultima secțiune a raportului, intitulată „GRI și SASB Index“. Elaborarea raportului a fost realizată de reprezentanții PENNY cu asistența unui consultant extern specializat în sustenabilitate. La nivel de REWE Group am demarat actualizarea și restructurarea procesului de raportare de sustenabilitate pentru a veni în întâmpinarea noilor cerințe prevăzute de Directiva UE de Raportare Corporativă de Sustenabilitate (CSRD). Înțelegerea conținutului Pentru a oferi o claritate și trasabilitate ușor de urmărit în ceea ce privește informațiile raportate, am păstrat aceeași structură a raportului ca și în anul anterior. Această structură a fost dezvoltată pentru a facilita recunoașterea rapidă și eficientă a elementelor fundamentale ale activității noastre. Singura actualizare din punct de vedere a structurii raportului a fost eliminarea secțiunilor dedicate inițiativelor pentru progres de la finalul fiecărui capitol, deoarece nu au apărut noi evoluții în acest sens. Totodată, am mutat secțiunile cu tabelele centralizatoare privind impacturile aspectelor materiale pe direcțiile de economie, mediu și social de la începutul fiecărui capitol. Impacturile de au fost actualizate și completate cu riscuri și oportunități și se regăsesc într-un mod centralizat în capitolul „Sustenabilitate Pas cu Pas”, secțiunea de „Matricea materialității”. Este esențial să comunicăm modul în care gestionăm impactul pe care îl generăm și să punem în evidență realizările noastre cuantificabile. Monitorizăm progresul nu doar pentru a ne îndeplini obiectivele de sustenabilitate, ci și pentru a sprijini obiectivele operaționale care contribuie la reducerea impactului nostru. În cadrul raportului, veți găsi pictograme specifice care vor ajuta la identificarea rapidă a informațiilor de interes și care au o semnificație particulară. EXPLICAREA IMPACTULUI CUM CONTROLĂM IMPACTUL IMPACTUL ȘI PERFORMANȚA NOASTRĂ ÎN CIFRE Totodată, în cadrul raportului o serie de termeni și denumiri sunt prezentate sub formă de abrevieri: BREEAM – Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology CHEP – Commonwealth Handling Equipment Pool CSP – Career Succession Planning (procesul de planificare a succesiunii carierei) CSR – Corporate Social Responsibility (Responsabilitate Socială Corporativă) FRF – Federația Română de Fotbal FSC – Forest Stewardship Council GES – gaze cu efect de seră HACCP – Hazard Analysis and Critical Control Point (sistem de Analiza riscurilor și Punctele Critice de Control) HR – Human Resources (departament de Resurse Umane) IFCO – International Food Container Organization ISS – Institutional Shareholder Services group of companies LkSG – Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz (Legea germană privind obligația de diligență pentru lanțul logistic rPET – PET recilat SGR – Sistemul național de Garanție-Returnare UTZ – UTZ Certification Asigurarea indicatorilor nefinanciari selectați Anumiți indicatori din acest raport (selectați în funcție de importanța lor strategică pentru companie), marcați distinctiv cu simbolul și prezentați în secțiunea „Asigurarea indicatorilor nefinanciari selectați” au fost supuși unui proces de asigurare limitată în conformitate cu Standardul Internațional privind Misiunile de Asigurare („ISAE”) 3000 (Revizuit) Misiuni de asigurare, altele decât auditurile sau revizuirile informațiilor financiare istorice, emis de Consiliul pentru Standardele Internaționale de Audit și Asigurare. Raportul independent de asigurare limitata asupra indicatorilor nefinanciari selectați și prezentați în Raportul de Sustenabilitate al REWE (România) S.R.L. la 31 decembrie 2023 se regăsește în secțiunea „Asigurarea indicatorilor nefinanciari selectați”. „Raportul independent de Asigurare Limitată privind Indicatorii Selectați din Raportul de Sustenabilitate”, care se găsește la finalul raportului, detaliază metoda de asigurare utilizată, standardul aplicat, limitările asigurării, precum și indicatorii verificați. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 12/256 DESPRE NOI ȘI lanțul nostru valoric MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
