Raport Sustenabilitate

2021 RAPORT DE SUSTENABILITATE

CUPRINS. MESAJ ECHIPA DE CONDUCERE 4 ÎMPREUNĂ PENTRU UN VIITOR MAI BUN 6 REPERE DE SUSTENABILITATE 7 DESPRE RAPORT 8 DESPRE NOI 10 Parte din Grupul REWE 11 O companie responsabilă 13 Percepția consumatorilor despre PENNY 16 Guvernanță și management sustenabil 20 Managementul la cel mai înalt nivel 22 Managementul Riscului și Conformarea 24 Securitate cibernetică 28 Parteneriate și afilieri 31 Premii și distincții 32 Transparență și comunicare responsabilă 33 STRATEGIA DE SUSTENABILITATE 42 Model de business sustenabil 44 Alinierea pilonilor de sustenabilitate PENNY la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ONU (ODD-uri) 45 Comitetul operațional de sustenabilitate 47 SUSTENABILITATE PAS cu PAS 48 Lanțul valoric 50 Analiza materialității 52 Matricea materialității 55 Relevanța pentru afacere 56 Impactul organizației în comunitate 57 Implicarea Stakeholderilor 59 Taxonomia EU 61 SORTIMENT SUSTENABIL 62 Etica în procesele de aprovizionare 68 Tratarea responsabilă a animalelor de fermă 80 Protecția mediului 82 Nutriție 84 Iniţiative pentru progres 87 ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE 88 Eficiență energetică 94 Protecția climei 100 Conservarea resurselor 104 Logistică și mobilitate 110 Clădiri verzi 114 Iniţiative pentru progres 117 ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE 118 Angajați 124 Responsabilitate socială 136 Comunități locale 138 Educație și conștientizare 142 Managementul Risipei Alimentare 144 Iniţiative pentru progres 149 ASIGURAREA RAPORTULUI 150 Index de conținut GRI & SASB 156 CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 4/168 Un lucru este cert, ne dorim ca toate aceste proiecte minunate să ajungă la cât mai mulți români, iar prin acțiunile noastre să fim un sprijin real al economiei românești. Pentru următorii ani avem planuri și mai mari pentru a fi alături de comunitățile în care activăm. Avem încredere că vom continua pe același trend ascendent ca în ultimii ani în ceea ce privește business-ul. Anul nou ne va aduce o creștere cu „double digit”, pentru că avem o strategie bună și un model de creștere sănătos. În fiecare zi facem un pas și mai aproape de obiectivele noastre, transformam obstacolele în oportunități și, nu uităm că, viitorul se face AZI. Vă invitam să parcurgeți proiectele noastre cu impact în comunitate și asupra mediului înconjurător. Pentru transparența în comunicare, echipa PENNY va continua să publice anual raportul de sustenabilitate! Lectură plăcută! Dragi prieteni, În 2021 PENNY a fost o companie sustenabilă mai mult ca oricând. Am învățat multe în ultimul an complet neașteptat, caracterizat de incertitudine și mult efort din partea întregii societăți. În ciuda tuturor provocărilor, ne-am adaptat și ne-am păstrat aceleași angajamente. La noi, sustenabilitatea este modul în care gândim și proiectăm orice magazin PENNY, iar această preocupare este pentru tot ceea ce facem. Credem că responsabilitatea față de mediu, colegi, parteneri de afaceri, furnizori și comunități este componenta cheie a funcționării noastre optime. Putem avea proiecte de succes și putem atinge performanța dacă ne asumăm responsabilitatea pentru acțiunile noastre față de cei din jur. Echipa noastră a devenit din ce în ce mai puternică de-a lungul anilor, o performanță ce are de-a face atât cu experiența pe care am dobândit-o pe piața din România, cât și cu investițiile constante pe care le-am făcut în dezvoltarea angajaților noștri. 2021 un an atât de importat din cel puțin 3 motive: • În cadrul BREEAM Awards 2021 magazinul Otopeni a fost desemnat cea mai sustenabilă clădire din Centrul și Estul Europei. • Tot în 2021 am ridicat cel de-al patrulea centru logistic la Filiași, clădirea industrială cu cel mai mare punctaj BREEAM din lume. Rezultatul obținut este unul exceptional: Outstanding – 92,89%. • Un aspect care arată încă o data seriozitatea noastră pentru acest element este acela că toate magazinele noi vor fi certificate BREEAM in Use. Și nu ne oprim aici. Pentru anii următori ne-am propus să continuăm planul de expansiune astfel încât să ajungem la cât mai mulți consumatori pe care ne dorim să îi menținem cât mai mulțumiți. Ne-am propus, de asemenea, să fim din ce în ce mai aproape de clienții noștri prin livrarea la domiciliu și extinderea accelerată. Vom lansa noi magazine concept și vom dezvolta portofoliul nostru de mărci private. Avem în plan să dezvoltăm în continuare colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali și suntem pe calea cea bună pentru a ne alinia sortimentul de mărci private la obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România. Vom reuși acest lucru prin implicarea semnificativă în întregul lanț de producție. Astfel, suntem parte a întregului proces și dispunem, în același timp, de o cooperare strânsă cu producătorii. Ne vom concentra în continuare pe sustenabilitate, în special pe trei piloni importanți: • Sortiment sustenabil – fundația pentru o alimentație echilibrată cu produse locale și regionale – toate realizate cu grija pe tot parcursul proceselor operaționale și cu bune practici în optimizarea lanțului de aprovizionare • Energie, climă și resurse – eficiență energetică, clădiri verzi, mobilitate electrică, monitorizare online • Angajați și societate – responsabilitate socială și managementul risipei alimentare Daniel Gross, CEO Raffaele Balestra, CFO Marek Dolezal, COO CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

Viitorul îl facem noi! Daniel Gross – CEO Raffaele Balestra – CFO Marek Dolezal – COO CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 6/168 accesibil persoanelor cu dizabilități echiparea cu monitoare a zonelor de vânzare din dreptul produse de panificație dispun de monitorizare video ÎMPREUNĂ pentru un viitor mai bun CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

