2022 68,40% 2023 67,17% -1,80% Repartizarea furnizorilor de termen lung în funcție de vechimea colaborării În contextul actual al industriei bunurilor de larg consum, unde disponibilitatea globală a produselor în orice moment și în orice cantitate este o normă, asistăm la o tendință opusă care câștigă teren. Produsele regionale și locale se bucură în rândul consumatorilor moderni de o popularitate în continuă creștere. Aceștia devin mai exigenți, interogându-se asupra naturii exacte a produselor care ajung în coșurile lor de cumpărături, iar preocupările legate de nutriție și sănătate au câștigat o conștientizare sporită în ultimii ani. Regionalitatea joacă un rol cheie în sustenabilitate și transparență: distanțele scurte de transport și familiaritatea cu zonele de cultivare și procesare conferă autenticitate și încredere. Produsul regional este definit ca fiind un produs finit ce provine dintr-o regiune specifică, unde sunt de asemenea produse materiile prime necesare fabricării sale. În contextul activității noastre, pentru noi, un produs regional este unul care este fabricat în România. Produsele locale sunt definite ca fiind acele produse cultivate sau fabricate într-o rază de 100 km de la punctul de vânzare; acestea provin în mare parte de la furnizori mici sau de la agricultori care livrează direct la un număr limitat de piețe la nivel regional. Considerăm produse locale acele bunuri care corespund definiției menționate și care sunt distribuite direct în magazinele PENNY, ocolind centrele logistice. Total 42% < 5 ani 26% 5-10 ani 19% 10-15 ani 13% > 15 ani 265 165 130 93 36 26 7 3 Furnizori naționali Furnizori internaționali < 5 ani 5-10 ani 10-15 ani > 15 ani RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 110/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==