Rețeaua PENNY Romania face parte din grupul internațional REWE. Grupul REWE, cu sediul central în Köln și înființat în anul 1927 sub denumirea de REWE (Revisions-verband der Westkaufgenossenschaften), este unul dintre principalii actori pe piața europeană de comerț și turism. Acesta este format din două entități independente care provin de la două companii-mamă: REWE-ZENTRALFINANZ eG, Cologne (RZF) și REWE-Zentral-Aktiengesellschaft, Cologne (RZAG). Cu o prezență în 21 de țări europene și un număr de 390 000 de angajați, Grupul REWE a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 92 miliarde de Euro. Cifra de afaceri externă totală din operațiunile continue a crescut în 2023 cu 8,9% față de anul 2022 de la 84,8 miliarde de Euro la 92,3 miliarde de Euro Rezultatul operațional (EBITA) a fost de peste 1,8 miliarde de Euro Investițiile a crescut cu 6% ajungând la 3 miliarde de Euro Cifra de afaceri a Grupului REWE – fără a include entitățile independente de retail și la capitaluri proprii – din operațiunile continue a avut o creștere de 11,1% Sectorul călătoriilor și turismului în 2023, față de anul 2022 își continuă revenirea puternică după pandemie, înregistrând o creștere semnificativă a veniturilor de 24,6% Anul 2023 Astfel, consolidat de poziționarea sa internațională în sectoarele de retail, călătorii și turism, conveniență, Grupul REWE a înregistrat un alt an de afaceri stabil și de succes în 2023. Segmentul de afaceri International Retailing cuprinde diviziile FullRange Austria, Full-Range CEE și PENNY International. Divizia PENNY International operează mărcile PENNY MARKT, PENNY MARKET și PENNY într-un total de 1 790 locații din Italia, Austria, România, Republica Cehă și Ungaria. PENNY International, care operează ca un lanț de magazine de tip discount în Italia, Austria, România, Republica Cehă și Ungaria, a înregistrat o creștere a veniturilor de 17,1%, a față de anul anterior, ajungând la 7,7 miliarde de Euro. Ajustând efectele cursului valutar, creșterea este de 15,9%. În 2023, PENNY a avut cea mai mare expansiune a veniturilor în România, urmată de Ungaria și Republica Cehă, unde, după ajustarea pentru cursul valutar, veniturile au crescut cu 25,4%. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 14/256 Retail în Germania: Retail internațional: Retail de proximitate: Magazine de tip Do-It-Yourself (DIY): Turism: Alte mărci care aparțin Grupului REWE: Activitățile REWE Group la nivel internațional sunt grupate în șase sectoare MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
Grupul REWE acordă o importanță deosebită sustenabilității și implementăm valorile noastre clare și transparente în toate aspectele activității noastre, inclusiv în cadrul operațiunilor noastre din România, orientându-ne spre o gestionare responsabilă a afacerii. În domeniul finanțării, ne distingem prin acordarea unei atenții deosebite sustenabilității, prin convingerea că produsele și serviciile noastre pot contribui la o lume mai echilibrată atât din punct de vedere climatic, cât și social. În 2021, REWE Group a lansat prima linie de credit axată pe sustenabilitate, destinată refinanțării unei linii de credit sindicalizate de 1 miliard EUR din 2020. Această nouă linie de credit, în valoare de 750 milioane EUR și cu o durată de 18 luni, se bazează pe ratingul ESG al ISS, care ne-a clasificat cu C+ și a conferit statutul Prime grupului nostru, recunoscând atenția noastră la nivel de grup pe produse și servicii durabile în strategia noastră de sustenabilitate. În România, operăm prin două entități juridice: z REWE (România) S.R.L., specializată în comerțul cu amănuntul, cu sediul în Ștefăneștii de Jos, Ilfov, și un capital social de 38 656 600 RON, deținut în totalitate de REWE Beteiligung Holding International GMBH (DE); și z REWE Projektentwicklung România S.R.L., care se ocupă în principal de activități imobiliare, având sediul în aceeași localitate și un capital social 1 523 986 440 RON, cu toate acțiunile deținute de REWE Projektentwicklung Gmbh (DE). Raportul de față se concentrează pe REWE (România) S.R.L., prezentând informații și date specifice companiei noastre. