Raport sustenabilitate PENNY 2023

cu legislația din domeniul comerțului, conflictele de interese și concurența loială. Domeniul de aplicare al standardelor se aplică tuturor furnizorilor care ne vând produsele lor pentru revânzare sau pentru uzul propriu și le oferă furnizorilor exemple de bune practici în acțiune. Toate aceste standarde sunt parte din caietele de sarcină din timpul licitațiilor și ulterior sunt incluse în contracte. Se așteaptă ca furnizorii să transmită în cascadă cerințele descrise în Standardele noastre pentru furnizori în întregul lor lanț de aprovizionare – inclusiv furnizorii de materii prime, componente sau ingrediente, precum și subcontractanții și agenții. Politici anticorupție În cadrul activității noastre nu tolerăm nicio formă de corupție, mită sau șantaj. Niciun contract sau relație comercială sau parteneriat încheiat cu compania noastră nu poate fi folosit în beneficiul personal sau al unei terțe părți. Mai multe detalii se regăsesc în capitolul Managementul riscului și conformare. Corectitudine și practici anticoncurențiale Ne conformăm în totalitate practicilor și legislației care țin de anticoncurențialitate. Am identificat în cadrul activităților noastre acele structuri și funcții care au cel mai mare risc de expunere pe această problemă și care au o poziția de a exercita influență în acest sens. Implementăm o serie de măsuri pentru a asigura corectitudine în practicile noastre de afaceri. Măsurile variază de la programe de training specifice, până la helpline oferit de către echipa de Compliance and Public Affairs, direct sau prin consultanți externi. Mai multe detalii se pot citi în capitolul Managementul riscului și conformare. Gestionarea reclamațiilor Implementăm un sistem modular de gestionare a reclamațiilor de orice fel. Modulele puse la dispoziția tuturor stakeholderilor (interni sau externi) sunt: z linie telefonică dedicată oricărui tip de sesizări, întrebări și reclamații: 0800 110 111 z formular online de contact disponibil la adresa: https://www.penny.ro/contact z e-mail: contact@penny.ro z e-mail special pentru angajații care fac sesizări din sfera hărțuirii: egalitate@penny.ro z sistemul de reclamații (whistleblowing) REWE Group Hintbox, disponibil la adresa: https://rewe-group.hintbox.de/ Linia telefonică, formularul online, adresa de email generală de contact sunt gestionate de către Departamentul de Strategic Marketing, iar adresa de email specială și sistemul de whistleblowing sunt gestionate de către Departamentul Compliance and Public Affairs. În cazul în care prin telefon, prin formularul online sau prin adresa de email generală sunt recepționate reclamații legate de conformitate (corupție, fraudă, concurența neloială, discriminare), acestea sunt direcționate pentru analizare și gestionare către Departamentul Compliance and Public Affairs. Hintbox-ul este dezvoltat la nivel de grup și este accesibil pentru orice stakeholder de la nivelul internațional, având scopul de a înregistra sesizări legate de conformitate de la stakeholderii din toate țările în care REWE Grup este prezent. Toți stakeholderii sunt încurajați să raporteze orice indicii de încălcare a legii, a Codului de conduită al Grupului REWE sau a altor încălcări semnificative ale regulilor de conformitate, cum ar fi munca forțată, munca prestată de copii, discriminarea sau contaminarea dăunătoare a solului, apei și aerului, precum și zgomotul dăunător și consumul excesiv de apă, care sunt legate de REWE Group, lanțurile sale de aprovizionare sau angajații săi. Utilizatorul mai întâi selectează domeniul de activitate la care se referă sesizarea sa, iar în cadrul etapei de completare a chestionarului online, acesta selectează compania din cadrul REWE Group la care se referă sesizarea. Structura centralizată de conformitate de la nivel de grup realizează o primă analiză a sesizărilor, direcționează sesizările către structurile companiilor vizate, care urmăresc procedura internă de analiză și investigare a reclamațiilor. Aceste structuri naționale stabilesc dacă sesizarea este fondată și în caz afirmativ demarează procedurile de rezolvare și remediere specifice, în funcție de natura sesizării. Acest sistem de gestionare a reclamațiilor se bazează pe Legea germană referitoare la obligațiile corporative în materie de diligență necesară în lanțurile de aprovizionare (LkSG), care garantează un proces demn de încredere și, în același timp, transparent în tratarea reclamațiilor cu privire la încălcarea drepturilor omului sau a obligațiilor de mediu. Informăm stakeholderii despre acest proces în secțiunea dedicată de pe pagina noastră de website. RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 64/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==