Repere de sustenabilitate Creăm valoare în comunitatea românească pentru mai multe grupuri de stakeholderi printr-un management sustenabil al afacerii. Aproape de consumatori cu Sortimente Sustenabile O afacere bazată pe un model de Business Sustenabil Depunem eforturi pentru a atinge neutralitate climatică și Conservarea Resurselor Cultura Noastră este definită de modul în care ne tratăm oamenii! z 301 magazine operaţionale z 1 094 579 mii Euro venituri nete z 76 670 mii euro cheltuieli cu salariile și beneficiile pentru angajați z 2 274 mii euro taxe şi impozite plătite z 300 000 de clienți au trecut pragul magazinelor PENNY zilnic z 5,8% cota de piaţă z 58% din totalul cifrei de afaceri de la furnizorii locali z 64% produse alimentare de proveniență regională z 86,31% furnizori din România z 48% din magazine prevăzute cu măcelării z 24 articole Brand privat ecologic – „My Bio” z 17 articole în cadrul primului brand privat de dietă vegetală – „Food for Future” z 2,5% scădere consum specific de energie electrică z 2 957 MWh energie verde produsă intern cu 52 sisteme de panouri fotovoltaice z 301 magazine monitorizare online z 0 magazine proprii încălzite pe bază de combustibili fosili z 2 Certificări BREEAM Outstanding z 21 stații de încărcare pentru mașini electrice z 5 815 angajați z 106 708 ore de instruire z 89% rata de promovare internă z 56% femei în poziții de management z 320 000 euro sprijin pentru ONG-uri z 82,5 tone donații de surplus de alimente CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 8/168 Despre RAPORT Scopul Raportului Dorim să contribuim activ la un viitor sustenabil cu emisii scăzute de carbon și să aducem plus valoare obiectivelor de dezvoltare durabilă conform cerințelor lansate de Acordul de la Paris. Raportul de Sustenabilitate aferent anului 2021 este cel de-al cincilea raport publicat de către PENNY România. Veți regăsi în el informații cu privire la strategia de sustenabilitate a companiei și o analiză a impactul economic, social și de mediu generat de activitatea noastră zilnică, cât și date cu privire la eforturile noastre de a controla tot mai mult acest impact. Evidențiem activitățile noastre la nivel local ce stau sub umbrela grupului REWE, dar pe care le abordăm strategic și operațional adaptat la specificul pieței din România. Perioada de raportare Raportăm performanțele noastre ne-financiare pe aspectele cheie ale business-ului, acțiunile și provocările, rezultatele și performanțele organizației pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021. Pentru a surprinde progresul față de anul 2020 am utilizat indicatori specifici de raportare la nivel operațional. Vom continua să raportăm date referitoare la performanța ne-financiară a PENNY România în fiecare an. Dorim să fim aproape cu o comunicare transparentă către toți stakeholderii noștri. E important pentru noi să construim și să creăm relații de încredere pe termen lung. Aria de aplicabilitate Raportul surprinde performanțele operațiunilor companiilor REWE România SRL și REWE Projektentwicklung România SRL. Ultimul raport de sustenabilitate al companiei a fost cel lansat pentru exercițiul financiar 2020. Nu există revizuiri de date față de anul anterior de raportare. Cadrul de raportare, referințe și linii directoare După o cercetare în amănunt a standardelor aplicabile în industrie am adus ajustări minime la nivel de teme materiale abordate din perspectiva cerințelor standardului SASB. Pentru definirea limitelor raportului și definirea structurii ne-am concentrat atenția asupra unei analize duble a materialității. Aceasta s-a concentrat pe analiza relevanței subiectelor materiale pentru afacere (perspectiva outside-in) în corelare cu analiza impactul social și de mediu al organizației în comunitate (perspectiva inside – out). În capitolul 3, se pot identifica informații de clarificare asupra schimbărilor minime aduse. Raportul a fost elaborat de către reprezentanții PENNY, cu sprijinul consultantului extern calificat în domeniul sustenabilității, denkstatt România. Raportul a fost realizat urmărind cadrele de raportare SASB (Sustainability Accounting Standards Board) din industria specifică Food Retail & Distributor Industry și metodologia propusă de standardele GRI - Global Reporting Initiative și îndeplinește cerințele opțiunii Core (de bază). Lista completă a standardelor și indicatorilor aparținând celor două cadre de raportare, se regăsesc în ultima secțiune din acest raport, denumită „GRI și SASB Index”. De asemenea, raportul întrunește cerințele legale aplicabile la nivel național și internațional cu privire la raportarea ne-financiară. Înțelegerea conținutului Dorim să facem vizibil impactul nostru direct și indirect economic, social și de mediu. De asemenea, este important să evidențiem performanțele noastre în cifre, pentru că măsurăm progresul pentru a ne putea atinge țintele asumate. Astfel, am creat o structură concisă cu ajutorul căreia să poți identifica mai simplu și facil aspecte ale afacerii noastre, informații cu privire la relevanța temelor materiale, cum gestionăm impactul în comunitate, informații cantitative despre performanțele noastre și nu în ultimul rând inițiativele noastre care vor conduce către atingerea țintelor asumate. Pentru aceasta vei regăsi în raport pictograme specifice de interes care au o semnificație aparte. EXPLICAREA IMPACTULUI CUM CONTROLĂM IMPACTUL IMPACTUL ȘI PERFORMANȚA NOASTRĂ ÎN CIFRE INIȚIATIVE PENTRU PROGRES Asigurarea externă Ne dorim să avem succes economic pe termen lung și să ne proiectăm activitățile comerciale astfel încât să răspundă nevoilor comunităților cu o amprentă mai redusă asupra mediului. Pentru a integra sustenabilitatea în comunitate, este nevoie de clienți bine informați. Doar astfel de clienți vor fi preocupați de această problemă și o vor include în decizia lor de cumpărare. Astfel, succesul nostru pe termen lung se bazează pe transparență în raportarea acțiunilor noastre. Când vine vorba de raportarea acțiunilor din aria sustenabilității, termenul de „asigurare” înseamnă pentru noi un audit extern, în cadrul căruia evaluăm credibilitatea, acuratețea și relevanța raportului nostru. Raportul pentru 2021 reflectă angajamentul nostru față de principiile sustenabile și eforturile de îmbunătățire continuă a performanței. Acesta a fost supus unui audit independent de asigurarea limitată efectuat de Pricewaterhouse Coopers (PwC), indicatorii auditați fiind prezentați la pag. 150. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

