cu scopul de a identifica soluții pentru oferirea de produse 100% românești. Această inițiativă a inclus și discuții deschise despre modul în care mediul de afaceri și autoritățile locale pot colabora pentru a spori prezența produselor locale în magazinele din întreaga țară, contribuind astfel la susținerea producției naționale și la echilibrarea balanței comerciale a României. Forumuri Am purtat discuții cu diferite grupuri de furnizori pentru a înțelege nevoile lor specifice și a identifica modalități prin care putem optimiza procesul de aprovizionare și gestionare a stocurilor. În același timp, ne-am arătat interesul față de planurile lor de dezvoltare, cu scopul de a construi sinergii între afacerile noastre care să contribuie la succesul comun pe termen lung. Social media Ne adresăm rapid îngrijorărilor legate de problemele de interes comun și menținem o comunicare eficientă cu stakeholderii noștri prin diverse metode. Ne angajăm în consultări continue cu aceștia, folosind o varietate de canale pentru a asigura un dialog deschis și constructiv. Focus Group-uri Am implicat clienții în procesul de dezvoltare și lansare a noilor produse și servicii, acordând o atenție deosebită feedback-ului primit de la aceștia. Rezultatele ultimului Focus Group, care a avut ca temă centrală sustenabilitatea, împreună cu un studiu cantitativ efectuat în 2022, au consolidat alegerea temelor materiale pe care ne-am concentrat. Workshop-uri interne Și în anul de raportare am realizat workshop-uri interne fie la nivel național, fie la nivelul Grupului REWE, pe diferite teme de sustenabilitate. Tema principală a workshopurilor din anul 2023 a fost cea de educare și conștientizare pentru departamentele implicate în gestionarea datelor necesare pentru realizarea raportării CSRD. Suplimentar, am organizat la nivel național cu departamentele vizate un workshop pe tema implementării corecte a Sistemului Garanție Returnare. CUM INTERACȚIONĂM? Consultări publice Deși pentru raportarea acestui an nu am lansat chestionarul online specific, această metodă rămâne una dintre principalele metode prin care colectăm feedback și recomandări din partea unui număr mare de stakeholderi. De asemenea, continuăm studiile de piață pentru a înțelege mai bine nevoile stakeholderilor și pentru a ajusta strategia noastră de business, creând astfel sinergii între interesele stakeholderilor externi și cei interni. Vizite în teritoriu Angajamentul nostru față de comunitățile locale este consolidat prin colaborarea strânsă cu angajații noștri din teren. Prin vizitele pe care le efectuăm împreună, identificăm rapid nevoile comunităților și dezvoltăm soluții eficiente pentru a le susține. Interacțiunea regulată cu echipele și managementul magazinelor ne permite să ne aliniem cu obiectivele și provocările lor. Este esențial pentru noi să ne întâlnim și să discutăm cu partenerii noștri, ONG-urile, cu care desfășurăm proiecte comune, pentru a înțelege mai bine abordările, limitările și sprijinul de care au nevoie. De asemenea, ne interesează să cunoaștem beneficiarii direcți ai proiectelor noastre de responsabilitate socială, pentru a evalua impactul pozitiv al inițiativelor noastre. Echipa noastră de achiziții efectuează vizite regulate la producătorii și furnizorii locali, asigurându-se că nevoile lor sunt înțelese și că procesul de achiziție este aliniat cu cerințele clienților noștri, pentru a oferi cea mai bună experiență de cumpărături în magazinele PENNY. Mese rotunde În 2023, în colaborare cu Academia de Studii Economice București (ASE București) am lansat studiul „Strategii pentru echilibrarea balanței comerciale a României prin stimularea și susținerea producției naționale“, ca parte a proiectului 3RO. În cadrul acestui parteneriat, am inițiat un concept inovator de mese rotunde, unde primele discuții au avut loc sub patronajul ASE București. Echipa noastră, împreună cu ASE, a evaluat 100 de oportunități pentru dezvoltarea afacerilor locale în sectoare cheie precum agricultura, industria ambalajelor și cosmeticele, Interviuri Și în anul 2023, am continuat conversațiile directe cu stakeholderii interni și externi, realizând o serie de interviuri atât cu furnizori, parteneri, dar și cu colegi în funcții de coordonare din cadrul companiei noastre. Interviurile cu stakeholderii externi s-au desfășurat în general în formatul unu la unu, în care două sau maxim trei persoane din partea aceluiași colaborator participau. În cazul stakeholderilor interni, aceștia au fost grupați în funcție de elementele comune ale activității lor, luând în considerare modul în care acestea ar putea interacționa cu subiecte ce țin de sustenabilitate. Totodată, în cazul situațiilor în care timpul nu a fost suficient pentru a finaliza discutarea tuturor aspectelor materiale, intervievații au fost rugați să revină pe email cu completarea individuală a formularului de colectare feedback. În acest proces au fost implicate: 4 persoane din partea a doi dintre cei mai importanți furnizori ai noștri 6 persoane din partea asociațiilor alături de care desfășurăm proiecte de sustenabilitate 21 persoane în funcții de coordonare în cadrul compania noastră Astfel, am urmărit să rămânem aproape de stakeholderii noștri și să obținem punctul lor de vedere în ceea ce privește potențialele impacturi pozitive și negative ale aspectelor materiale asupra lor. Prin identificarea acestor impacturi avem grijă să păstrăm și dezvoltăm impacturile pozitive și să reducem sau eliminăm impacturile negative. Totodată, în cadrul interviurilor am putut colecta observații și propuneri de îmbunătățire și au fost punctate anumite riscuri sau oportunități în funcție de experiența și percepția fiecărui stakeholder. Prin realizarea interviurilor, în cadrul conversațiilor constructive și a colectării de feedback subsecvente s-au putut colecta observații relevante din partea persoanelor intervievate și am putut înțelege percepția asupra aspectelor materiale în funcție de fiecare stakeholder. Informațiile și rezultatele discuțiilor au fost folosite pentru a actualiza riscurile, oportunitățile și impacturile aferente aspectelor noastre materiale și de a ne oferi puncte de vedere actualizate în contextul noilor condiții de piață și legislative. Aceste rezultate vor fi integrate în procesele noastre de management al riscurilor și în planificarea strategică viitoare. RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 52/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==