Pentru a diminua efectele negative asupra mediului ale transportului cu vehicule pe combustibili fosili, am implementat facilități care încurajează atât angajații, cât și clienții să opteze pentru opțiuni de transport mai ecologice. Acestea includ stații de parcare pentru biciclete, puncte de încărcare pentru vehicule electrice și un serviciu eficient de livrare la domiciliu. În cursul anului 2023, am optimizat mobilitatea pentru angajați și clienți, extinzând și îmbunătățind serviciul nostru de livrare la domiciliu în parteneriat cu Glovo și Bringo, pentru a oferi o selecție vastă de produse într-un mod rapid și eficient. Am extins aria de livrare la un număr mare de localități și magazine, îmbunătățind accesul și confortul clienților noștri. Oferind peste 2 500 de produse diferite, am răspuns eficient nevoilor diverse ale clienților, livrând aproximativ 600 000 de comenzi într-un timp scurt, între 30 și 120 de minute, demonstrând o capacitate remarcabilă de a răspunde rapid cererilor consumatorilor. În ceea ce privește flota proprie, în 2023 am avut o creștere a consumului total de energie față de 2022 în timp ce consumul de motorină a scăzut semnificativ. De asemenea, consumul de benzină și electricitate a crescut considerabil. Aceste schimbări reflectă o restructurare a flotei, cu o reducere a numărului de autovehicule pe motorină și o creștere a celor pe benzină și menținerea numărului de vehicule electrice, în timp ce distanța totală parcursă a crescut cu 6,84% față de anul anterior. Monitorizăm atent și raportăm către conducerea grupului evoluția deplasărilor în scop profesional, constatând o creștere notabilă cu 57,4% a călătoriilor aeriene efectuate de angajați în 2023 față de anul anterior, în timp ce utilizarea trenului nu a fost consemnată. Concomitent, am reușit să reducem cu 29,53% numărul de kilometri parcurși cu autoturisme închiriate sau proprii. Angajamentul nostru ferm în susținerea mobilității electrice este consolidat prin extinderea continuă a rețelei de stații de încărcare, reflectând contribuția noastră la protecția mediului și la dezvoltarea tehnologiilor sustenabile. La finalul anului 2023, rețeaua noastră de stații de încărcare pentru autovehicule electrice a crescut la 65 de unități, cu 12 stații noi adăugate față de cele 53 existente în anul precedent. Această expansiune subliniază angajamentul nostru față de tehnologiile care promovează protecția climei. Distribuția stațiilor include 31 de la Enel X, 9 de la E-on, 11 de la PENNY și 14 de la Renovatio. Monitorizăm indicatori cheie pentru a măsura eficiența flotei interne, utilizată de colegi în deplasările profesionale: Parametri flotă proprie* 2021 2022 PROGRES 2023 vs. 2022 Consum mediu (kWh / 100 km) 60,55 60,61 + 0,10% Consum total energie (kWh) 5 937 491 6 349 705 + 6,94% Consum total motorină (litri) 507 138 410 176 - 19,12% Consum total benzină (litri) 114 828 280 754 + 144,50% Consum total electricitate** (kWh) 1 680 4 854 + 188,93% Nr. autovehicule motorină 223 165 + 26,01% Nr. autovehicule benzină 100 165 + 65,00% Nr. autovehicule electrice 4 4 + 0% Distanță totală parcursă (km) 9 806 112 10 477 058 + 6,84% Parametri călătorii în interes de serviciu*** Călătorii cu avionul (km/pers.****) 528 277 831 513 + 57,4% Călătorii cu trenul (km/pers.*****) 1 347 0 - Distanță în km parcursă cu mașina închiriată sau mașină privată (suplimentar față de flota companiei) 55 687 15 899 - 29,53% * Sursa datelor: Platforma OMV. Coeficienți de conversie: Platforma Umweltbundesamt – Diesel (kWh/litru): 9,69, Benzina (kWh/litru): 8,44. ** Indicator calculat în funcție de consumul mediu la 100 de km a fiecărui tip de mașină electrică. Acest consum este luat în calcul la Consum total energie flotă proprie (kWh), însă nu este luat în calcul a Evoluția consumului total de energie (Centre logistice PENNY, Sediul central PENNY, Magazine PENNY, Chiriași – ex. Măcelarii, și Flota de mașini internă) pentru a evita dublarea consumului în funcție de sursa alimentării. *** Sursa datelor: Furnizorii de servicii turistice. ****,***** Distanță înregistrată în kilometri parcurși la nivel individual de angajat: distanțele parcurse de mai multe persoane în cadrul aceleași călătorii (același transport) sunt înregistrate individual pentru fiecare angajat. Mobilitatea angajaților și a clienților RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 174/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==