Program de susținere a meselor pentru copiii defavorizați Partener: Fundația Casa Lidia Scop: Susținerea incluziunii sociale pentru grupe defavorizate Casa Lidia găzduiește și ajută copiii și tinerii să găsească un mediu iubitor în care să crească. Parteneriatul nostru cu Fundația Casa Lidia a început în 2018. De atunci, oferim sprijin financiar lunar copiilor aflați în grija fundației și susținem eforturile acesteia punând la dispoziția copiilor alimente din magazinele PENNY din București și Ilfov. În 2023 am asigurat granturi lunare în valoare 600 de Euro fiecare. Obiectivele proiectului sunt: z Îmbunătățirea vieții copiilor orfani sau abandonați, ajutorarea bătrânilor săraci și acordarea de sprijin familiilor în caz de dezastre (alimente, îmbrăcăminte și medicamente) z Sprijin emoțional pentru copiii fără adăpost z Reintegrarea socială a copiilor proveniți din sistemul de plasament z Reducerea discriminării de gen, rasiale, etnice și religioase în societatea contemporană Asistență financiară pentru băncile pentru alimente Partener: Federația Băncilor Alimentare din România Scop: Susținerea accesului la hrană pentru comunități defavorizate În 2021 am început cu scopul de a sprijini înființarea în România a unui sistem de bancă de alimente conforme, la standarde europene. Acest lucru ar permite o modalitate mai orientată spre obiective, mai eficientă și mai rapidă de a distribui alimente către cei care au nevoie, la nivel național. Sprijinul nostru financiar a susținut partenerul să își desfășoare în mod optim activitatea operațională, de a ridica alimente zilnice și să o distribuie aceste cantități în aceeași zi organizațiilor care au nevoie. În 2022 am lucrat la promovarea conștientizării interrelației dintre cumpărături, deșeurile alimentare și responsabilitatea socială. Scopul nostru a fost de a sprijini dezvoltarea durabilă a SISTEMULUI UNIC DE BANCĂ DE ALIMENTE în România. În 2023 ne-am angajat să ne aliniem cu alți stakeholderi pentru a asigura modalități concrete de asigurare a sprijinului financiar regulat pentru Federație, precum și a unui flux constant de produse alimentare necesare, cu respectarea legilor și reglementărilor în vigoare în ceea ce privește siguranța alimentară. Am donat aproximativ 516 tone care au fast colectate din rețeaua PENNY (144 magazine partenere și 4 centre logistice), reprezentand aproape 10% din cantitatea colectata la nivel national de catre Bancile pentru Alimente Regionale. Prin această inițiativă susținem în același timp și reducerea risipei alimentare, având un impact pozitiv asupra mediului dar și societății. Produsele donate au ajuns la organizațiile partenere ale Băncilor Regionale pentru Alimente la nivel național și, implicit, la persoanele vulnerabile pe care acestea le au în grijă: vârstnici, persoane cu dizabilități, copii lipsiți de îngrijire familială, victime ale violenței domestice, familii sărace, familii monoparentale etc. Noi suntem partener strategic al FBAR și continuă misiunea de a contribui activ la reducerea pierderilor și a risipei alimentare, prin colectarea surplusului de produse și donarea acestora către organizațiile partenere care oferă servicii sociale, educaționale, de recuperare, găzduire și îngrijire a persoanelor din categoriile vulnerabile. Ne-am alăturat în 2023 la Campaniile de Colectă de Alimente organizate de FBAR, cu prilejul sărbătorilor, în cadrul cărora am obținut următoarele rezultate: z Colecta de Paște 2023: 67 magazine participante în care s-au colectat 951 kg alimente care au fost donate către 49 ONG-uri partenere ce au în grijă 3 304 de persoane vulnerabile z Colecta Națională de Alimente de Crăciun 2023: 361 magazine participante în care s-au colectat 40 716,96 kg alimente (reprezentând 18% din cantitatea colectată în cele patru rețele de magazine participante și o creștere cu 4 181 % față de cantitatea colectată la ediția de Paște în magazinele PENNY). Alimentele au fost donate către 125 ONG-uri partenere ce au în grijă 31 562 persoane vulnerabile. În cadrul colectei au fost implicați 836 de voluntari. Cea mai mare cantitate a fost colectată în perioada 15-17 decembrie, când voluntarii au fost prezenți în magazine. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==