Perspectiva outside-in Perspectiva inside-out RISCURI OPORTUNITĂȚI IMPACTURI NEGATIVE IMPACTURI POZITIVE pentru COMPANIE asupra MEDIULUI și SOCIETĂȚII MANAGEMENTUL RISIPEI ALIMENTARE 5 • Alocarea de resurse financiare substanțiale gestionarea deșeurilor alimentare produse • Afectarea reputației în cazul generării unei cantități mari de deșeuri alimentare • Scăderea costurilor de gestionare a deșeurilor alimentare generate • Reducerea pierderilor financiare cauzate de pierderea produselor vandabile și transformarea lor în deșeuri • Noi oportunități tehnologice de procesarea cărnii pentru proteină animală • Deșeurile alimentare conduc la emisia de gaze cu efect de seră în timpul descompunerii în gropile de gunoi; prin urmare, aplicăm diferite metode pentru a reduce cantitatea de deșeuri alimentare, precum și pentru a le valorifica daca nu mai sunt destinate consumului uman • Risipa alimentară și implicit generarea de deșeuri alimentare, indiferent de cantitate, prezintă o problemă socială prin exacerbarea lipsurilor în rândul populației defavorizate • Generarea de deșeuri de orice formă aduce un impact negativ asupra mediului, fiind necesare consumuri de resurse pentru valorificarea sau eliminarea lor • Impact social pozitiv pentru categoriile vulnerabile de populație prin scăderea insecurității alimentare prin colaborarea cu Băncile de Alimente și donarea de produse • Reducerea impactului asupra mediului și încurajarea economiei circulare prin colaborarea cu valorificatori de deșeuri alimentare, spre deosebire de eliminarea lor • Crearea de impact pozitiv în lanțul valoric prin educarea consumatorilor și partenerilor pe tema risipei alimentare PILONUL ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE BUNĂSTAREA ANGAJAȚILOR 1 • Volatilitate pe piața muncii rezultată din îmbătrânirea forței de muncă active la nivel național • Dificultate în identificarea de noi talente rezultată din migrarea populației tinere în afara țării • Creșterea performanței companiei prin asigurarea unui mediu de lucru ce susține bunăstarea angajaților • Conștientizarea stakeholderilor interni cu privire la diversitate și egalitate de șanse pentru toți • Loializarea echipelor și asigurarea stabilității afacerii • Asigurarea stabilității afacerii rezultă în continuitatea și dezvoltarea de noi parteneriate pentru proiecte și inițiative pe teme de sustenabilitate • Angajații pregătiți contribuie la succesul în afaceri; astfel, nu numai că organizăm cursuri de formare pentru noii angajați, dar investim și în perfecționarea profesională a angajaților existenți, și în perfecționarea abilităților de leadership pentru cei care ocupă funcții de conducere • Având peste 7 500 de angajați, orice încălcare a drepturilor omului ar avea un impact negativ foarte puternic; prin urmare, avem politici în vigoare pentru a ne asigura că drepturile omului sunt respectate în cadrul Grupului, al PENNY România și al lanțului nostru valoric • Munca în sectorul alimentar de retail poate avea efecte negative asupra sănătății, cum ar fi efortul fizic datorat sarcinilor repetitive, expunerea la alergeni și stresul mental datorat cerințelor clienților și orelor lungi de lucru; în acest sens alocăm resurse pentru gestionarea corectă a acestui aspect material • Prin programele de training și wellbeing, asigurăm oportunități de dezvoltare profesională și personală, stabilind totodată un standard mai ridicat în industrie, ce duce la beneficii pentru întreaga forță de muncă • Creșterea calității vieții, atât direct pentru angajați, cât și prin promovarea unui model de angajator responsabil ce poate fi adoptat și de alți angajatori • Respectăm legislația locală în domeniul muncii și implementăm programe pentru a asigura condiții de lucru adecvate și pentru a atenua potențialele efecte negative • Oferirea de șanse egale tuturor, indiferent de vârstă, gen, naționalitate și alte caracteristici personale, încurajând în același timp diversitatea • Angajații ce fac parte dintr-o companie care susține bunăstarea angajaților sunt mai deschiși în implicarea în acțiuni de voluntariat ce aduc un impact pozitiv asupra societății RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 48/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==