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 16/256 PENNY România – o companie în continuă dezvoltare sustenabilă Brandul PENNY International, sub umbrela căruia ne desfășurăm activitatea de business, este prezent în 5 piețe: România, Italia, Austria, Republica Cehă și Ungaria. În loc să adoptăm un concept uniform în toate aceste piețe, am optat pentru o abordare care să se alinieze cu cerințele și tendințele specifice fiecărei piețe locale. Viziunea REWE Group este aceea de a consolida în continuare brandul PENNY ca un discounter care se adaptează la specificațiile naționale, punând accent pe o selecție bogată de produse regionale și pe un raport competitiv preț-calitate. În România, ne-am început activitatea în anul 2005, deschizând primele sale magazine în formatul Erkrath. Ulterior, am inaugurat primele două magazine de tip discount sub numele PENNY Market. Transformarea magazinelor a continuat în 2014 cu remodelarea lor în formatul Ambiente și mai târziu, în 2017, în formatul Future Store. Astfel, la 19 ani de la intrarea pe piața românească, rețeaua noastră cuprinde 376 de magazine, toate operând sub noul și unicul brand „PENNY.” În anul 2020, ne-am definit sloganul „Economisim bani, nu dragoste“, care reflectă înțelegerea profundă a modelului nostru de business și a rolului nostru ca parte integrantă a comunităților locale și a segmentului de clienți cărora ne adresăm. În 2023 am extins sloganul pentru a conține și variantele „Economisim bani, nu responsabilitate”, pentru a surprinde într-un mod centralizat angajamentul nostru față de sustenabilitate, și „Economisim bani, nu pasiune” pentru a sublinia angajamentul nostru față de echipa noastră. Rămânem în continuare dedicați îmbunătățirii constante a experienței de cumpărături și pune accent pe un raport calitate-preț echitabil în modelul său de discounter. Ne adaptăm la tendințele actuale de consum și aducem valoare adăugată în viețile clienților prin modernizarea și optimizarea formatului magazinelor noastre, prin asigurarea unei experiențe de cumpărături inteligentă, cu produse proaspete și de calitate, care aduc plus valoare clienților noștri. Evoluția numărului total de magazine și centre logistice și strategia pentru 2029 magazine centre logistice 45 2007 2 163 2014 2 220 2017 3 300 2021 4 336 2022 4 2023 376 4 616 obiectiv 2029 6 16 2005 1 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
În anul 2020, am inițiat un nou ciclu strategic, angajându-ne să investim peste 1 miliard de Euro în România până în anul 2029. Această investiție va fi direcționată către implementarea unor inițiative și acțiuni ce aparțin celor șapte piloni strategici de business ai companiei noastre: 1. Remodelarea magazinelor și experiență îmbunătățită la cumpărături. În 2023, am investiții strategice în tehnologii sustenabile, optimizând astfel experiența de cumpărături a clienților. Noile noastre magazine sunt dotate cu sisteme avansate de refrigerare care utilizează CO2, minimizând impactul asupra mediului, și includ stații de încărcare pentru vehicule electrice, demonstrând angajamentul nostru pentru confortul clienților și responsabilitatea față de mediu. Ne angajăm să îmbunătățim continuu formatul magazinelor noastre, luând în considerare feedback-ul consumatorilor. 2. Expansiune. Am extins rețeaua PENNY prin deschiderea a 40 de noi magazine, ajungând la un total de 376 de locații în întreaga țară. Această expansiune consolidează accesul și disponibilitatea serviciilor și produselor noastre pentru un număr în creștere de clienți din România. 3. Produse din România. Suntem dedicați să continuăm angajamentul stabilit prin inițiativa TripluRO (3RO), sprijinind producătorii locali și valorificând produsele românești. Strategia noastră se concentrează pe creșterea prezenței la raft a produselor care au ingredientul principal originar din România și care sunt procesate și ambalate pe plan local, contribuind astfel la stimularea economiei naționale. 4. Echipa PENNY. La PENNY, ne mândrim cu faptul că punem pe primul plan bunăstarea angajaților, ceea ce stă la baza succesului nostru. În 2024, pentru al treilea an consecutiv, ne-am bucurat să fim recunoscuți ca Angajator de Top (conform metodologiei Institutului Top Employer), o dovadă a angajamentului nostru față de echipa noastră. Este esențial pentru noi ca fiecare membru PENNY să se simtă valoros și să aibă certitudinea unui loc de muncă sigur. Pentru a atinge acest obiectiv, le oferim angajaților noștri un pachet atractiv de beneficii, care include zile de concediu în plus față de minimul stabilit prin lege, vouchere și bonusuri pentru performanță, urmărind astfel ca fiecare angajat să se simtă apreciat și motivat. 