Perspectiva outside-in Perspectiva inside-out RISCURI OPORTUNITĂȚI IMPACTURI NEGATIVE IMPACTURI POZITIVE pentru COMPANIE asupra MEDIULUI și SOCIETĂȚII PILONUL GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE GUVERNANȚĂ ȘI MANAGEMENT SUSTENABIL 1 • S-ar putea deteriora relația între parteneri dacă nu ar exista aliniere în ceea ce privește valorile legate de guvernanță și management sustenabil • Anumite procese pot fi îngreunate în vederea respectării procedurilor de guvernanță specifice • Oferă un cadru optim pentru evoluția armonioasă a afacerii • Susține performanța economică • Angajament și dialog cu stakeholderii – comunicăm activ cu stakeholderii noștri, rămânând în contact printr-o varietate de metode și răspunzând rapid intereselor, preocupărilor și provocărilor acestora • Parteneriate bazate pe încredere și corectitudine • Optimizarea proceselor operaționale, cum ar fi cel de selecție al furnizorilor care se aliniază acelorași principii și valori • Gestionarea ineficientă a acestui aspect material din partea societăților private duce la stabilirea unor exemple negative de practici de business, ce nu încurajează dezvoltarea economică sustenabilă • Generarea de plus valoare comunităților prin facilitarea investițiilor și alocarea resurselor atât pentru implementarea proiectelor de responsabilitate socială, cât și pentru acțiunile de îmbunătățire a calității vieții angajaților noștri și crearea de noi locuri de muncă • Angajații ce fac parte dintr-o companie care susține guvernanța și managementul sustenabil pot fi mai deschiși în implicarea în proiecte de sustenabilitate și susținerea parteneriatelor cu diferiți stakeholderi MODEL DE BUSINESS SUSTENABILE 2 • Neîndeplinirea nevoilor și așteptărilor consumatorilor din ce în ce mai preocupați de sustenabilitate • Pierderea de parteneriate în cazul în care societatea nu se aliniază acelorași valori • O companie care nu își desfășoară activitatea conform unui model de business sustenabil poate afecta și imaginea partenerilor • O companie care nu își desfășoară activitatea după un model de business sustenabil nu poate să întâlnească un grad de competitivitate mai redus • Creșterea reputației prin poziționarea pe piață ca un discounter responsabil • Păstrarea și dezvoltarea parteneriatelor pe termen lung prin alinierea la aceleași valori, misiune și susținerea temelor de sustenabilitate de termen lung • Gestionarea ineficientă a acestui aspect material din partea societăților private duce la stabilirea unor exemple negative de practici de business, ce nu încurajează dezvoltarea economică sustenabilă • Generarea de valoare economică pe termen lung prin investirea în proiecte de sustenabilitate • Crearea unui impact pozitiv indirect prin crearea de locuri de muncă (fiind un mare angajator în unele județe), achiziții locale, prin prezența extinsă la nivel național SUSTENABILITATE PAS CU PAS GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE INDEX GRI & SASB ASIGURAREA INDICATORILOR NEFINANCIARI SELECTAȚI
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==