Raport sustenabilitate PENNY 2023

Intervenții în zona strategică Sustenabilitatea constituie un pilon esențial în cadrul strategiei noastre, iar noi suntem conștienți de influența pe care o exercităm asupra comunităților umane, a faunei și a mediului înconjurător. Din acest motiv, ne angajăm să furnizăm consumatorilor produse sustenabile, concepute în conformitate cu normele de procurare etică. În 2023 am implementat măsuri de asigurare a sustenabilității în procesele noastre de achiziții: z Creșterea ponderii produselor românești: Alegem pentru sortiment produsele fabricate sau procesate în România. Strategia noastră este să ne concentrăm atenția pe alimente produse în România de producători locali. z Îmbunătățirea continuă a calității produselor: În perioada de raportare, am continuat să acordăm atenție îmbunătățirii rețetei produselor prin diminuarea sau eliminarea numărului de aditivi. z Îmbunătățirea calității ambalajelor: Depunem eforturi în continuare pentru reducerea plasticului și a substanțelor chimice din ambalaje, dar și pentru utilizarea unui procent cât mai ridicat de materiale reciclate în compoziția ambalajelor folosite pentru produsele noastre. z Integrarea transparenței și sustenabilității în procesul de evaluare a furnizorilor: Furnizorii sunt obligați contractual să respecte legile internaționale și naționale, precum și standardele în domeniul muncii elaborate de către Organizația Internațională a Muncii. z Codul de Conduită pentru furnizori: Am consemnat principiile noastre și am definit un Cod de conduită pentru furnizori, clarificând așteptările noastre în ceea ce privește drepturile omului și mediul înconjurător. z Responsabilitatea în procesele de aprovizionare cu produse de origine animală: Grupul urmărește ambiția de a implementa standardele referitoare la bunăstarea animalelor, pentru produsele de origine animală, marcă proprie, care oferă garanția faptului că pe întreg lanțul de aprovizionare cu proteine este implementat un sistem consecvent privind bunăstarea animalelor. Intervenții în zona operațională Dezvoltarea și încurajarea consumului de produse sustenabile rămân în centrul atenției pentru compania noastră, reprezentând două dintre scopurile noastre fundamentale. În anul de raportare ariile de intervenție ale pilonului Sortiment Sustenabil au rămas aceleași ca și în anul anterior, fiind reprezentate de aspectele materiale definite la nivelul acestui pilon. În 2023, eforturile noastre operaționale s-au focalizat pe: z Păstrarea unei relații comerciale corecte cu toți furnizorii noștri și păstrarea termenelor de plată optime; pentru anul de raportare, termenele de plată medii de plată* a facturilor sunt de: 26,64 zile pentru furnizorii de marfă și de 30 de zile pentru furnizori de servicii. z Remodelare a magazinelor pe baza unui nou concept. Conceptul respectă politicile noastre de sustenabilitate, principiile de eficiență energetică și vizează inclusiv creșterea confortului pentru angajații și clienții noștri, cu accent pe categoriile de sortiment sustenabil. z Continuarea parteneriatelor locale. Cooperarea noastră cu furnizorii este bazată pe parteneriat, responsabilitate și încredere reciprocă. În anul 2023 am continuat colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali pentru a ne asigura că le oferim clienților noștri produse procesate și ambalate în România, cu ingredientul primar din România, încadrate în sortimentul TripluRO (3RO). Astfel, la final de an 2023, 39,17 % din sortimentul nostru, a fost sortiment 3RO. z Investiții pentru calitate și produse locale. Ne dorim să le oferim clienților noștri produse locale de calitate la prețuri convenabile în mod constant pentru ca aceștia să beneficieze de posibilitatea de a cumpăra zilnic din magazinele noastre toate produsele de care au nevoie, într-un mod rapid și eficient. z Proceduri de evaluare şi audit. Desfășurăm proceduri și audituri interne pentru a evalua fiabilitatea și transparența furnizorilor. Furnizorii sunt, de asemenea, evaluați în ceea ce privește producția și calitatea produselor. z Echipare pentru eficientizare. Dotarea vitrinelor cu uși, utilizarea paleților CHEP şi a lădițelor IFCO și folosirea unui serviciu logistic de transport corespunzător sunt acțiuni care contribuie la calitatea și prospețimea îndelungată a alimentelor. z Punctualitatea la serviciile de livrare. În 2023 acest indicator a fost de 99,2%. z Protecția pentru angajați, clienți și colaboratori. Am acordat o atenție sporită măsurilor de prevenire și răspândire a bolilor și menținerii calității înalte a serviciilor din distribuție și livrare, astfel încât toate cerințele de calitate a alimentelor să fie respectate cu strictețe. z Proiect pilot de monitorizare a culturilor. Ne asigurăm de intrarea rapidă a producției românești pe rafturile magazinelor noastre. z Politicile de comunicare. Conduita noastră respectă toate principiile dezvoltate de REWE Group, precum și directivele Consiliului Național al Audio-Vizualului. Respectăm principiile de credibilitate și transparență atât în cadrul campaniilor publicitare cât și cele de conștientizare.* * termenele medii de plată sunt calculate de la data la care începe să se calculeze termenul contractual sau statutar de plată SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==