5. Digitalizare. În 2023 am continuat să investim în digitalizare, optimizând experiența de cumpărături și eficientizând procesele interne. Implementarea tehnologiilor moderne ne-a permis să răspundem mai bine nevoilor clienților noștri și să îmbunătățim gestionarea resurselor. Continuăm să ne extindem accesibilitatea pentru clienți prin parteneriatele existente cu Glovo și Bringo și suntem în curs de a iniția o nouă colaborare cu Tazz. În plus, lucrăm la un concept inovator de magazin, „autonom“, care va debuta în 2024, și implementăm un nou format în magazinele recent inaugurate, inclusiv în cele 40 deschise în 2023. 6. Sustenabilitatea. Sustenabilitatea reprezintă un element de bază în strategia noastră de dezvoltare, iar în cadrul acestui raport prezentăm multitudinea de acțiuni și măsuri pe care le-am implementat pentru dezvoltarea acestei direcții. Recertificarea ISO 50001 subliniază succesul nostru în eficientizarea resurselor și minimizarea impactului asupra mediului. Contribuim activ la dezvoltarea comunității prin inițiative de biodiversitate urbană și parteneriate cu Habitat for Humanity România și World Vision România. De asemenea, am investit 21,2 milioane de Euro pentru implementarea Sistemului de Garanție-Returnare în România, permițând clienților să returneze ambalaje în schimbul unei garanții de 0.5 lei per ambalaj. 7. Comunicare integrată. La PENNY, am menținut un angajament constant față de evenimentele și inițiativele comunitare, păstrând legătura strânsă cu colegii, clienții și partenerii noștri și anul trecut. Am păstrat o politică de transparență în comunicările noastre, ținând publicul și partenerii la curent cu evoluțiile și direcțiile companiei. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 18/256 Indicatori privind evoluția business-ului PENNY Anual, ne continuăm creșterea și contribuim tot mai mult la îmbogățirea comunităților și mediului în care ne desfășurăm activitatea. Număr de magazine REWE România Numărul de angajați REWE România +12% +11% 336 6 559 376 7 285 2022 2022 2023 2023 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
-38,63 8,29 152 224 7,18* 8,32 2022 2022 2022 2022 2023 2023 2023 2023 Cifra de afaceri (mld. RON) REWE România +16% Profitul Net (mil. RON) REWE România +47% Cota de piață** REWE România +8% 6,39* 6,91 Profitul net (mil. RON) REWE România +121% Cifra de afaceri (mld. RON) REWE Projektentwicklung +21% 216,44 260,84 Expansiunea rețelei PENNY implică inovație și adaptare la nevoile și așteptările clienților noștri. În acest sens, în 2023 am continuat extinderea magazinelor noastre și a centrelor noastre logistice, oferind consumatorilor o experiență îmbunătățită prin intermediul unui design nou și primitor. Continuând pe această linie, am extins portofoliul cu încă 40 de magazine în locațiile prezentate conform hărții alăturate. Conceptul de ultra-proximitate, reprezentat de magazinele de dimensiuni mai mici și integrate în complexuri rezidențiale, își propune să aducă magazinul și mai aproape de clienți. Aceste magazine sunt parte a proiectelor urbane rezidențiale existente, unde ne străduim să dezvoltăm soluții de modernizare care includ inițiative de sustenabilitate. Acestea au potențialul de a reduce costurile de operare și întreținere, de a minimiza impactul asupra mediului și de a spori adaptabilitatea și durabilitatea clădirilor. Cele patru centre logistice centrale au asigurat aprovizionarea tuturor celor 376 de magazine din întreaga rețea PENNY din România. În 2023 am demarat extinderea depozitului din Bacău, inaugurat în 2017. Ne angajăm să fim receptivi la învățare și experimentare, având mereu în vedere necesitățile clienților noștri. 