Raport Sustenabilitate

4,05% Produse cosmetice 4,31% Brutărie și dulciuri 6,06% Alimente de bază 3,25% Conserve 4,68% Legume și fructe 3,22% Băuturi alcoolice 1,52% Produse non-food 0,69% Produse întreținere 2,50% Altele Încurajarea economiei circulare Susținem campanii de conștientizare a colectării selective în cadrul mai multor grupuri țintă: z „3 AMBALAJE AI RECICLAT ȘI PE LOC EȘTI PREMIAT” – clienții primesc vouchere de reducere pentru reciclarea a trei ambalaje tip Tetra Pak. Pentru această campanie a fost creat și amenajat un container special în magazine în scopul colectării selective a acestor ambalaje specifice de Tetra Pack. z Canpack România – aparate inteligente de returnare a ambalajelor din aluminiu. O campanie derulată împreună cu Canpack România încă din 2017. În prezent există instalate aparate inteligente de colectare a ambalajelor din aluminiu în 13 magazine. De când am început colaborarea am reușit împreună să colectăm în medie aproximativ 2000 kg/an. z Capace cu suflet – 1 tonă de dopuri colectate în 2021 în 32 de magazine PENNY partenere. Dopurile sunt adunate pentru a fi transportate ulterior către centre de reciclare, unde sunt revalorificate prin vânzare. Sumele obținute sunt completate prin donații/sponsorizări, iar la final Asociația Capace cu Suflet, redirecționează banii obținuți înspre diverse cazuri umanitare. 8,04% Pungi de cumpărături 18,88% Produse proaspete 38,68% Băuturi răcoritoare 7,15% Carne și mezeluri 2021 Amprenta de plastic a ambalajelor produselor marcă proprie (%) Ambalaje mai sustenabile pentru clienții noștri Contribuind la o producție sustenabilă în România vom aduce plus valoare la reducerea cantităților demateriale utilizate pentru ambalajele produselor disponibile la raft. Fiind mai aproape de zonele de producție vom scădea consumurile de energie pe transport, dar vom putea de asemenea influența în direcții diferite; de la substituția materialelor în producerea ambalajelor, la alegerea tipului de material utilizat, sau chiar eliminarea unor cerneluri sau chimicale utilizate la producerea acestora. Toate aceste aspecte pentru a susține producerea de produse cu o amprentă de carbon mai mică. Aplicăm în continuare strategia 3R – reduce, reutilizează, reciclează, prin care încurajăm managementul responsabil al ambalajelor. Analizăm fiecare tip de ambalaj și căutam să identificăm variante cât mai sustenabile, fie prin reducerea cantității de plastic sau a dimensiunii ambalajului. z Toate pungile din cadrul magazinelor noastre au fost înlocuite cu variante prietenoase cu mediul, 100% compostabile, obținute din materii prime din plante. z Pungile convenționale destinate fructelor și legumelor au fost înlocuite cu unele biodegradabile, fabricate pe bază de biopolimeri și amidon din porumb. z Am început deja să folosim ambalaje pentru apă cu PET reciclat şi vrem să extindem acest lucru şi la băuturile răcoritoare. Ținta noastră este ca până la finalul anului 2025, toate ambalajele primare și secundare din hârtie și carton să fie realizate din materiale cu certificate FSC. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy