ETICA ÎN PROCESELE DE APROVIZIONARE EXPLICAREA IMPACTULUI Scopul nostru principal este să venim în întâmpinarea și să depășim așteptările clienților noștri, care sunt tot mai interesați de originea alimentelor și acordă o atenție sporită modului în care acestea sunt produse, având în vedere impactul asupra mediului, echitatea socială și standardele de siguranță alimentară. Prin integrarea principiilor de sustenabilitate în lanțul nostru de aprovizionare, ne îmbunătățim performanța, minimizăm riscurile și întărim încrederea în produsele pe care le oferim. Considerăm lanțul de aprovizionare ca o oportunitate pentru punerea în aplicare a strategiilor și acțiunilor sustenabile în exterior. În procesul de construire a relațiilor durabile cu furnizorii, ne asigurăm că sunt respectate cele mai înalte standarde de calitate, de protecție a mediului și sociale pe întreaga lungime a lanțului de aprovizionare. Suntem conștienți de importanța promovării produselor sustenabile la fiecare nivel al lanțului valoric și colaborăm cu furnizori locali pentru a le furniza clienților noștri produse românești, create într-un mod cât mai natural și responsabil din punct de vedere ecologic. CUM CONTROLĂM IMPACTUL Prin controlul riguros al aprovizionării și stabilirea de criterii de sustenabilitate în selecția furnizorilor am reușit să construim lanțuri de aprovizionare sustenabile. Toți partenerii noștri comerciali au acceptat să adere la codul nostru de conduită, care stabilește standardele minime esențiale și intransigente pe care furnizorii trebuie să le respecte în cadrul relațiilor comerciale. Codul de conduită îi obligă să identifice, să evalueze și să prioritizeze impacturile activităților lor asupra drepturilor omului și mediului înconjurător, și să implementeze măsuri corespunzătoare pentru remedierea sau diminuarea acestora. Ne angajăm să continuăm aprovizionarea responsabilă, investind în dezvoltarea furnizorilor la nivel local, informându-i despre cerințele specifice din România și standardele grupului REWE, și educând clienții noștri în legătură cu țara de origine a produselor, informații nutriționale și ingredientele alimentelor pe care le comercializăm. Suntem într-o continuă creștere a portofoliului și a activității noastre, iar din aceste motiv rețeaua noastră de furnizori se află într-o continuă creștere, în anul 2023 contractând 69 de noi furnizori pentru a susține livrarea produselor de calitate către clienții noștri, ajungând astfel la un număr total de 839 furnizori. IMPACTUL ȘI PERFORMANȚA NOASTRĂ ÎN CIFRE În 2023 ne-am concentrat atenția pe caracteristicile sustenabile ale produselor astfel: z Prin intermediul sortimentului nostru de cafea marcă privată, susținem conservarea ecosistemelor și îmbunătățirea durabilă a condițiilor de viață pentru lucrătorii agricoli din țările de origine a cafelei noastre, 100% din cafeaua și 5% din ceaiul marcă proprie prezintă certificare Rainforest Alliance, etichetă ecologică sau Fairtrade; z Ambalajele produselor mărcilor noastre private sunt realizate din hârtie sau carton cu certificare FSC; z 2% din produsele din pește marcă privată sunt cu certificare MSC, GLOBAL G. A.P., ASC sau certificare ecologică; z 30% din sortimentul de pește comercializat este certificat MSC; z 100% din produsele ce conțin cacao, mărci proprii dezvoltate în parteneriat cu colegii din Germania sunt certificate UTZ. Din păcate, nu dispunem în prezent de sistemele necesare pentru a urmări informațiile privind certificările tuturor produselor din portofoliu. Totuși, luăm în considerare atunci când se alege un produs nou (atât pentru produsele sub marcă proprie, cât și pentru cele sub brand) dacă produsele sunt certificate: z Fairtrade – produs în conformitate cu standardele riguroase de mediu, economice și sociale ale Fairtrade International; z FSC – asigură că produsele din hârtie provin din păduri gestionate în mod responsabil; z EU Ecolabel – produse cu un impact redus asupra mediului pe parcursul întregului lor ciclu de viață; z oricare dintre certificatele oficiale care garantează că produsul este organic, bio etc. RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 116/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==