Întotdeauna responsabili Pandemia a pus o amprentă asupra noastră a tuturor. Suntem împreună în provocări continue și încercăm să găsim cele mai bune soluții de adaptare. O facem pentru viitorul nostru. Pentru că resursele naturale nu sunt infinite, iar la nivel de comunități putem să ne confruntăm cu diferite probleme sociale. Organizația noastră con- lucrează cu stakeholderii noștri pe aspecte critice care să diminueze impactul negativ la probleme sociale, de mediu și economice. În calitate de organizație, fiind responsabili, dorim să contribuim la schimbarea problemelor majore care contează cel mai mult pentru comunitatea în care activăm și pentru lume în general. Având convingerea că o afacere sustenabilă nu se construiește în detrimentul oamenilor sau al planetei, am stabilit o strategie organizațională care ne poziționează modelul de business ca fiind unul sustenabil și ne dorim reducerea amprentei noastre demediu și creșterea impactului nostru social pozitiv, stimulând în același timp creșterea afacerii. Abordarea acestor mari provocări și realizarea schimbării sistemice de transformare nu pot fi făcute de către un singur actor. Necesită forțe unite a tuturor stakeholderilor, colaborări în lanțul valoric și acțiuni colective din partea tuturor. Ne-am angajat să facem o schimbare și să contribuim la un viitor mai bun pentru toți. În prezentul raport identificăm și analizăm aspectele materiale importante pentru afacerea noastră, zonele în care organizația noastră depune eforturi, arii în care organizația noastră creează valoare cu alți stakeholderi pentru a crea o lume mai bună pentru generațiile viitoare în același timp cu asocierea unei calități crescute a vieții tuturor. Pentru cititorii noștri Conform Acordului de la Paris, am analizat îndeaproape cele 17 obiective globale - cunoscute și sub numele de ODD – Obiective de Dezvoltare Durabilă, ne-am rafinat strategia de sustenabilitate astfel încât să fie aliniată cu cele mai multe dintre ODD-uri. Acest raport oferă o imagine de ansamblu asupra activităților noastre existente care contribuie la realizarea ODD-urilor, precum și munca noastră de integrare a acestor obiective și operaționalizarea lor în practică. Veți regăsi performanța noastră transpusă în formă calitativă dar și cantitativă pentru o mai bună înțelegere. Pactul European pentru Climă atrage atenția că: „Nicio acțiune nu este prea mică pentru a face diferența”. Acest raport este destinat ție, dragă cititorule, vei descoperi frumusețea abordării sustenabilității din perspectiva PENNY. O incursiune frumoasă în sfera faptelor bune lansate în societate, dar și a echilibrului pe care noi în permanență îl urmărimatunci când dorimcreșterea afacerii, să o facem responsabil cu un minim impact negativ posibil și generarea de valoare pe termen lung. Vei regăsi date despre grupul REWE din care PENNY face parte pag… 10-12, informații despre strategia noastră de sustenabilitate pag… 42-47, date și abordări din perspectiva grijii noastre față de angajați și comunitate pag… 118-149, date și iniţiative în ceea ce privește sortimentele cu care venim către tine în magazinele noastre pag… 62-87 și nu în ultimul rând cu date și iniţiative care sunt foarte importante atunci când avemgrijă de mediu și resursele planetei noastre pag… 88-117. Aproape de noi Te încurajăm să citești raportul, să fii aproape de noi pentru că doar împreună putem face diferența, doar împreună putem iniția acțiuni de protecție a climei, doar împreună putem crea un viitor mai bun pentru noi toți, fiind responsabili împreună. Prețuim fiecare stakeholder înparte, toți sunteți foarte importanți pentrunoi și suntem deschiși întotdeauna să învățăm unii de la alții. Pentru un consumator fericit Odată cu îmbrățișarea obiectivelor de dezvoltare durabilă, în spiritul Acordului de la Paris ne-am propus să acționăm și în egală măsură să conștientizăm multe persoane și organizații. Vei înțelege ce înseamnă pentru PENNY sustenabilitatea și cum poți și tu încerca să fii angrenat în această mișcare. Vei înțelege cumnoi contribuim activ la o parte din nevoile consumatorilor; nevoia acestora pentru produse locale, pentru asigurarea unei mobilități durabile, cum utilizăm energia regenerabilă și ne eficientizăm operațional pentru asigurarea unui mediu mai sigur, pentru o comunitate frumoasă și sănătoasă. Dorim să economisim bani, nu dragoste, de aceea, suntem aproape de consumatorii noștri într-un mod responsabil. Mulțumiri Fiind o companie dinamică și în expansiune, vom con- tinua să fim alături de angajații, clienții, furnizorii și colaboratorii noștri. PENNY va continua să crească într-o manieră sănătoasă și responsabilă în următorii ani, luând în considerare în permanență standardele internaționale pentru practici de afaceri responsabile. Pentru că fiecare feedback contează, ca întotdeauna, așteptăm cu nerăbdare sugestiile și comentariile tale referitoare la raportul nostru. Echipa noastră de sustena- bilitate salută toate sugestiile tale primite pe adresa contact@penny.ro sau presa@penny.ro. Mulțumim tuturor angajaților noștri talentați și dedicați, fără a căror abnegație și dăruire nu ar fi posibil succesul PENNY. Construim împreună pentru că ne dorim să fim în permanență alături. Pentru că numai cei care dau tonul sustenabilității astăzi pot reuși mâine și pot crea un viitor mai bun. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 10/168 DESPRE noi CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

