Cultura noastră este definită de modul în care ne tratăm oamenii!
Ne concentrăm pe bunăstarea angajaților noștri și, în egală măsură, ne tratăm clienții cu respect și responsabilitate. Obiectivele noastre în cadrul acestui pilon sunt crearea de posibilități de integrare socială și dezvoltare economică, oferirea de soluții pentru provocările socio-economice și imaginea de bun cetățean.
I. Dezvoltarea angajaților
II. Responsabilitate socială (CSR)
III. Managementul risipei alimentare
PENNY în cifre
6596
angajați activi la final de an
153.782
ore de instruire
75%
rata de promovare internă pentru poziții de management
56,5%
femei în poziții de management
976.000 Euro
investiți în comunitate
350
tone donații de surplus de alimente
Bunăstarea angajaților
Angajații constituie pilonul central al activității noastre de zi cu zi. De aceea ne îndreptăm eforturile spre atragerea oamenilor ambițioși, talentați, capabili de performanță și cu o pregătire solidă în domeniul lor de activitate. Asigurăm un mediu de lucru sigur, dinamic și încurajăm dezvoltarea în direcția cea mai bună pentru fiecare angajat, în cadrul unei structuri organizaționale flexibile care are în centrul atenției angajatul. Oferim șansa de a face parte din echipa noastră și persoanelor care aparțin unor grupuri vulnerabile și care reușesc din ce în ce mai greu să se integreze pe piața actuală a muncii, cum sunt persoanele la început de carieră, persoanele trecute de vârsta de 50 ani și persoanele cu dizabilități.
Ne bazăm pe gestionarea strategică a resurselor umane cu ajutorul unor concepte de lucru adaptate la nevoile angajaților, condiții de lucru sigure, oportunități de formare personalizate și aprecierea fiecărui angajat în parte. Din punct de vedere operațional, implementăm procese riguroase prin care angajații noștri sunt implicați în activități specifice. Scopul acestor activități este de a diminua riscurile și a crea oportunități, atât pentru afacere, cât și pentru angajați. Abordarea noastră internă se concentrează pe: Recrutarea și retenția angajaților; Politicile de resurse umane și beneficiile acordate angajaților noștri; Politicile de resurse umane orientate către diverse etape importante din viața angajaților; Diversitatea și egalitatea de șanse; Oportunitățile pentru persoanele trecute de 50 de ani; Programele de educație și training pentru angajați; Programele de wellbeing; Sănătatea și siguranța la locul de muncă.
Responsabilitate socială
Ca orice companie mare, responsabilitatea noastră față de societate merge dincolo de businessul nostru principal. Dacă ne dorim o societate mai bună atât din punct de vedere economic, cât și social, este nevoie să ne implicăm cu toții și să susținem cauzele care pot determina schimbarea.
Să fim o companie sustenabilă înseamnă să ne implicăm activ în cauzele care au nevoie de susținere. Acționăm cu grijă față de comunități și susținem dezvoltarea acestora prin intermediul ONG-urilor cu care am dezvoltat parteneriate. Implicarea noastră în cauzele sociale se bazează pe investirea resurselor în mod inteligent și relevant pentru misiunea noastră. În 2022 am dezvoltat un studiu SROI (Social Return on Investment) pentru proiectele PENNY, pentru a înțelege impactul real al acțiunilor noastre de responsabilitate socială, disponibil aici.
Educație și conștientizare
Ne dorim să susținem comunitățile în care ne desfășurăm activitatea și de aceea contribuim an de an la implementarea unor programe care susțin dezvoltarea copiilor și tinerilor. Încă din 2017 participăm activ la susținerea învățământului dual în România și oferim programe de stagiatură tinerilor care vor să înceapă o carieră în retail. Investițiile în pregătirea practică a tinerilor facilitează integrarea acestora pe piața muncii, având inclusiv oportunitatea de a deveni colegii noștri. De asemenea, implicarea noastră în proiecte de susținere a elevilor, prin burse și oportunități de practică, urmărește să îmbunătățească oportunitățile educaționale din comunitățile în care activăm și promovează șanse egale la educație pentru tinerii din medii dezavantajate.
Promovăm educația și dezvoltarea copiilor și a tinerilor, aceasta fiind o parte integrată a strategiei noastre de CSR și un obiectiv important pentru misiunea și identitatea businessului nostru. Afla mai multe aici.
Comunități locale
Suntem alături de comunitățile locale. Împreună cu partenerii noștri ne implicăm activ în promovarea sănătății, susținerea persoanelor dezavantajate din punct de vedere social și suntem alături de comunitățile locale prin sprijinirea investițiilor în infrastructură. Încurajăm participarea angajaților noștri în proiectele pe care le desfășurăm prin acțiuni de voluntariat și susținerea clienților prin campaniile desfășurate în magazine. Considerăm că doar astfel putem consolida spiritul comunitar și extinde impactul pozitiv al proiectelor.
Stabilitatea și dezvoltarea afacerii noastre depind de asigurarea unui nivel ridicat de bunăstare a comunităților în care ne desfășurăm activitatea. Obiectivele noastre de implicare în comunitate urmăresc crearea unui mediu propice pentru creșterea și dezvoltarea copiilor, asigurarea securității alimentare, și creșterea posibilităților pentru ceea ce noi numim „sustainable lifestyle“.
Managementul Risipei Alimentare
Reducerea risipei alimentare reprezintă o prioritate pentru PENNY România, aceasta fiind una dintre cele mai semnificative probleme globale din perspectiva impactului negativ asupra societății și mediului. Companiile din industria de retail de produse alimentare sunt, din această perspectivă, principalii actori responsabili datorită rolului pe care îl joacă în distribuția și vânzarea acestor produse. Reducerea risipei alimentare nu este doar o obligație morală și legală, ci și o metodă de a genera impact pozitiv atât economic, cât și social și pentru mediul înconjurător.
Astfel, prin analiza proceselor și provocărilor care apar pe întregul lanț de aprovizionare, au fost implementate soluții de diminuare a risipei alimentare în 4 arii de acțiune:
Piloni sustenabilitate
Ne propunem să conservăm pe cât posibil resursele naturale ale Pământului în procesul de producție.
Ne dorim să diminuăm cât mai mult impactul negativ al activității noastre asupra mediului înconjurător.