

Aproape de consumatori cu Sortimente Sustenabile
Dezvoltarea unui sortiment sustenabil și promovarea consumului de produse de acest fel reprezintă cele două obiectivele principale ale PENNY. Acestea sunt și încorporate în puncte strategice, aliniate cu ținte și arii de acțiune clar stabilite. Achiziția produselor verzi este foarte importantă pentru sănătatea clienților noștri, mediul în care trăiesc și comunitatea locală, iar recunoașterea valorii produselor sustenabile este în creștere accentuată. PENNY continuă să le ofere consumatorilor responsabili motive de bucurie an după an prin comercializarea de produse sustenabile ce provin de pe piața regională, dar și de la producătorii locali, investind în parteneriate cu furnizori locali și regionali.
Produse regionale și locale
O caracteristică a companiilor care activează în industria alimentară modernă este adaptarea la specificul local al țării în care desfășoară activități de comercializare. Este și cazul companiei noastre. Din 2005, de când am intrat pe piața din România, am învățat să ne adaptăm. Obiectivul PENNY până în anul 2022 este ca 60% din sortimentul său să fie produs, procesat și cu ingredientul principal din România. Parteneriatele actuale sunt puternie și ne asigură un flux optim de produse pe placul clienților ce au așteptarea de a găsi în magazinele PENNY produse proaspete de-a lungul întregului an.
Evolutia numărului de carmangerii din rețeaua PENNY
În anul 2020, am deschis 34 de carmangerii în România ajungând la un număr de 135 carmangerii partenere ale fermierilor și producătorilor locali. Astfel, în 2020, 48% din magazinele PENNY din România dispuneau de carmangerii. Toate carmangeriile partenere PENNY sunt autorizate de autoritățile sanitar veterinare, de sănătate publică și se află sub atenția autorităților pentru protecția cosumatorului. Intern, funcționăm pe baza unui sistem de analiză de risc și monitorizare a punctelor critice referitor la siguranța alimentară (HACCP) și un program de auto-evaluare pentru testarea regulată de materii prime, apă, produse finite și prelevarea de probe pentru analize igienico-sanitare.
Pâinea
Pentru toate produsele de panificație, lucrăm numai cu furnizori locali, care folosesc ingrediente 100% românești în tot procesul de fabricație. La finalul anului 2020, putem să numărăm 70 de furnizori cu care am reușit să dezvoltăm colaborări stabile. Aceste colaborări ne permit să avem timpi de livrare limitați și o disponibilitate foarte mare a acestor produse. Distanțele scurte (50 km) avantajează dinamica livrărilor și permit ca în unele situații să avem chiar și două livrări pe zi.
Fructe și Legume
Strategia noastră pentru următorii 5 ani, cuprinde acțiuni care au în vedere îmbunătățirea metodelor de depozitare pentru legume și fructe. Știm că aceasta este soluția pentru a crește disponibilitatea acestora la raft la cât mai multe categorii de produse. Prin această metodă am reușit să asigurăm prezența rădăcinoaselor la raft 12 luni pe an și dorim să atingem această performanță pentru cât mai multe categorii de produse de la raionul legume – fructe.
Dietă Sănătoasă
Ne preocupă starea de bine a clienților și angajaților noștri și avem în vedere valoarea pe care produsele noastre o au din punct de vedere nutrițional. Considerăm acest aspect ca fiind unul major în demersul nostru de a susține și a promova alegeri inspirate legate de nutriție în rândul clienților noștri. În anul 2020, am comercializat în magazinele noastre 62 de produse BIO, fără lactoză, fără zahăr și fără gluten.
Gama My BIO, primul nostru brand privat ecologic, urmărește ca alimentația sustenabilă să fie ușoară și accesibilă. „My BIO” oferă produsele necesare pentru o nutriție echilibrată și sănătoasă, având sub umbrelă produse naturale controlate riguros și fără modificări genetice sau urme de pesticide. „My BIO” conține produse dezvoltate local, dar și internațional. În ceea ce privește dezvoltarea locală, aceasta este posibilă doar pentru produse proaspete (lactate, ouă ecologice 10M, carne, legume și fructe precum broccoli, morcovi sau ceapă). Ambalajele produselor My BIO sunt certificate organic la nivelul UE.
Află mai multe despre cum putem reduce împreună risipa alimentară.

Piloni sustenabilitate


Ne dorim să diminuăm cât mai mult impactul negativ al activității noastre asupra mediului înconjurător.


Ne propunem să contribuim la dezvoltarea durabilă a societății prin crearea unor politici incluzive de resurse umane.
PENNY în cifre
86%
din totalul cifrei de afaceri de la furnizorii local
64%
produse alimentare de proveniență regională
86%
furnizori din România
48%
din magazine prevăzute cu măcelării
24
articole Brand privat ecologic – „My Bio”
17
articole în cadrul primului brand privat de dietă vegetală – „Food for Future”