Suntem aproape de consumatorii noștri cu sortimente sustenabile!
Dezvoltarea și promovarea consumului de produse sustenabile rămân două dintre obiectivele principale ale PENNY. În calitate de retailer multinațional, atenția noastră se îndreaptă în principal pe probleme legate de sortiment, pe care lucrăm constant să le soluționăm eficient. Printre acestea se află subiecte precum standardele sociale din lanțul de aprovizionare, de la recoltare la producție și până la logistică, bunăstarea animalelor precum și eficiența resurselor în ceea ce privește ambalarea produselor noastre.
PENNY în cifre
86%
din totalul cifrei de afaceri de la furnizorii local
39%
proporția produselor produse 3RO
58%
din furnizori au o relație contractuală cu PENNY de peste 5 ani
69%
proporția produselor alimentare de origine regională (din România)
198
de măcelării partenere ale fermierilor și producătorilor locali
84
de articole ecologice și pentru dietă specială comercializate
246
articole nou dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC
REGIONALITATE ȘI PRODUSE LOCALE
La PENNY, ne axăm pe achiziționarea de sortimente de la producători regionali și colaborări pe termen lung cu acestia. Strategia noastră este de a le oferi clienților produse procesate în România. Pentru a menține un impact pozitiv, urmărim să fim cât mai aproape de comunitățile în care activăm prin oferirea de produse regionale și prin mărci proprii realizate după rețete tipic românești.
Pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor clienților noștri și în același timp pentru a susține economia românească, selectăm partenerii noștri, în funcție de categoriile de produse furnizate. Parteneriatele curente cu furnizori locali ne asigură un flux constant de produse proaspete, regionale și pe placul clienților noștri precum: pâinea, fructele și legumele sau vinurile. Întreprindem eforturi constante pentru a crește procentul de produse regionale la cel mai bun preț. Află mai multe aici.
În anul 2020, ne-am asumat un obiectiv ambițios, sub umbrela TripluRO (3RO): ne-am propus ca până la finalul anului 2023, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în România. Află mai multe aici. Pentru că știm cât de mult îi place consumatorului PENNY sa fie mereu surprins cu ceva nou și de calitate, adunăm periodic cele mai noi produse, la prețuri avantajoase, care să reflecte nevoile și dorințele sale. Mărcile private reprezintă aproximativ 30% din cifra noastră de afaceri, iar furnizorii noștri se obligă contractual să respecte codul nostru de conduită. Află mai multe aici.
ETICA ÎN PROCESELE DE APROVIZIONARE
Principalul obiectiv pentru noi, este acela de a îndeplini și depăși așteptările clienților noștri care sunt din ce în ce mai preocupați de proveniența alimentelor și acordă o mai mare atenție modului în care sunt produse, din perspectiva impactului asupra mediului, dar și a justiției sociale și a standardelor de siguranță alimentară. Integrând sustenabilitatea în lanțul de aprovizionare, ne îmbunătățim performanța, reducem riscurile, construim și consolidăm încrederea în produsele comercializate de noi. Pe baza aplicării principiilor dezvoltării durabile, controlul aprovizionării și dezvoltarea criteriilor ecologice în selectarea furnizorilor externi, am dezvoltat lanțuri de aprovizionare sustenabile.
Toți furnizorii noștri sunt îndrumați să respecte codul nostru de conduită care definește standardele minime nenegociabile pe care furnizorii trebuie să le respecte în tranzacțiile comerciale. Prin intermediul codului de conduită ei sunt obligați să determine, să analizeze și să prioritizeze drepturile omului și impacturile ecologice al activităților de afaceri și să ia măsurile adecvate pentru a le remedia sau atenua. Stabilirea și îmbunătățirea continuă a standardelor sociale și de mediu și a practicilor specifice de-a lungul lanțului de aprovizionare este un proces îndelungat, dar deosebit de important pentru a le oferi clienților noștri produse sustenabile. Află mai multe aici.
MANAGEMENTUL AMBALAJELOR
Ambalajele au un rol important în menținerea calității și prospețimii produselor, însă fără o gestionare corespunzătoare, acestea pot aduce numeroase efecte negative pentru mediul înconjurător, atât în etapa de fabricare a ambalajelor, cât și la eliminarea acestora. Ne confruntăm cu aceste provocări și în lanțurile de aprovizionare ale PENNY Romania și considerăm că suntem responsabili să integrăm utilizarea ambalajelor sustenabile, să contribuim la implementarea elementelor de economie circulară și să încurajăm consumatorii privind colectarea selectivă și prevenirea risipei alimentare. Află mai multe aici.
La PENNY facem tot ce putem pentru o lume mai bună și un viitor mai curat. Clienții care își fac cumpărăturile din magazinele PENNY să contribuie la reducerea deșeurilor cu ajutorul campaniilor noastre.
PROMOVAREA NUTRIȚIEI SĂNĂTOASE
Obiceiurile alimentare un impact considerabil din perspectiva sănătății și au bunăstării comunităților. Ne dorim ca portofoliul nostru de produse marcă proprie să respecte într-o proporție din ce în ce mai mare principiile nutriției sănătoase și echilibrate. De aceea, stabilim standarde înalte pentru produsele comercializate în magazinele noastre, astfel contribuind la promovarea unui stil de viață sănătos atât pentru angajații cât și pentru clienții noștri. Prin gama My BIO oferim produse necesare pentru o nutriție echilibrată și sănătoasă, acestea fiind produse naturale controlate riguros și fără modificări genetice sau urme de pesticide. Produsele proaspete MY BIO sunt certificate organic în UE, perfecte pentru pregătirea unor preparate sănătoase. Sortimentul cuprinde băuturi pe bază de cereale, dulciuri, conserve dar și produse cum ar fi lactate, ouă și miere. Află mai multe aici.
Piloni sustenabilitate
Ne dorim să diminuăm cât mai mult impactul negativ al activității noastre asupra mediului înconjurător.
Ne propunem să contribuim la dezvoltarea durabilă a societății prin crearea unor politici incluzive de resurse umane.