În 2020 am demarat noul ciclu strategic, prin care vom investi în România peste 1 miliard de Euro până în 2029 prin măsuri de implementare a celor 7 piloni de dezvoltare: 1. Remodelarea magazinelor și experiență îmbunătățită la cumpărături În 2022, am finalizat procesul de remodelare pentru toate magazinele din rețea. Am început acest proiect în 2020, iar în cei trei ani am remodelat un total de 251 de magazine. În prezent, toate unitățile din România respectă formatul PENNY Punct. 2. Expansiune În 2022, rețeaua PENNY a ajuns la 336 de magazine. De-a lungul celor 12 luni, am deschis 36 de unități noi, fiind primul an din istoria companiei în care am inaugurat peste 30 de filiale în România. Până în 2029, avem în plan să atingem un număr de 600 de magazine și șase centre logistice. 3. Produse din România Sub umbrela obiectivului 3RO (TripluRO), în 2022 am lansat inițiativa „100 de idei de business pentru România”, un demers ambițios prin care ne dorim ca, împreună cu autoritățile relevante și cu mediul de afaceri local, să le oferim românilor cât mai multe produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară. În prezent, 100% din carnea proaspătă (vită, pui și porc) vândută în magazinele PENNY se aliniază obiectivului 3RO. Continuăm să lucrăm cu responsabilitate la îndeplinirea acestui obiectiv, astfel încât, la finalul lui 2023, să atingem procentul de 60% produse 3RO disponibile la raft. În plus, continuăm să dezvoltăm portofoliul de mărci private și suntem bucuroși că multe produse din game precum Hanul Boieresc sau SuporteRO sunt tot mai căutate de către clienții noștri. 4. Echipa PENNY La PENNY, succesul pornește de la oameni, de aceea investim constant în bunăstarea colegilor noștri. Pentru noi este important ca fiecare angajat PENNY să se simtă apreciat și să aibă garanția unui loc de muncă stabil. De aceea, avem grijă să le oferim colegilor noștri un pachet amplu de beneficii, precum zile suplimentare de concediu sau vouchere și bonusuri de performanță. A fost o mare bucurie pentru noi ca, în 2023, pentru al doilea an consecutiv, să primim certificarea Angajator de Top. 5. Digitalizare Anul trecut, pe lângă continuarea colaborării cu Glovo, am încheiat un nou parteneriat cu Bringo, pentru a fi cât mai aproape de clienții noștri, indiferent de platformele pe care se află aceștia. Tot pentru a întâmpina nevoile clienților, am lansat în 2022 un serviciu de retragere numerar la casele de marcat. Am instalat primele case de tip self-checkout în anumite magazine și, pentru moment, analizăm feedback-ul clienților pentru a vedea dacă reprezintă o opțiune potrivită pentru ei. 6. Sustenabilitatea Și în 2022 am continuat să fim o companie sustenabilă și prietenoasă cu mediul înconjurător. Centrul logistic de la Filiași a obținut certificarea BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016 cu un punctaj record – 92,89%. Eforturile pe care le facem în această direcție au fost recunoscute prin certificarea Gold Award pe care am primit-o în cadrul Corporate Sustainability & Transparency Index 2022, o analiză complexă care urmărește cele mai înalte standarde privind sustenabilitatea. La finalul lui 2022, am semnat o premieră în retailul românesc. Împreună cu partenerii noștri de la Step One Spedition și Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania, am început să testăm eActros 300, primul camion electric disponibil în România. 7. Comunicare integrată În 2022, am continuat să fim aproape de fetele și mamele din mediile defavorizate, prin intermediul proiectului Sănătate pentru fiecare comunitate realizat alături de Salvații Copiii. Clienții noștri au sprijinit această inițiativă, cumpărând jucăriile DINO. Tot anul trecut, ne-am bucurat să lansăm „Memoria gustului de vară”, un serial video de cook & travel, alături de Alex Petricean. Acesta a călătorit în opt regiuni din țară și a gătit rețete locale folosind ingrediente de la Hanul Boieresc. RONNY a fost și în 2022 cel mai fidel suporter al echipei Naționale de Fotbal, mergând pe stadioane și fiind implicat în campanii cu influenceri. Pe lângă toate aceste proiecte de succes, am continuat seria de evenimente corporative PENNY la zi cu încă două episoade de care suntem tare mândri. Proiectul PENNY la zi a obținut GOLD Sabre Awards la EMEA Sabre Awards 2022. GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ ȘI AFACERE SORTIMENT SUSTENABIL ENERGIE, CLIMĂ ȘI RESURSE ANGAJAȚI ȘI SOCIETATE ASIGURAREA RAPORTULUI INDEX GRI & SASB
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk3NjE0OQ==