MANAGEMENTUL RISCULUI ȘI CONFORMAREA EXPLICAREA IMPACTULUI Gestionarea corectă a riscurilor și conformarea legală reprezintă condiții de bază pentru desfășurarea activității oricărei entități juridice. Prin adresarea neadecvată a acestui aspect material se pot genera impacturi negative pentru companie, ce pot varia de la pierderea de resurse financiare pentru achitarea unor potențiale amenzi sau gestionarea unor situații de criză, până la dăunarea reputației companiei ce poate duce la scăderea cifrei de afaceri și la periclitarea parteneriatelor existente. Pe de altă parte, gestionarea corectă a acestui aspect material permite identificarea unor oportunități de dezvoltare, ce pot aduce plus valoare pentru companie. CUM CONTROLĂM IMPACTUL Implementăm sisteme de management care să ne permită să abordăm structurat ambele dimensiuni ale aspectului material: Sistemul de management al conformității (SMC), respectiv Sistemul de management al riscului. Ambele sisteme sunt susținute de programe de instruire, adaptate pentru fiecare categorie de angajat, și de către sisteme informatice, proceduri specifice, standarde de conduită care sunt obligatorii pentru toți angajații. Acest aspect material complex este abordat prin 3 arii de acțiune: z Conformarea legală, ce se referă la respectarea legislației în vigoare pe toate domeniile aplicabile activității noastre z Conformitatea, ce se referă la teme cum ar fi corupția, frauda, antitrustul, dar și la implementarea corectă a direcțiilor stabilite la nivel de grup z Managementul Riscului, ce presupune identificarea, evaluarea și gestionarea riscurilor și oportunităților, aliniate cu direcțiile stabilite la nivel de grup Conformarea legală este gestionată de către Departamentul Legal, aspectele de Conformitate legate de GDPR, spălarea banilor/frauda, practicile anticoncurențiale sunt gestionate de Departamentul Compliance, iar dimensiunea de Managementul Riscului este gestionată de către responsabili din cadru Departamentelor de Compliance, Strategy and Project Management și Controlling, fiind o dimensiune complexă aplicabilă tuturor departamentelor. IMPACTUL ȘI PERFORMANȚA NOASTRĂ ÎN CIFRE Am continuat procesele de identificare și gestionare a riscurilor și am identificat pentru anul de raportare 46 de riscuri, dintre care 43 cu o probabilitate de apariție de până la 20%. Pentru a diminua aceste riscuri, am definit 115 acțiuni, 50 dintre acestea fiind acțiuni unice ce au fost aplicabile pentru mai multe categorii de risc. Suplimentar, pentru a asigura conformarea legală, conformitatea și reducerea anumitor riscuri, în 2023 am organizat sesiuni de instruire pe teme de conformare legală și conformitate însumând 2 552 ore, la care au participat 1 989 angajați PENNY. Programele noastre de training sunt dezvoltate pentru a asigura gestionarea corectă a aspectului material de către toți angajații noștri. Cu toate acestea, în anul 2023 am fost sancționați cu amenzi ce au însumat 0,06% din cifra de afaceri a societății REWE (România) S.R.L. RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2023 90/256 MESAJUL DIRECTORILOR GENERALI STRATEGIA ȘI GUVERNANȚA DE SUSTENABILITATE DESPRE NOI ȘI LANȚUL NOSTRU VALORIC DESPRE RAPORT VIITORUL SE FACE AZI REPERE DE SUSTENABILITATE CUPRINS
RkJQdWJsaXNoZXIy MjUyMDg2Nw==