Grupul REWE a încheiat cu succes anul de afaceri 2021 cu o creștere puternică a cifrei de afaceri de aproximativ 2 miliarde de euro, oferind din nou dovada puterii sale de performanță în mediul provocator cauzat de pandemia de Coronavirus. Cifra de afaceri externă totală din operațiunile continue a crescut cu 2,5% față de anul 2020, de la 74,6 miliarde de euro la 76,5 miliarde de euro. Cifra de afaceri a Grupului REWE – fără a include entitățile independente de retail și la capitaluri proprii – din operațiunile continue a crescut cu 2,5% (2,4% după ajustarea cursului de schimb) de la 67,7 miliarde de euro la 69,4 miliarde de euro. În segmentul de afaceri Discount International, PENNY a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri globale de 1,8% (1,6% după ajustarea cursului de schimb) la 5,6miliarde de euro în Italia, Austria, Ungaria, România și Republica Cehă. Grupul REWE își desfășoară activitatea prin două companii pe întreaga suprafață a României: z REWE (România) SRL – având ca obiect de activitate comerțul cu amănuntul (retail), societatea are sediul în Ștefăneștii de Jos, Strada Bușteni, numărul 7, Ilfov și un capital social de 38 656 600 lei; 100% din acțiunile acestei societăți sunt deținute de REWE Beteiligung Holding International GMBH (DE). z REWE Projektentwicklung România SRL – desfășurând în principal activități imobiliare, societatea are sediul în Ștefăneștii de Jos, strada Bușteni, numărul 7, Ilfov și un capital social de 737 786 440 lei; 100% din acțiunile acestei societăți sunt deținute de REWE Projektentwicklung Gmbh (DE). Entitatea juridică inclusă în acest raport este REWE (România) SRL, iar informațiile și datele prezentate sunt specifice pentru această companie. Parte din Grupul REWE PENNY România este parte a grupului internațional REWE, unul dintre liderii sectorului comercial și de turism din Europa. Grupul REWE include două grupuri independente ce provin la rândul lor din două firme-mamă: REWE-ZENTRALFINANZ EG, Cologne (RZF) și REWE – Zentral - Aktiengesellschaft, Cologne (RZAG). Sustenabilitatea este o componentă importantă a grupului REWE, iar valorile sale bine definite şi transparente sunt transpuse inclusiv pentru compania noastră, ghidându-ne în desfășurarea responsabilă a întregii noastre activități. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 12/168 Retail în Germania: Retail internațional: Retail de proximitate: Magazine de tip Do-It-Yourself (DIY): Turism: Alte mărci care aparțin grupului REWE: Activitățile REWE Group la nivel internațional sunt grupate în șase sectoare CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

O companie responsabilă Sustenabilitatea în cadrul PENNY România înseamnă o parte integrată a identității companiei noastre. Ne dorim să aducem un impact pozitiv în mod activ în societatea în care activăm prin protejarea oamenilor, animalelor și a mediului. Contribuim la o societate mai bună și totodată, dorim să aducem plus valoare în comunitățile din care facem parte, deoarece doar în acest fel ne putem crește în mod sustenabil afacerea și îndeplini obiectivele noastre de dezvoltare. PENNY România a început activitatea în anul 2005, deschizând 2 magazine de tip discount sub brandul Penny Market. Acest concept a constituit un real succes, rezultatul fiind ca, la 15 ani distanță de la intrarea pe piață, PENNY să se mândrească cu 301 de magazine, peste 70% dintre acestea operând sub noul brand unic „PENNY.”. Noua platformă de comunicare – „Economisim bani, nu dragoste” dă șansa clienților să cumpere inteligent, fără ca aceștia să renunțe la micile bucurii ale vieții – clipe unice alături de cei dragi cu produse delicioase și fragede. Planurile ambițioase de expansiune ale echipei PENNY România se bazează pe îmbunătățirea constantă a experienței cumpărătorilor și un raport calitate-preț cinstit. Valorilenoastre șimodelul de afaceri pe care l-amadoptat ne-aupermis să nedezvoltăm în mod continuu și să fim proactivi pentru întâmpinarea nevoile clienților noștri. Astfel, ne adaptăm la comportamentele de consum actuale și aducem plus valoare în vieților clienților prin actualizarea și optimizarea formatului magazinelor noastre care oferă o experiență inteligentă pentru cumpărături, cu produse proaspete și calitative care aduc un zâmbet pentru clienții noștri. Deoarece facem parte dintr-un grup internațional, direcția noastră de business este ghidată de brandul PENNY International, care este activ în 5 piețe: România, Italia, Austria, Republica Cehă și Ungaria. Nu am ales să implementăm un concept uniform în toate piețele, însă am ales să răspundem exact la cerințele și tendințele de la nivel local. Perspectiva REWE Group este de a dezvolta în continuare poziționarea brandului PENNY ca un discounter adaptat la cerințele naționale specifice, cu o pondere ridicată de produse regionale, cu un raport preț-calitate deosebit de atractiv. Facem asta prin intermediul mărcilor noastre proprii, pentru care colaborăm în principal cu parteneri locali, care au înregistrat un real succes. Astfel, am ajuns la o gamă de produse dezvoltată local de peste 50% în fiecare țară în care activăm, iar în anumite țări, cum ar fi Republica Cehă, chiar și de peste 70%. În România, am definit și ne-am asumat obiectivul TripluRo, care presupune ca până în 2023, 60% din produsele aflate în gama sortimentului PENNY să fie nu doar realizate în România, ci și să asigure că principalele ingrediente provin din România și că prelucrarea intermediară este realizată tot în România. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 14/168 În 2020 amdemarat noul ciclu strategic, prin care vom investi în România peste 1miliard de Euro până în 2029 prin măsuri de implementare a celor 7 piloni de dezvoltare: 1. Remodelarea magazinelor și experiență îmbunătățită la cumpărături. Am încheiat anul 2021 cu 94 de magazine remodelate și plănuim ca în 2022 să remodelăm și restul rețelei de magazine, adică încă 84. Astfel, în 2022 toată rețeaua va fi sub noul format de magazin. 