2022 2023 * Calculul a fost actualizat pentru anul 2022. ** Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de Retail Audit pentru Total FMCG NielsenlQ (categorii auditate, fără țigări), cote de piață Penny Market din piață de Total Romania, în valoare, pentru 3 ani (2020, 2021, 2022). (Copyright© 2022, The NielsenlQ Company). SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 20/256 Evoluția ponderii magazinelor PENNY în funcție de mărimea orașului Dezvoltarea numărului de magazine comparativ cu 2013 164 136 93 63 103 90 66 50 66 73 53 31 42 37 24 5 Magazine în orașe mici (între 4 000 și 25 000 locuitori) Magazine în orașe mici (între 4 000 și 25 000 locuitori) Magazine în București-Ilfov Magazine în orașe medii (între 25 000 și 90 000 locuitori) Magazine în orașe mari (peste 90 000 locuitori) Magazine în orașe medii (între 25 000 și 90 000 locuitori) Magazine în orașe mari (peste 90 000 locuitori) Magazine în București-Ilfov 2023 2022 2023 2022 2018 2013 2023 2022 2023 2022 2023 2022 PROGRES 2023 vs. 2022 +21% PROGRES 2023 vs. 2022 +14% PROGRES 2023 vs. 2022 +10% PROGRES 2023 vs. 2022 +14% 136 90 73 164 103 66 42 37 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
BH AR TM CS MH GJ HD AB CJ SJ SM MM BN SV NT HR BV AG DB PH CV BC VN BZ CT VS GL BR IL TL CL IS BT MS SB VL OT TR GR B DJ CENTRUL LOGISTIC Bacău Str. Nicolae Bălcescu, Bacău Suprafață: 28 552 m2 CENTRUL LOGISTIC Turda Str. 22 Decembrie 1989 nr. 30, Cluj Suprafață: 27 233 m2 CENTRUL LOGISTIC Filiași Bd. Racoțeanu 216, Dolj Suprafață: 23 291 m2 Harta locațiilor semnificative de operare PENNY în România* la 31 decembrie 2023 1 NUMĂRUL DE MAGAZINE DIN JUDEȚ NUMĂRUL DE MAGAZINE DESERVITE DE CENTRUL LOGISTIC 1 CENTRUL LOGISTIC Ștefăneștii de Jos Strada Bușteni 7, Ilfov Suprafață: 30 826 m2 SEDIUL CENTRAL Ștefăneștii de Jos Strada Bușteni 7, Ilfov 111 89 10 13 11 5 7 6 3 9 12 4 9 5 12 6 4 6 14 12 +1 6 +1 5 +1 6 +1 15 +2 21 +3 9 +1 18 +3 8 +3 6 +2 8 +2 5 +1 6 +1 22 +3 8 +1 12 +2 10 +2 6 +1 11 +2 9 +1 6 +1 4 +2 6 +1 +14 +7 +10 +10 100 8 13 +3 376 +40față de anul 2022 * În cazul REWE (România) S.R.L., locațiile semnificative de operare reprezintă toate amplasamentele de pe teritoriul României în cadrul cărora societatea își desfășoară activitatea în conformitate cu legile române și cu Actul constitutiv. Amplasamentele sunt împărțite în trei categorii: Sediul central (este sediul social al societății), Centrale logistice și Magazinele PENNY, înregistrate ca și puncte de lucru în Actul constitutiv. 76 SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 22/256 Principiile noastre de activitate şi gestionarea lanțului valoric În cadrul pieței de retail din România ne poziționăm ca discounter de top și ne concen- trăm pe comercializarea unei game variate de produse alimentare și nealimentare. Suntem foarte atenți la structura lanțului nostru valoric, evaluând efectele directe și indirecte generate de operațiunile noastre, inclusiv magazinele și centrele logistice, precum și pe cele din amonte, adică lanțul de aprovizionare, și din aval, reprezentat de distribuția produselor și serviciilor. Suntem angajați în promovarea sustenabilității în toate regiunile unde operăm, acordând o atenție deosebită impactului potențial al activităților noastre asupra mediului și societății. Efectuăm o evaluare riguroasă a riscurilor și oportunităților externe care ar putea influența guvernanța și performanța companiei. Pentru noi, este esențial să adoptăm o abordare preventivă, să reducem impactul negativ și să amplificăm beneficiile pozitive ale activității noastre. Ne desfășurăm activitate urmând o serie de principii orientate către oameni. Obiectivele noastre cu privire la modul de desfășurare a activității sunt bazate pe principiul excelenței operaționale, dorind astfel să ne asigurăm că clienții noștri își pot achiziționa produsele dorite cât mai convenabil posibil, oferind prețuri, calitate, sortiment și servicii bune. Îi prețuim pe toți la fel, iar relațiile noastre se bazează pe respect reciproc, indiferent dacă acestea implică furnizori, clienți, angajați sau alte categorii de stakeholderi. Ne străduim să identificăm noi procese și nevoi unde putem aduce o contribuție valoroasă și suntem profund conștienți de importanța colaborării cu toți stakeholderii de-a lungul lanțului valoric. Aceasta include producătorii, manufacturierii, furnizorii, angajații și subcontractorii din centrele logistice REWE și magazinele PENNY, clienții, mediul academic și alții. Recunoaștem că mulți dintre acești parteneri pot influența semnificativ afacerea noastră, fie prin lanțul de aprovizionare, fie prin cel de distribuție a produselor. Având în vedere incertitudinile legate de tendințele macroeconomice în anul 2023, cum ar fi încetinirea creșterii economice, creșterea ratelor dobânzilor, monitorizăm în mod activ situația și suntem pregătiți să ne ajustam operațiunile comerciale. De asemenea, continuăm să se concentram pe prețuri. Regionalitatea a rămas și în anul 2023 direcția prioritară în dezvoltarea portofoliul nostru de produse. Am continuat investițiile în extinderea colaborărilor cu producătorii locali și am dezvoltat în continuare parteneriatele menite să susțină economia locală. MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
