Raport sustenabilitate PENNY 2023

Perspectiva outside-in Perspectiva inside-out RISCURI OPORTUNITĂȚI IMPACTURI NEGATIVE IMPACTURI POZITIVE pentru COMPANIE asupra MEDIULUI și SOCIETĂȚII MANAGEMENTUL AMBALAJELOR 4 • Alocarea de resurse substanțiale în vederea optimizării managementului ambalajelor • Deși soluțiile pentru ambalaje sustenabile au evoluat semnificativ în ultimii ani, există în continuare limitări pentru tehnologiile de producție a ambalajelor sustenabile care să fie aliniate standardelor de siguranță și calitate alimentară • Alinierea la tendințele de creștere a cererii pentru produse ambalate sustenabil • Deoarece plasticul nu se biodegradează, acesta contaminează solul și căile hidrografice; schimbăm treptat materialele pe care le folosim pentru mărcile noastre proprii pentru a atenua acest impact negativ • Tendințele de creștere a sustenabilității ambalajelor (reducere cantității, integrare materii prime reciclate, înlocuire materiale) pot reprezenta o provocare pentru producători în vederea concilierii acestor tendințe cu standardele de siguranță a alimentelor • Reducerea impactului asupra mediului prin punerea pe piață a ambalajelor mai sustenabile • Implementarea elementelor de economie circulară duc la conservarea resurselor limitate ale planetei și la reducerea cantității de deșeuri • Reducerea poluării mediului, având un efect pozitiv asupra sănătății comunităților PROMOVAREA NUTRIȚIEI SĂNĂTOASE 5 • Afectarea imaginii companiei prin nealinierea la creșterea generală a cererii de produse ce promovează o nutriție sănătoasă • Produsele din această categorie au în general prețuri mai crescute și pot fi neatractive pentru anumite grupe de consumatori • Lărgirea portofoliului de clienți prin dezvoltarea ofertei de produse certificate în domeniul bio sau destinate dietelor speciale • Încheierea de noi parteneriate pentru promovarea unei nutriții echilibrate (cum ar fi noul parteneriat cu Federația Română de Fotbal pentru aprovizionarea echipei naționale cu produse proaspete) • Depășirea posibilităților financiare pentru anumiți consumatori • Promovarea unui stil de viață sănătos, ce duce la creșterea calității vieții consumatorilor • Acordarea de opțiuni nutritive la prețuri corecte pentru consumatorii cu o situație financiară mai sensibilă • Reducerea impactului asupra mediului prin promovarea agriculturii ecologice PILONUL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE PROTECȚIA CLIMEI 1 • Creșterea costurilor operaționale cauzate de creșterea prețurilor energiei convenționale în cazul în care nu se continuă investițiile în reducerea consumurilor • Alocarea de resurse semnificative pentru continuarea investițiilor operaționale e reducere a consumurilor • Creșterea eforturilor de reducere a amprentei de carbon poate duce la alocarea de resurse financiare și operaționale semnificative, în special pentru colectarea datelor pe lanțul de aprovizionare • Prin reducerea consumului de energie și a amprentei de carbon se realizează o economie în ceea ce privește costurile operaționale • Susținerea parteneriatelor pe termen lung prin adăugarea de plus valoare în lanțul valoric al furnizorilor prin scăderea amprentei de carbon în calitate de client/furnizor • Consumul de energie neregenerabilă produc emisii de gaze cu efect de seră care contribuie la schimbările climatice și la poluarea aerului; acțiunile de reducere a impactului negativ includ, fără a se limita la: inițiative de reducere a consumului de energie, achiziționarea și producerea de energie regenerabilă • Îmbunătățirea calității climei prin multitudinea de măsuri de decarbonizare implementate și reducerea graduală a amprentei de carbon • Contribuirea la creșterea procentului de energie regenerabilă în rețeaua națională • Îmbunătățirea calității vieții prin asigurarea unui mediu mai curat • Promovarea acestei abordări și către alte companii pentru a susține dezvoltarea durabilă a activităților • Susținerea unor sectoare noi de business în domenii specifice ca de exemplu producția și instalarea de panouri fotovoltaice • Angajații pot avea un sentiment de mulțumire prin asocierea cu o companie sustenabilă, ce aduce impacturi pozitive pentru mediu RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 46/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==