2. Expansiune. În 2021 am atins borna de 301 magazine și 4 centre logistice, prin deschiderea noului depozit de la Filiași. Pe viitor, plănuim să accelerăm ritmul deschiderilor, astfel încât până în 2029 să ajungem la peste 600 de magazine și șase centre logistice. 3. Produse din România. Și în 2021, ne-am concentrat pe dezvoltarea portofoliului de produse cu proveniență românească și am făcut o promisiune, obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România. 4. Echipa PENNY. Oamenii noștri sunt pe primul loc în tot ceea ce facem, iar 2021 ne-a răsplătit prin rezultate bune la nivel de retenție. Am continuat să investim în dezvoltarea lor, ammărit venitul minim net de intrare în companie la 2 275 lei și am lansat noua campanie de employer branding, „Succesul PENNY pornește de la oameni”. Pentru toate acestea am primit certificarea de Angajator de Top 2022. 5. Digitalizare. În2021amînceput parteneriatul cuGlovo, pentrua îmbunătăți experiențade cumpărare a clienților noștri și ne-am concentrat pe simplificarea și eficientizarea proceselor operaționale prin diverse soluții. 6. Sustenabilitatea. Tratăm cu responsabilitate tot ceea ce ne înconjoară, în special când ne referim la impacturile aduse de activitatea noastră asupra comunității și a mediului; deoarece societatea noastră este partener al economiei și societății românești, unul dintre obiectivele noastre strategice este de a investi 19,5 milioane de Euro în măsuri de sustenabilitate până în 2024. În cadrul BREEAM Awards 2021 magazinul Otopeni a fost desemnat cea mai sustenabilă clădire din Europa Centrala şi de Est. În 2021 am ridicat depozitul logistic de la Filiași, clădirea industrială cu cel mai mare punctaj la BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Rezultatul obținut este unul excepțional Outstanding – 92,89%. 7. Comunicare integrată. Am început un nou parteneriat cu Federația Română de Fotbal – pentru prima oară, ambele reprezentative, seniori și U21, au un sponsor principal, PENNY. Parteneriatul are în prim-plan SuporteRO, prima și singura marcă proprie dedicată suporterilor, care a primit recunoașterea internațională UEFA. Din seria campaniilor dedicate clienților noștri, am continuat și în 2021 să răsplătim loialitatea. Am răsplătit fidelitatea aducând în prim-plan seturile Lego și insectele pufoase. Mai mult, în 2021 am continuat cu patru episoade de evenimente corporative PENNY la zi și ne-am bucurat de recunoașterea eforturilor prin premiile obținute la PR Award, cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

În fiecare an lucrăm la expansiunea rețelei noastre și la dezvoltarea PENNY România, iar odată cu dezvoltarea noastră, aducem din ce mai multă plus valoare în comunitățile și în mediul în care activăm. Număr de magazine Număr de angajați Evoluția indicatorilor de Business 2020 2021 ** Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de Retail Audit pentru Total FMCG Nielsen (categorii auditate, fără ţigări), şi separat pentru Total Food, cote de piață Penny Market din piața Total România, în valoare, pentru 2 ani (2017 și 2018). (Copyright © 2020, The Nielsen Company.) *** Calcul realizat pe baza datelor Nielden din serviciul Retail Audit pentru Total FMCG Nielsen@ (categorii auditate, fără țigări), cote de piață Penny Market din piața Total România, în valoare, pentru 3 ani (2019, 2020, 2021). (Copyright © 2022, The NielsenQ Comapany.) Cifra de afaceri (mld. RON) Cota de piață PENNY în România (%) Profitul net (mld. RON) * Din care 0,016 miliarde de LEI din e-commerce 5,5** 5,8*** 5% 45% 9% 9% 14% 85 276 5326 123 301 5815 4,73 5,4* CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 16/168 Percepția consumatorilor despre PENNY Monitorizăm percepția consumatorilor despre PENNY, prin realizarea unui studiu anual ce cuantifică satisfacția clienților cu privire la brandul PENNY și orientarea acestora față de acțiunile companiei în domeniul sustenabilității. Rezultatele din 2021 arată o creștere de 7,89%, comparat cu anul de baza 2017 în gradul de satisfacție a clienților cu privire în general la brandul PENNY. Această creștere se datorează atât acțiunilor pe direcții strategice precum prețurile practicate, calitatea produselor oferite, loializare, comportamentul angajaților cât și acțiunilor PENNY în domeniul sustenabilității pe direcții cumar fi: protecțiamediului, implicarea în proiecte pentru comunitate,promovareaproduselor și sortimentelor sustenabile și angajamente privind angajații. Rezultatele pozitive ale studiului sunt susținute și de media lunară de 748 045 carduri PENNY active, în creștere cu 9,68% față de anul anterior. Totodată, în acest an, procentul tranzacțiilor cu cardul din totalul tranzacțiilor în 2021 a fost de 35,10%. Orientarea clienților cu privire la acțiunile PENNY în domeniul sustenabilității în 2021 comparativ cu anul 2017 (%) Satisfacția clienților în legătură cu brandul PENNY Egalitatea de șanse și tratamentul corect al angajaților Angajamentul activ la nivel social Grija pentru mediul înconjurător Puncte forte în categoria produselor ecologice și regionale + 7,34% +12,50% +12,50% +12,60% 11,93% 2,20 2,28 2017 2019 2020 2021 2,10 2,14 1.87% CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