Astfel, produsele noastre sunt dezvoltate atât pentru a răspunde nevoilor clienților noștri, dar susțin în același timp și producătorii locali, aducând plus valoare economiei naționale. Portofoliul nostru de produse din anul 2023 a urmărit în continuare susținerea producătorilor locali, 86% din total achizițiilor fiind de la furnizori locali și 69% din produsele alimentare având proveniență din România. Ne-am păstrat angajamentul de a oferi clienților noștri carne 100% din producție românească, iar 51% din magazinele noastre au fost prevăzute cu carmangerii de la producători locali (ce își desfășoară activitatea pe o rază de 100 km față de magazin). Am dezvoltat sistemul de auditare al calității și siguranței produselor, intensificând numărul de audituri realizate la furnizorii noștri în cazul produselor marcă proprie. În același timp, solicităm în continuare tuturor furnizorilor noștri de marcă proprie să dețină cel puțin o certificare recunoscută de Global Food Safety Initiative (GFSI). Marca proprie (denumită și marcă privată sau brand privat) este o marcă deținută de REWE (România) S.R.L. sau de către REWE Group, cu drepturi de proprietate intelectuală sau licențe pentru produsele marcate ca „marcă proprie”. În magazinele PENNY România, clienții noștri pot regăsi atât mărci proprii, cât și branduri exclusive. Un brand exclusiv poate fi un produs pentru care drepturile de proprietate intelectuală au fost cedate de deținătorul mărcii către REWE (România) S.R.L., sau produse fără brand realizate la cererea PENNY. Deoarece suntem conștienți de preferința consumatorilor noștri pentru noutate și calitate, ne străduim să aducem periodic în oferta noastră cele mai recente produse la prețuri competitive, care să corespundă nevoilor și aspirațiilor acestuia. Mărcile noastre private constituie aproximativ 30% din cifra de afaceri, iar furnizorii acestor mărci sunt angajați prin contract să adere la codul nostru de conduită. Cea mai mare parte a lanțului nostru de aprovizionare este gestionată în cadrul companiei noastre, unde mai mult de 80% din procesele de selecție, negociere și achiziție a produselor sunt gestionate la nivel de țară, cu scopul de a îmbunătăți aprovizionarea regională și locală. Restul produselor din lanțul de aprovizionare al Grupului sunt gestionate de REWE Group, care este responsabil pentru aprovizionarea centralizată. REWE Group oferă servicii de cumpărare și negociere companiilor din cadrul Grupului și creează mărci private. Acest model de livrare centralizată îmbunătățește semnificativ eficiența operațională și permite Grupului să exercite un control mai bun asupra calității produselor și serviciilor sale, inclusiv asupra aspectelor legate de sustenabilitate. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 24/256 Mărci proprii românești Hanul Boieresc PENTRU TINE de la Penny Boni de tot Hanul Boieresc rămâne un megabrand PENNY, fiind 100% produs în România, toate produsele din această gamă fiind aliniate principiilor 3RO: ingredient principal din România, procesat și ambalat în România. Aceste produse aduc gustul tradițional și autentic românesc clienților noștri. Sortimentul permanent are o varietate largă de produse, folosite de fiecare familie de români: de la carne proaspătă şi legume românești, la alimente de bază, lactate, dulciuri, pâine, conserve de fructe și legume, băuturi alcoolice și nealcoolice. Sortimentul special din perioada sărbătorilor reunește produse cu specific regional, gusturi apreciate în rețetele străvechi sau specialități ale producătorilor locali. Un alt megabrand PENNY pentru o varietate largă de produse, pentru gusturi atât naționale cât și internaționale, dedicate tuturor celor