Raport sustenabilitate PENNY 2023

TripluRO (3RO) Lucrăm în continuare pentru a ne atinge obiectivul ambițios de a ajunge la 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY să aparțină sortimentului TripluRO (3RO): să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în România. Continuăm dezvoltarea sortimentului nostru TripluRO (3RO), care susține producătorii naționali prin produse ale căror ingredient principal provine din România. La finalul anului 2023, 3RO a reprezentat 39,17 % din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY, cu peste 800 de produse semnalizate la raft. Această inițiativă nu doar că ne permite să dezvoltăm un portofoliu sustenabil pentru clienții noștri, dar și să susținem economia națională. Astfel, sub această umbrelă, am continuat parteneriatul nostru cu Academia de Studii Economice, prin care am inițiat studiul „Strategii pentru echilibrarea balanței comerciale a României prin stimularea și susținerea producției naționale”. Scopul acestui studiu a fost de a dezvolta soluții locale de afaceri în domeniile agriculturii și producției bunurilor de larg consum. Am identificat împreună cu partenerii noștri peste 200 de produse care, fie nu se găsesc în România, fie nu sunt la calitatea și în cantitatea dorită de clienții noștri. Timp de 3 luni, am discutat continuu cu producătorii locali, asociațiile profesionale și autoritățile competente, despre categoriile de produse care pot avea o contribuție semnificativă la balanța comercială a României pe termen mediu și lung. ASE a facilitat organizarea a 7 mese rotunde la Guvern și la propriul sediu pentru a dezbate situația actuală și oportunitățile de dezvoltare pentru fiecare categorie de produse vizată. Concluziile studiului, precum și toate informațiile legate de categoriile de produse vizate, au fost analizate de ASE într-un studiu complex ce poate fi consultat pe websiteul ASE sau în broșura de prezentare. Această inițiativă ambițioasă demonstrează clar cât de importantă este valorificarea potențialului de producție al României, adăugarea de valoare la nivel local și, în final, îndeplinirea nevoii consumatorilor. Ce înseamnă 3RO? z Ingredientul principal provine din România, adică ingredientul care reprezintă cea mai mare pondere relativă (%) în volumul produsului final, astfel cum reiese de pe eticheta produsului, a fost cultivat, produs, crescut, extras sau fabricat în România; z Produsul este procesat în România, prin procesare înțelegându-se o acțiune care modifică ingredientul/ produsul inițial, inclusiv prin încălzire, afumare, sărare, coacere, congelare, uscare, marinare, extragere, extrudare, amestecare, prelucrare, diluare sau o combinație a acestor procedee; z Produsul este ambalat în România, adică produsul a fost introdus într-un ambalaj, fie el primar, secundar sau terțiar, pe teritoriul României. De ce TripluRO? z Răspuns la nevoia clientului: conform sondajelor, Regionalitatea și produsele locale este al treilea criteriu de cumpărături după preț și promoție, în timp ce noi ne poziționăm ca fiind „Discounterul fresh de cartier care îi înțelege cel mai bine pe români“ z Valoare adăugată pentru comunități: dorim să contribuim la reducerea deficitului de 5 miliarde de euro la produsele agroalimentare procesate, conform balanței comerciale a României z Lanțul de aprovizionare scurt: se traduce prin prospețime și o mai bună disponibilitate a bunurilor z Sustenabilitate: ne dorim să ne reducem amprenta de dioxid de carbon și să creăm valoare pentru comunități Vom continua să promovăm crearea de valoare locală prin extinderea continuă a produselor TripluRO. În acest fel, precum și prin etichetarea clară a acestor produse la raft în magazinele noastre ne punem în aplicare angajamentul nostru față de promovarea produselor locale. Pentru a încuraja clienții noștri să cumpere produse locale, promovăm inițiativa TripluRO (3RO), prin acțiuni cum ar fi de exemplu: z Indicarea pe eticheta de preț a faptului că produsul face parte din categoria 3RO; z Evidențierea produselor 3RO în pliantele periodice; z Campanii de comunicare în care furnizorii locali își împărtășesc poveștile de succes și discută despre parteneriatul general cu companiile PENNY, diverse campanii promoționale care promovează cumpărarea produselor 3RO; z Creșterea treptată a ponderii produselor 3RO pe rafturi. RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 112/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==