Evoluția brandului PENNY se bazează pe implementarea corectă a strategiei de afaceri, iar pentru acest lucru, în fiecare an realizăm investiții pe direcții strategice, ce ne ajută să ne îndeplinimobiectivele de business. Astfel, 3%din cheltuielile de capital realizate în 2021, au fost direcționate către sustenabilitate. Totodată, în vederea dezvoltării brandului PENNY, am acordat o atenție deosebită creșterii prezenței în orașele mari. Expansiunea rețelei PENNY în România se realizează conform pilonului de dezvoltare, iar creșterea numărului de magazine rezultă și în schimbarea distribuirii per mediile urbane: Populație accesată într-o arie de 1 km distanță față de magazin Evoluția ponderii magazinelor PENNY în funcţie de mărimea orașului 2013 2018 2021 100% +3,5 p. a. București-Ilfov 24 33 5 44% +7,9 p. a. Orașe mici 53 70 31 126% +2,75 p. a. Orașe mijloci 66 72 50 560% +4,9 p. a. Orașe mari 93 126 63 24% 72 2021 42% 126 23% 70 11% 33 Magazine în orașe mici (între 4 000 și 25 000 locuitori) Magazine în București-Ilfov Magazine în orașe mari (peste 90 000 locuitori) Magazine în orașe medii (între 25 000 și 90 000 locuitori) CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 18/168 MAGAZINE PENNY Dezvoltarea rețelei PENNY presupune și inovație și adaptare la nevoile și cerințele clienților noștri. Astfel, în anul 2021 am deschis primele 4 magazine de tip City Concept, care oferă o experiență îmbunătățită consumatorilor prin design-ul nou și primitor. Prin acest concept nou de ultra-proximitate ne propunem să aducem magazinul şi mai aproape de clienţii noștri. Magazinele sunt integrate în proiecte urbane rezidențiale existente, în cadrul cărora dezvoltăm alternative de modernizare pentru a include inițiative de sustenabilitate care pot reduce costurile de exploatare și întreținere, pot reduce impactul asupra mediului și pot crește adaptabilitatea și rezistența clădirilor. Acestenoimagazinede tip City Concept se regăsesc în: Brașov, Bacău și două înBucurești: pe bulevardele Iuliu Maniu și Decebal. P P P P P P P P P P P P P P P P P Bulevardul Decebal 4, Bl11, parter 30962 București Blv. Iuliu Maniu 220 c, sector 6 61126 București 17 Harta magazinelor PENNY în București CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

9 10 Timiș Arad 13 Bihor 7 Maramureș 9 Suceava 8 Neamț 6 Iași 4 Harghita 4 Botoșani 4 Sălaj 7 Cluj 6 Călărași 5 Ialomița 3 Tulcea 5 Brăila 8 Buzău 4 Vrancea 9 Alba 7 Sibiu 13 Brașov 4 Covasna 9 Bacău 2 Vaslui 6 Galați 13 Constanța 8 Mureș 3 BistrițaNăsăud 4 Vrancea 5 Argeș 8 Teleorman Giurgiu 5 Dâmbovița 10 Prahova 6 Olt 4 Dolj 4 Mehedinți 5 Gorj 6 Caraș Severin 14 Hunedoara 6 Satu Mare București 16 Ilfov 4 17 ȘTEFĂNEȘTII DE JOS Strada Bușteni 7, Ilfov Suprafață: 30.826 m2 BACĂU Str. Nicolae Bălcescu, Bacău Suprafață: 19.721 m2 TURDA Str. 22 Decembrie 1989 nr. 30, Cluj Suprafață: 27.233 m2 FILIAȘI Bd. Racoțeanu 216, Dolj Suprafață: 23.291 m2 1 NUMĂRUL DE MAGAZINE DIN JUDEȚ CENTRE LOGISTICE 301 Harta magazinelor și centrelor logistice PENNY în România CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 20/168 Guvernanță și Management sustenabil ECONOMIC SOCIAL MEDIU Guvernanța și managementul companiei dictează evoluția afacerii. Astfel, performanța noastră economică și creșterea sustenabilă a afacerii noastre depinde de proiectarea și implementarea unei guvernanțe corporative și a unui management sustenabil pe toate palierele de activitate PENNY. Guvernanțașimanagementulsustenabilalcompaniei noastre pot aduce plus valoare comunităților în care ne desfășurămactivitatea prin facilitarea investițiilor și alocarea resurselor atât pentru implementarea proiectelor de responsabilitate socială, cât și pentru acțiunile de îmbunătățire a calității vieții angajaților noștri și crearea de noi locuri de muncă. Impactul oricărei activități PENNY asupra factorului mediu are la bază modul în care afacerea noastră este guvernată și administrată. În acest sens, un sistem sustenabil de guvernanță și management va sprijini alocarea de resurse pentru diminuarea impactului negativ asupra mediului înconjurător. Astfel, dacă nu sunt alocate fonduri la nivel de management, proiectele de protecție a mediului nu pot fi desfășurate. De exemplu, dacă sistemele de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie verde proprie nu pot achiziționate, iar echipamentele de refrigerare nu pot fi modernizate, ducând la sporirea numărului de emisii în atmosferă. I I I Guvernanța și managementul companiei dictează evoluția afacerii. Astfel, performanța noastră economică și creșterea sustenabilă a afacerii noastre depinde de proiectarea și implementarea unei guvernanțe corporative și a unui management sustenabil pe toate palierele de activitate PENNY. Guvernanța și managementul sustenabil al companiei noastre pot aduce plus valoare comunităților în care ne desfășurăm activitatea prin facilitarea investițiilor și alocarea resurselor atât pentru implementarea proiectelor de responsabilitate socială, cât și pentru acțiunile de îmbunătățire a calității vieții angajaților noștri și crearea de noi locur de muncă. Impactul or cărei activități PENNY a upra factorului de mediu are la bază modul în care afacerea noastră este guvernată și administrată. În acest sens, un sistem sustenabil de guvernanță și management va sprijini alocarea de resurse pentru diminuarea impactului negativ asupra mediului înconjurător. Astfel, d că nu sunt aloc te fonduri la nivel de managem nt, proiectele de protecție a mediului nu ot fi desfășurate. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

z Practica anti-corupție – în cadrul companiei noastre și în relația cu partenerii noștri de afaceri interzicem și condamnăm orice formă de corupție, mită sau șantaj și înlăturăm orice interes personal sau conflict de interese din operațiunile de business. Viziunea noastră este de a comunica cât mai eficient despre aceste aspecte, atât la nivel intern, cât și extern, preîntâmpinând neconformitățile și găsind soluții cu ajutorul unui proces intern de monitorizare și control. Fiecare dintre aceste principii au fost transpuse în politici aferente, iar o serie de proceduri și sisteme de mana- gement permit implementarea lor, atât în propria activitate PENNY, cât și în relația cu partenerii de afaceri. Am adoptat și implementat politici și ghiduri privind resursele umane, bazate pe Declarația Universală a Drepturilor Omului proclamată de ONU și pe convențiile Organizației Internaționale a Muncii (OIM). Sunt strict interzise munca forțată, exploatarea minorilor, orice formă de abuz fizic sau amenințare violentă, hărțuire sexuală, fizică sau