care caută calitate bună la un preț bun. Gamă variată de produse lactate ce vin în întâmpinarea tuturor gusturilor și cerințelor oricărei familii. Toate produsele provin exclusiv de la producători români și oferă clienților noștri calitate la prețuri corecte. Haiduc Casa Gustului SuporterRO Bere cu un gust puternic dat de rețetele speciale ce conțin mai multe tipuri de hamei. Berea Haiduc susține povestea berii românești, având 100% ingrediente românești. Varietate largă de mezeluri și conserve cu carne, dezvoltate pe gustul românilor. Aceste produse delicioase sunt îndrăgite de întreaga familie și pot fi incluse în orice rețetă sau savurate ca atare. Sortiment dezvoltat special pentru iubitorii de fotbal, care se pot bucura împreună de sportul lor favorit cu produse de o calitate superioară. Sortimentul aduce împreună produse alimentare (snack-uri, dulciuri, băuturi) și nealimentare (accesorii și echipamente pentru suporteri, etc.), potrivite consumului la petreceri sau în familie. Caribé GUSTOPAN KRISTALL PERLE Gama noastră de sucuri carbogazoase și necarbogazoase pentru fiecare zi, la prețuri atractive, cu arome apreciate de consumatori. Gama de pâine toast fabricată în România, cu produse proaspete și fără aditivi conservanți, împachetate cu grijă, ce se remarcă printrun preț avantajos destinate consumului zilnic al întregii familii. Apă plată sau carbogazificată, la prețuri accesibile ce reprezintă o alegerea potrivită pentru fiecare zi. MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
Mărci proprii internaționale PENNY. PENNY. TO GO my BIO Ofertă variată de produse marcă proprie, fabricate atât în țară cât și internațional, care vin în întâmpinarea tuturor gusturilor. Produsele fabricate în România și cu ingredientul principal din România dețin semnalizarea „produs în România” pe ambalajul primar. Gamă de produse proaspete, semipreparate şi produse gata de mâncat destinate tuturor celor care sunt pe fugă sau care își doresc produse de calitate gata de consum. Sortiment de produse bio certificate organic în UE, la prețuri accesibile, oferind o gamă variată de la băuturi pe bază de cereale, până la dulciuri și conserve. Produsele lactate, ouăle și mierea din această gamă provin de la producători români. Bebelino FIRE BIRD GRAN MARE Gamă de produse destinate bebelușilor, conținând scutece și șervețele umede pentru confortul atât al copiilor, cât și al părinților. Propria noastră gamă de băuturi energizante, conținând sortimente cu diferite arome și diferite intensități. Gamă variată de produse din pește, de la produse din pește proaspăt, la conserve și pește congelat, cum ar fi: somon, hering, macrou, ton, sardine, șprot și alte varietăți. Milkeria Selection San Fabio Sortiment variante de lactate, iaurturi și deserturi pe bază de lapte. De la unt fin, brânză cremoasă și iaurturi delicioase cu fructe, acest sortiment de produse internaționale aduce elementele necesare pentru mese bune și hrănitoare cu tot ce este mai bun făcut din lapte. Brandul premium PENNY pentru o gamă variată de produse festive de înaltă calitate, specifice sărbătorilor de Paște și Crăciun, ce oferă produse premium, delicioase, create pentru a oferi cele mai bune preparate la mesele festive. Varietate de produse inspirate din bucătăria italienească, de la sosuri, la paste, la semi-preparate cum ar fi pizza și produse de patiserie. Aceste produse sunt destinate meselor rapide și ușoare care aduc pe masa gustul Italiei. Rios Marcă proprie de înghețată, care oferă o varietate foarte mare de arome și tipuri în toate variantele de servire: de la opțiuni pentru o singură persoană la cutii pentru întreaga familie. Preocuparea noastră pentru calitatea produselor este ceea ce ne face de încredere în ochii clienților. Livrăm produsele alimentare din centrele logistice în magazine prin mijloace de transport speciale care mențin temperatura necesară pentru a păstra prospețimea și calitatea produselor. Urmărim cu atenție data de expirare a produselor, astfel încât clienții noștri să le poată conserva cât mai mult timp posibil. Informații detaliate legate de produsele noastre, structura și dezvoltarea portofoliului pot fi consultate în capitolul „Sortiment sustenabil”. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==