ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE – PROGRES VERSUS OBIECTIVE Arie de acțiune Obiectiv Progres Repere – fapte și cifre Protecția climei Acțiuni climatice: Reducerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră (GES) (Scope 1, 2, 3) cu 30%, până în 2030, comparativ cu 2019 (CO₂eq) z 9% scădere a amprentei de carbon totale față de 2019 z 37% scădere a intensității emisiilor GES kg CO₂eq/m² de suprafață de vânzare față de anul de referință 2019 Acțiuni climatice: Reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera provenite din refrigeranți cu 60%, până în 2030, comparativ cu 2019 (CO₂eq) z 13,6% reducere a emisiilor GES provenite din refrigeranți (kg CO₂eq/m2 suprafață de vânzare) față de 2019 Acțiuni climatice: Neutralitate climatică până în 2040 z 3 600 tone – cantitatea medie de CO₂ salvată anual prin modernizarea echipamentelor, dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice, monitorizarea la distanță a consumurilor de energie, și îmbunătățirea eficienței energetice a construcțiilor Eficienta energetica: Reducerea consumului de energie electrică per m² suprafață de vânzare cu 10% până în 2030, raportat la anul de referință 2019 (kWh/m²) z 12% reducere a consumului de energie electrică (kWh/m² suprafață de vânzare) față de 2019 z 7 681 mWh energie verde produsă intern cu 88 sisteme de panouri fotovoltaice Eficienta energetică: Achiziția de cel puțin 10% energie verde certificată pentru magazinele proprii z 82% din consumul total de energie al magazinelor PENNY, centrelor logistice și al chiriașilor este acoperit de energie electrică verde certificată și 6% din energie electrică verde produsă intern prin intermediul sistemelor de panouri fotovoltaice Conservarea resurselor Consumul de apă: Eficientizarea consumului specific de apă utilizată pe amplasamentele PENNY z 18,1% scădere a intensității consumului total de apă (m³/m² suprafață de vânzare) față de 2022 Consum materiale: Reducerea consumului intern de hârtie z Reducerea consumului de sediul central cu 24% și cu 3% în magazine pentru imprimarea documentelor față de 2022 Ambalaje reutilizabile: Implementarea unor soluții inovatoare și îmbunătățiri operaționale, prin dezvoltarea în continuare a sistemelor de ambalaje terțiare reutilizabile z 49% din volumul de marfă livrat pe paleti CHEP z 25% din lădițele pentru legume și fructe au fost IFCO Gestionarea ambalajelor: Îmbunătățirea randamentului cantității de ambalaje puse pe piață (tone ambalaje/mil. Euro cifra de afaceri) z 12,40% reducerea intensității ambalajelor puse pe piață (kg/m²) z Reducerea cu 16% a intensității ambalajelor puse pe piață (tone/mil. Euro) SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==