psihologică, discriminarea în ceea ce privește activitatea și profesia pe motive precum sexul, culoarea pielii, religia, originea etnică, vârsta, naționalitatea, statutul civil, orientarea sexuală, dizabilitatea, originea socială sau opiniile politice. Cele mai importante documente care ne ajută să implementăm sustenabilitatea în sistemul nostru de guvernanță și management sunt: z Codul de Conduită (adaptat la nivel de PENNY România conform Codului de conduită al REWE Group) și sistemul de conformare aferent z Politici specifice, care se bazează pe principiile de etică și integritate z Regulamentul de ordine interioară z Contractul colectiv de muncă z Proceduri de lucru precum: z Procedura de implementare a politicii antitrust z Procedura de implementare a politicii de conformare, anticorupție și antifraudă, incluzând practici referitoare la conflictul de interese z Procedura de administrare a riscurilor de spălare a banilor și finanțare a terorismului z Procedura de Risk Assessment Sustenabilitatea este integrată de la cel mai înalt nivel de management, iar această abordare top-down permite structurarea guvernanței noastre corporative pentru a include elemente de protecție a mediului, eficiența energetică în operațiuni, de asigurare a standardelor sociale pe lanțul de aprovizionare și de responsabilitate corporativă pentru oamenii noștri, dar și pentru comu- nitățile în care activăm. În abordarea strategiei de business top-down încercăm inițial să identificăm diviziile cu cel mai mare potențial de dezvoltare sustenabilă, urmând să acționăm în cadrul fiecărei divizii operaționale de business care ar putea să aducă un randament superior în dezvoltarea modelului nostru de business într-unul sustenabil. Această abordare permite implementarea viziunii companiei și asigurarea interesului acționarilor, colegilor, clienților și părților interesate, și îndeplinirea promisiunilor de business asumate. IMPACTUL ȘI PERFORMANȚA NOASTRĂ ÎN CIFRE În anul de raportare 2021, nu a existat niciun caz de corupție la nivel de societate, iar standardele de colaborare cu furnizorii comerciali s-au păstrat la același nivel, continuând și în acest an cu rata de 100% de semnare și asumare a clauzei anti-corupție pentru toți furnizorii noi. EXPLICAREA IMPACTULUI Întreaga noastră afacere și toate activitățile pe care le desfășurăm în cadrul PENNY România se bazează pe guvernanța și managementul pe care l-am proiectat. Astfel, pentru ca afacerea noastră să poată fi sustenabilă, este nevoie ca sustenabilitatea să fie inclusă nu numai în operațiunile desfășurate dar și la cel mai înalt nivel de business, în structura de guvernanță și în managementul companiei în sine. Modul în care guvernanța și managementul companiei sunt proiectate și implementate dictează nu doar performanța economică și dezvoltarea afacerii, dar și impactul pe care compania noastră îl are asupra factorilor sociali și de mediu care ne înconjoară. CUM CONTROLĂM IMPACTUL Pentru a putea gestiona impactul pe care guvernanța și managementul companiei noastre îl au asupra factorilor economici, sociali și de mediu, am inclus sustenabilitatea în sistemele noastre demanagement și am implementat o serie de valori și principii după care ne ghidăm activitatea: z Etică și Integritate – implementăm în activitatea noastră atât preocuparea pentru conformarea legală, cât și responsabilitatea managerială pentru comportamentul etic și integritate în toate acțiunile desfășurate. z Corectitudine – suntem corecți în activitățile de business și în interacțiunea cu ceilalți, ne asumăm acțiunile realizate și îi respectăm pe cei din jur. z Practica anti-concurențială – susținem și implementăm competiția corectă și practicile anti-trust; interzicem în cadrul activităților noastre și în relația cu partenerii noștri de afaceri orice formă de înțelegere sau schimb de informații către sau între competitori în privința prețurilor, termenilor și condițiilor furnizorilor. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 22/168 Resurse umane CFO Gestiunea fluxului IT de marfă și analiza datelor Contabilitate Juridic Managementul la cel mai înalt nivel Structurile de guvernanță din cadrul REWE România sunt: organul de conducere, structurile de management și structurile de execuție. Echipa de conducere al unei organizații este consiliul de administrație sau echipa de conducere care ia decizii strategice și care are autoritatea de a forma politici și de a conduce direcția generală a unei organizații. Pentru PENNY România, organul de conducere este reprezentat prin Consiliul de Administrație, care în anul 2021 a fost format din Daniel Gross (CEO), Raffaele Balestra (CFO) și Marek Dolezal (COO). Persoanele ce dețin responsabilități cheie pentru coordonarea afacerii la nivelul întregii rețele au fost desemnate în cadrul managementul executiv. Sustenabilitate Management de proiect Comerț digital Conformitate Comunicare Corporativă Expansiune Construcții Logistică Vânzări CEO strategic Marketing MPDA Securitate și Calitate Achiziții COO Audit Intern CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB Controlling

