Analiza materialității Analiza materialității stă la baza raportării de sustenabilitate, oferind în același timp o modalitate de a structura și prioritiza eforturile noastre de a crește performanțele de sustenabilitate. Astfel, prin identificarea și ierarhizarea acelor aspecte ale activității noastre ce sunt semnificative dintr-o perspectivă ESG, putem să acționăm în consecință pentru a reduce potențialele impacturi negative și pentru a crește impacturile pozitive pentru societate, mediu, dar și pentru activitatea noastră. În conformitate cu cele mai recente reglementări europene, în viitorul apropiat, companiile vor fi obligate să se supună unui proces de evaluare a dublei materialități pentru a determina dacă un subiect sau o informație legată de sustenabilitate trebuie să fie prezentată în raportul de sustenabilitate al companiei. Dubla materialitate presupune examinarea atât a impactului pe care aspectele gestionate de către întreprindere îl generează asupra mediului și societății (perspectiva interior-exterior / „inside-out”), cât și a impactului financiar pe care aceste aspecte îl generează asupra organizației (perspectiva exterior-interior / „outisde-in”). Evaluarea materialității aspectelor pe care noi le gestionăm reprezintă primul pas pentru întregul proces de raportare de sustenabilitate, dar și un pas important pentru o mai bună înțelegere a impactului nostru asupra economiei, mediului și societății prin care am putut: z identifica subiecte relevante pentru organizație pentru a fi abordate în raportul de sustenabilitate și definirea acțiunilor strategice; z identifica și prioritiza impacturile organizației noastre, inclusiv a lanțului nostru valoric. Urmărim evoluția legislației în ceea ce privește obligațiile de raportare financiară și nefinanciară și în același timp ne aliniem la direcțiile setate la nivelul Grupului REWE. Astfel, având în vedere schimbările apărute în urma Directivei UE de raportare corporativă de sustenabilitate (CSRD), la nivel de grup suntem în proces de actualizare și restructurare a procesului de raportare pentru a ne conforma noilor prevederi și standarde de raportare. Totodată, am dorit să continuăm și în anul 2023 direcțiile de dezvoltare a performanțelor de sustenabilitate pe care ni le-am asumat și dezvoltat în ultimii ani, iar pentru a realiza a acest lucru am considerat necesară urmărirea în continuare a acelorași aspecte materiale. Astfel, pentru anul financiar 2023 am păstrat aceeași analiză a materialității ca în anul financiar 2022, singura actualizare fiind că am încadrat aspectul material „Managementul risipei alimentare” în pilonul „Energie, climă și resurse”, față de pilonul „Angajați și societate”, pentru o mai mare claritate. În timp ce lucrăm la dezvoltarea sistemului intern de raportare pentru a răspunde prevederilor CSRD, în anul 2023 am continuat să implementăm măsurile de îmbunătățire pe aceeași structură a materialității că și în anii anteriori, ceea ce permite o mai mare claritate în comparabilitate și monitorizare a progresului. În cadrul acestui capitol vom prezenta un sumar al ultimei analize a materialității, iar pentru mai multe detalii vă rugăm să consultați capitolul „Sustenabilitate Pas cu Pas” din cadrul Raportului de Sustenabilitate aferent anului financiar 2022. Procesul de întocmire a raportului de sustenabilitate a rămas același, coordonarea raportării fiind realizată de către Managerul de Sustenabilitate, cu implicarea tuturor departamentelor ce oferă informații și date de intrare pentru raportare, raportul fiind în final verificat și validat de către un responsabil din grupul REWE și de către CEO-ul PENNY România. Înainte de finalizare, raportul este riguros verificat pentru a asigura alinierea subiectelor materiale cu prioritățile relevante pentru business, transparența în raportarea progresului pe obiectivele strategice de sustenabilitate și corectitudinea informațiilor divulgate. În continuare strategia noastră operațională este ghidată de un control eficient al proceselor specifice, cu ajutorul indicatorilor operaționali, pentru a preveni impacturile negative. În același timp, ne coordonăm eforturile pentru a implementa oportunitățile identificate în domeniul sustenabilității prin proiecte specifice. Acest demers este susținut și coordonat de Comitetul de Sustenabilitate, care asigură o monitorizare integrată prin sistemul nostru de management al sustenabilității. SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==