Dezvoltarea personală și profesională a angajaților În cadrul fiecărui departament, evaluarea performanței angajaților se desfășoară anual, conform procesului CSP descris în Regulamentul de Ordine Interioară. Angajații sunt evaluați pe baza sarcinilor îndeplinite și a competențelor din modelul PENNY, iar rezultatele sunt discutate de manageri împreună cu angajații pentru a stabili planuri de dezvoltare eficiente. Astfel, aspectele legate de performanță, relații de muncă și dezvoltare profesională sunt discutate și documentate sistematic. Evaluările au loc la începutul anului pentru anul anterior, fiind eligibili angajații activi cu o vechime de peste șase luni. În 2023, 99% din angajații eligibili au primit evaluări de performanță și dezvoltare a carierei. Programe de educație și instruire Investim în educația și instruirea angajaților noștri, oferindu-le programe de dezvoltare care le îmbunătățesc abilitățile și le cresc încrederea. Aceste programe pot duce la avansări ierarhice. Conform strategiei noastre de resurse umane, am continuat sesiunile de training adaptate nevoilor interne, angajații beneficiind de 159 951 ore de instruire în anul 2023. Educația privind sustenabilitatea este integrată în programele noastre, noii angajați primind informații în cadrul procesului de integrare în echipă dedicat noilor colegi (onboarding), iar cursuri specializate pe sustenabilitate sunt organizate anual. 60 de cursuri realizate fizic 30 de cursuri realizate online Programe de asistență pentru tranziție oferite pentru a facilita capacitatea de angajare continuă și gestionarea încheierilor de carieră rezultate din pensionare sau prin încetarea raportului de angajare: z programele de integrare în echipă dedicate noilor colegi (onboarding) și inițiere (induction) pe care le desfășurăm la nivelul întregii companii, menite să faciliteze integrarea noilor angajați la locul de muncă; z programul „4 luni de la angajare” prin intermediul căruia verificăm cum a fost perioada de început în companie pentru fiecare nou angajat și colectăm date despre acțiunile care au adus plus valoare în perioada de început, respectiv acțiunile care necesita ajutări astfel încât să creștem calitatea programului de integrare în echipă dedicat noilor colegi (onboarding). Ne poziționăm ca un angajator atractiv prin programele de formare și creștere profesională. În 2023, 369 angajați au promovat în roluri noi, dintre care 75 au fost promovați în poziții de management, 2 angajați au fost promovați în poziții de directori de departamente iar 11,2% dintre pozițiile vacante au fost ocupate intern. Dezvoltarea abilităților de lider este esențială, 783 angajați participând la programele de leadership în 2023. Programele First Time Manager și PENNY Academy oferă cursuri pentru dezvoltarea abilităților și certificări specifice, contribuind la retenția angajaților și oferindu-le oportunități de carieră. Totodată, programele pentru stagiari ajută la identificarea și dezvoltarea talentelor, asigurând continuitatea și succesul companiei. Repartizarea orelor de training per angajat echivalent normă întreagă (ore/FTE)* 2022 2023 Sediul Central 43,26 37,76 Femei 47,62 42,63 Bărbați 38,17 31,98 Centre logistice 28,46 18,10 Femei 25,09 15,51 Bărbați 9,88 19,17 Magazine 21,28 21,55 Femei 19,63 19,46 Bărbați 26,13 27,96 TOTAL 23,31 21,96 Femei 21,09 20,17 Bărbați 28,06 25,95 * Ore de training din fiecare categorie (Sediu Central, Centre logistice, Magazine, total) raportat la total angajați din acea categorie RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 204/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==