Evoluția demografică a structurilor de management 2020 - 2021 < 30 ani 23 24 24 26 185 153 196 162 16 5 23 4 > 50 ani 30 - 50 ani + 4% + 6% + 4% -20% +4% +8% 2020 2021 Atât structurile de management, cât și cele de execuție sunt alcătuite din angajați ai societății REWE România, care dețin contract de muncă înregistrat în România. Persoanele aflate în structurile de management au atribuții de coordonare, conducere, control, și administrează resursele organizației. Pe de altă parte, structurile de execuție sunt alcătuite din toți ceilalți angajați ai societății, ce nu fac parte din categoria de management, și care își desfășoară activitatea conform atribuțiilor stabilite de către management. Pentru mai multe detalii legate de structura managerială în cadrul companiei noastre, vă rugăm consultați pagina 22 a Raportului de Sustenabilitate 2020. Persoanele ce dețin responsabilități cheie pentru coordonarea afacerii la nivelul întregii rețele au fost desemnate în cadrul managementul executiv. Datorită dezvoltării activității noastre, în anul 2021 ne-am extins echipa de management cu 7%, având 435 colegi în cadrul acestor structuri, din care majoritatea (peste 55%) sunt femei. Totodată, 89% dintre pozițiile de management deschise, au fost ocupate de promovări interne. Astfel, păstrăm alinierea la principiile de diversitate și egalitate de șanse, și non-discriminare. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 24/168 Managementul Riscului și Conformarea ECONOMIC SOCIAL MEDIU Riscurile gestionate ineficient și neconformarea cu obligațiile legale, pot impacta negativ activitatea companiei noastre prin sancţiuni pecuniare, afectarea imaginii brandului și reputației, impacturi ce pot rezulta în reducerea veniturilor sau întreruperea activității. Pe de altă parte, o gestionare corectă a riscurilor poate rezulta în identificarea unor oportunități de afacere, ce poate duce la creșterea business-ului nostru. O gestionare incorectă a riscurilor și neidentificarea lor pot aduce impact negativ asupra factorului social prin eventuale disponibilizări sau degradarea bunăstării angajaților. Acest impact negativ se poate extinde către comunitățile în care ne desfășurăm activitatea prin afectarea familiilor angajaților și reducerea calității vieții în comunitate din cauza pierderii unor locuri de muncă. Gestionare ineficientă a riscurilor și lipsa conformării legale pot aduce impacturi negative asupra mediului în situația neidentificării corecte a unor anumite categorii de riscuri operaționale, inexistențaunui plan de gestionare al acestor riscuri sau neconformarea cu condițiile legislative în vigoare. Aceste situații pot duce la depășirea limitelor de calitate ale factorilor de mediu. Astfel, aceste situații duc la emisii fugitive care pot avea un potențial impact negativ asupra mediului. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

„Evaluarea și gestionarea riscurilor la nivel de companie reprezintă una dintre activitățile noastre cărora le acordăm o atenție sporită. Ele cuprind toate aspectele organizației, inclusiv managementul riscului financiar, de afaceri şi cel reputațional. Managementul riscurilor implică nu numai descoperirea şi evaluarea riscurilor, dar și măsurile pe care trebuie să le luămpentru a le diminua sau elimina, după caz. Având în vedere aceste aspecte, managementului riscului este o componentă a activității noastre care, nunumai că neprotejează penoi ca angajați, ci şi afacerea noastră, per ansamblu.” Gabriela Mihăilescu - Compliance and public affairs coordinator CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RAPORT DE SUSTENABILITATE PENNY ROMÂNIA 2022 26/168 EXPLICAREA IMPACTULUI Gestionarea corectă a afacerii noastre depinde de identificarea și gestionarea riscurilor și conformarea cu normele în vigoare. Astfel, business-ul nostru nu poate avea succes dacă nu se supunem condițiilor legale și dacă nu demonstrăm reziliență în fața situațiilor de criză, ce pot fi anticipate și gestionate doar cu un management al riscurilor eficient. Totodată, nu ne putem crește afacerea dacă nu identificăm corect oportunitățile pe care le putem aborda. CUM CONTROLĂM IMPACTUL Aplicăm principiul precauției în activitatea noastră prin implementarea unui management al riscurilor bine definit, atât pentru serviciile și produsele noi puse pe piață, cât și pentru activitatea curentă prin re-evaluări constante ale riscurilor. Alocăm resurse pentru identificarea și gestionarea corectă a tuturor riscurilor și conformarea cu cerințele de corporație, cu cerințele legale în vigoare, sau cu cerințe specifice ale părților interesate. Gestionăm riscurile prin aplicarea următorilor pași: z Identificare – luăm în considerare factorii politici, economici, legali, sociali, tehnologici și de mediu pentru a identifica riscurile și oportunitățile z Evaluare – analizăm în detaliu și în mod structurat cauzele și potențialul impact z Agregare – clasificămși încadrămriscurile identificate în diferite categorii, în funcție de tip, gravitatea impactului și relevanța pentru activitatea noastră z Adresare – realizăm planuri și strategii de gestionare atât a riscurilor, cât și a oportunităților z Diminuare – gestionăm riscurile prin acțiuni concrete de minimizare a impacturilor negative Condițiile generale, liniile directoare și procesele de management al riscului sunt uniforme în întregul Grup. Riscurile sunt gestionate de către responsabilii de risc, care identifică, inventariază și raportează riscurile identificate în cadrul activității. IMPACTUL ȘI PERFORMANȚA NOASTRĂ ÎN CIFRE În 2021 am realizat instruiri specifice legate pe teme de conformare, însumând 57 ore, la care au participat 239 persoane, dintre care 128 ocupând poziții de management (cu 42% mai mulți decât în anul anterior). Sesiunile de instruiri fac parte integrată din programul de conformitate și au abordat tematici precum: z Conformitate z Anticorupție z Antifraudă z GDPR z Dreptul concurenței Pe lângă aceste sesiuni de training-uri, au fost realizate și mese rotunde pe tema dreptului concurențial. Deoarece depunem toate eforturile pentru a îndeplini conformarea legală, în cursul anului 2021 nu a existat niciun litigiu intentat pe probleme de mediu către compania noastră. Cu toate acestea, în urma controalelor de conformitate realizate de autorități pe probleme de protecție a mediului, compania noastră a încasat amenzi în valoare de 4.000 Lei și am înregistrat 4 sancțiuni nonfinanciare. Aceste situații sunt înregistrate la nivelul întregului an 2021, la nivel național, pentru toate amplasamentele companiei noastre. CUPRINS DESPRE NOI STRATEGIA DE SUSTENABILITATE SUSTENABILITATE PAS CU PAS SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIA, CLIMA ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB

RkJQdWJsaXNoZXIy NTg3MTAy